Geplaatst: 7 uren geleden7 u Dank je @Rookie Ik ga dit lezen.Toevallig had ik een week geleden 2 Salvia's planten gekocht, een is er dood gegaan. Misschien volgend jaar wat in de kas zetten.Maar bij mij is het de laatste week heel goed gegaan. In alle speciebakken heb ik knoflook, uien, raapstelen, Mooli radijs, slac staan en in het begin heb ik wel slakken gezien en die aten van mijn chinese kool. Ook mijn koriander komt op. En tomaten geplaatst. Daar houden slakken ook niet van.Ik heb toen wat korrels in de bakken gestrooid en biervallen gezet. Sinds die tijd maar 2 slakken gevangen. Ik denk dat je ze nooit helemaal kunt weren, wel zo veel mogelijk met kragen, eierschillen, koffie, kruidnagels, ui, knoflook en nu dus ook salie.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Ik heb hier foto's gezien van door slakken half opgegeten tomaten, dus dat is helaas niet waar.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Er is zelfs een heel topic aan gewijd. Ondanks dat ik hier nauwelijks slakken heb, sneuvelt er ieder jaar wel een aantal tomaten. Maar (jong) blad eten ze ook.https://www.moestuinforum.nl/topic/5231-tomatenplanten-afgebeten-door-slakken/
Geplaatst: 6 uren geleden6 u @Rookie dat is een auto ai filmpje, geen enkele van de gebruikte foto's lijkt me echt, gewoon voor viewers te lokken, gestopt na 2 minuten kijken. Ook salie biedt geen soelaas, sla langs salie wordt gewoon opgegeten, ze kiezen gewoon eerst wat ze het liefst willen en gemakkelijkst is. En als er niks anders is, volstaan tomaten ook, inclusief de onderste vruchten.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Ik word zo langzamerhand een beetje gestoord van die AI.Het zal soms best wel nuttige toepassingen hebben, zoals in de geneeskunde, maar voor de rest mag je het van me houden.Ik zie er weinig nut in en ik vind het ook erg verwarrend.Ik stel interesse in de toestand in de wereld, maar je moet zowat elk bericht en elk filmpje gaan checken en dan nog een keer checken.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Ik lees naast AI ook de gewone berichten. Als die tegenstrijdig zijn, dan geloof ik het niet. Nee, helaas is niets te vertrouwen. Ik haakte ook af na 2 minuten, ik ga niet naar een film van 30 minuten zitten kijken, helaas heb ik daar geen tijd voor, dan zoek ik iets op wat ik sneller kan lezen.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ik ben mijn Oostindische kers zaden kwijt, wilde die vandaag zaaien.Ik kijken tussen de bloemen, kruiden en bladgewassen (elk in een andere zak), niet gevonden. Op de PC staat dat die tussen de bladgewassen moet zitten, maar niet gezien. Oude zaden niet gevonden, maar de zaden oogst van vorig jaar ook niet. Volgens mij ook niet tussen de nog te schonen en te sorteren zaden.Hmm, later maar even verder zoeken...En een half jaar geleden wilde ik al mijn zaden opnieuw netjes opbergen, en oude zaden wegdoen of samenvoegen met latere jaargangen, maar het is er nog niet van gekomen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ze liggen vast op een logische plaats...Dé manier om iets kwijt te raken bij ons.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Op 14-5-2026 om 19:16, rorror zei:Ok ik begin wel, heb pijn in me nek en hoofdpijn. Was dus een voorbode van een griep, luchtwegen en slikken doet pijn en veel hoesten nu. Hopenlijk duurt het niet zo lang.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 3 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Ik lees naast AI ook de gewone berichten. Als die tegenstrijdig zijn, dan geloof ik het niet. Nee, helaas is niets te vertrouwen. Ik haakte ook af na 2 minuten, ik ga niet naar een film van 30 minuten zitten kijken, helaas heb ik daar geen tijd voor, dan zoek ik iets op wat ik sneller kan lezen.Google heeft eind maart, begin april een update aan hun algoritme toegevoegd, AI content wordt nu als spam gemarkeerd en wordt zo goed mogelijk niet opgenomen in de zoekresultaten. Dus hoop dat ze dat nog wat extra doorzetten en dan hopelijk ook op youtube uitrolen. Want steeds meer video's wordt door AI gemaakt, wat gewoon niet leuk is om naar te kijken en te luisten.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @rorror Ik hebal flink mijn twijfels bij AI en GPT enzo. Ik zoek het hoe dan ook nog steeds liever zelf uit. Observeren en relativeren kun je leren.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Zullen we dat filmpje uit het bericht van Rookie ook weghalen zodat het via dit forum niet vaker bekeken wordt? Niet dat het nou schadelijk is ofzo... maar toch. facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 16 minuten geleden, woldistel zei:@rorror Ik hebal flink mijn twijfels bij AI en GPT enzo.Klopt, hoewel de betaalde laatste versies wel erg goed worden, alleen dan duurt het wel een paar minuten voordat je een antwoord hebt van AI.Met programmeren wat ik met hobby graag doe, geef ik een stuk code op en zeg ik wat ik wil, soms verzint (hallucineerd) deze commando en dingen erbij wat niet eens in de programmeer taal voorkomt. Dus vaak is het even gebruiken om iets globaal code van te krijgen en dan handmatig aanpassen en corrigeren om het werkend te krijgen. Dat kost zo ie zo vaak een uur minder tijd, dan alles geheel zelf schrijven. Dus daarvan wel voordelen.Alleen b.v. als op internet mytes als waarheid door iedereen wordt herhaalt, dan is AI daarop getrained om het meest voorkomend antwoord als waarheid te vertellen, daar gaat het b.v. al mis.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik kijk veel naar het nieuws over de oorlogen.Ik heb nu een aantal youtubers, waarvan ik weet, dat ze zelf alles controleren en checken, voordat ze het in hun video benoemen.Die controleer ik dan ook niet meer.Maar de rest is echt verschrikkelijk soms.De meest idiote dingen worden het internet op geslingerd en er wordt vaak niet aan getwijfeld en voor waar aangenomen.Geen wonder dat er steeds meer mensen polariseren...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.