Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Ons hulpdiensten-systeem moet nodig op de schop! Ik ben echt heel boos.

In het kort: een collega had vanavond een ontzettend vervelend fietsongeluk, vlakbij het werk, toen we even na 11 naar huis gingen. Hij gaf zelf gelijk aan dat zijn bovenarm gebroken was.  Dus liever niet overeind trekken e.d. Misschien ook nog andere zaken gebroken.

Je denkt toch niet dat het lukt om een ambulance te regelen? Het ziekenhuis ligt tien minuten fietsen van de plaats van het ongeval. Taatuutaatuu. Nee, ga maar via de huisartsenpost. Tja, gebroken arm is niet levensbedreigend. Heeft u geen eigen vervoer? Tuurlijk, ik zet hem even achterop de fiets. Etcetera enzovoorts. Zoek het maar uit, daar komt het op neer.

Inmiddels lag mijn collega al meer dan een half uur op het koude trottoir, met pijn, lekker te onderkoelen. Ik had inmiddels andere collega's met BHV uit de fabriek gehaald en toen hebben we de politie maar gebeld. En die kwamen wel en regelden vervolgens een ambulance. Al met al heeft het bijna anderhalf uur geduurd voor er een ambulance was. En die zagen gelijk dat het heus mis was. 

Let wel, mijn klaag gaat over het systeem. Niet over de hulpdiensten zelf, niks op aan te merken, goeie mensen met een zwaar beroep. Maar je moet eerst iemand overtuigen (en ook die iemand werkt een lijstje af en moet een schatting maken, die van bovenop ergens is opgelegd), het lijkt #.@_#()+!- wel een sollicitiatiegesprek.

Een volgende keer zou je bijna gaan liegen. Niet bij kennis enzo. Of iets met kinderen. Misschien komen ze dan sneller.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Pfff een zeer terechte klaag en zo heftig gelijk… lig je daar in de kou met pijn. ik hoop dat iedereen bijgetrokken is na zo’n wervelwind… jij ook even aan de thee en bijgekomen? Beterschap voor je collega.

Geplaatst:

Ik zal vanmiddag wel horen hoe het verder is gegaan. Een andere collega is met hem meegegaan in de ambulance. Ik hoop dat het geen gecompliceerde breuk is.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Terechte klaag. Systeem is er niet beter op geworden 😓

Geplaatst:
  • Auteur

Klaag over het bouwen van grote flats waardoor wij fietsers van onze fiets waaien door enorme valwinden.

Zo ook bij de nieuwe flat aan het Van Doeverenplein alhier in Groningen. Vanaf het moment dat deze de hoogte in ging was het duidelijk dat deze gevaarlijke valwinden veroorzaakte, ook bij windkracht 3 bijvoorbeeld al.

Vandaag, windkracht 7, waaide ik er bijna weg en ik dus niet alleen. Ook staand waaide je bijna om, kon daarom niet bij het stoplicht blijven wachten. Zag ook mensen omvallen en kleine kinderen wegwaaien (wel weer gevangen door geschrokken moeder).

En de klaag is dus dat er helemaal geen regels zijn voor de bouw van dit soort hoge windvangers. De effecten op fietsers en wandelaars zijn blijkbaar niet belangrijk. Met wat kleine aanpassingen zouden deze valwinden niet ontstaan. Maar dat kost natuurlijk wel extra geld.

Vind het eerlijk gezegd nogal misdadig dat de veiligheid van de burger in de openbare ruimte hierdoor zo wordt aangetast zonder dat daar gevolgen aan verbonden zijn.

Geplaatst:
50 minuten geleden, Erny zei:

Met wat kleine aanpassingen zouden deze valwinden niet ontstaan.

Waaraan denk je dan?

Geplaatst:

Ik ben hélémaal klaar met DHL. Ze sturen mijn sinaasappelen terug naar Spanje omdat ik niet bekend ben op mijn adres. Leugenaars. Lezen kunnen ze niet. 🤬🤬

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@appelvrouw raar. snap je helemaal!

Geplaatst:

Ja joh. En vanmiddag nog een keer een pakje zogenaamd bezorgd. Mooi niet lauw loene. Ik voel me zeer gepiepeld 😭

Geplaatst:

Dusssss…. Wat klote allemaal zeg.

Geplaatst:

Zeker. En er is nog niks gebeurd. DHL verwijst naar de verkoper ivm het kleine pakje en ivm de sinaasappelen trouwens ook. Daar staat bij Crowdfarming dat ze wel weten dat er een probleem is en dat de boer het op zal moet lossen. Hoezo de boer? DHL stuurt de doos toch terug? 

• 4 weken later...
Geplaatst:

Alle spinaziezaden keurig uitgegraven door een ijverige muis. 😑 Dan maar weer voorzaaien ipv rechtstreeks. Blijft ook altijd een beetje een strijd tegen de slakken in de winterkas.

Geplaatst:

Ik heb nog een tray met 104 gaatjes, is het daarin prettig voorzaaien?

Geplaatst:
  • Auteur

@Tjeerd Dat ligt aan je eigen omstandigheden en wensen. Als jij 104 zaadjes hebt die in dezelfde omstandigheden (plaats, temperatuur, duur) moeten opgroeien én je hebt ruimte voor zo'n tray, dan kan het wat voor je zijn.

Voor mij te onhandig en teveel zaadjes hebben verschillende kiemomstandigheden nodig dus voor mij werkt dat niet.

aangepast door Erny

Geplaatst:

Vanochtend gaf de vaatwasser kortsluiting, de schakelaar sloeg om. Alleen de vaatwasser is op die groep aangesloten, dus dat was niet moeilijk te vinden. Als de stekker van de vaatwasser eruit is, slaat de groep niet uit, doe ik de stekker er weer in dan slaat die wel uit.
Is al de tweede vaatwasser in 11,5 jaar. Deze staat er pas 3 jaar en net geen 4 maanden. Zit dus nog wel garantie op, maar op de uren waarschijnlijk niet..

Geplaatst:
  • Auteur

Misschien iets met de aansluiting van stekker op de voeding? @acpronk ? En als het mankement niet aan jouw gebruik ligt en een fabrieksfout oid is dan moet het toch nog onder de garantie vallen?

Geplaatst:

Zou wat zijn als het de stekker is, bij de afzuigkap enkele maanden geleden was het ook de stekker die niet goed was...
Er zit wel garantie op de vaatwasser zelf, maar vraag me af of het ook op de uren zit. Er is nog niemand langs gekomen, hopelijk morgen.
Dus vandaag weer met de hand afwassen (wat worden we weer verwend hè).

Geplaatst:

Als een ander apparaat (b.v stofzuiger) op het stopcontact geprobeerd? Want als die er ook uitklapt zit het in het stopcontact.

Geplaatst:

Ik had wel de stekker van de vaatwasser eruit gehaald en toen de schakelaar weer om gezet, en toen was er geen storing. Maar dan gaat de cirkel natuurlijk niet rond.
Nu even de voedseldroger erop aangesloten, moest even snel een apparaat vinden, maar geen storing.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Sint Janskruid tabletten niet meer verkrijgbaar bij Kruidvat, Trekpleister, Etos.

Dit is mijn laatste voorraad:

stjans1.jpg

Het helpt mij echt, als er een lichte dip op komst is. Bijvoorbeeld tijdens de donkere dagen voor kerst, maar ook daarna. Weken achter elkaar somber weer buiten, een kuurtje van 3 tabletten per dag helpt me er doorheen. Ik weet de werking, de bijwerkingen en alles. Na een maand bouw ik weer af en blijft de vaart er wel weer in, tot ik me weer lusteloos begin te voelen,

Een potje met 60 tabletten kostte 3,95 , goed voor 2 maand gebruik.

Nu mijn potje bijna leeg was, ging ik afgelopen week op pad om nieuwe voorraad te halen. maar in geen van alle drogisterijen hadden ze het nog, het wordt bovendien niet meer aangevoerd.

Nu kan ik online gaan bestellen, maar ze vragen een veelvoud voor hetzelfde kruidje, ga ik niet aan beginnen. Alternatief is St. Janskruid thee gaan drinken. Het probleem is dan: hoe kan ik weten/meten hoeveel werkzame stoffen als 'hypericine, pseudohypericine en hyperforine' in een kop thee zitten?

Al met al: klaag, want het was goed, waarom moest dit uit de schappen. Zit de farmaceutische industrie er misschien achter? Politiek? Het is een zooitje momenteel met medicijnen, ik vernam dat in de apotheek ook vertraging is met aanlevering. Economische oorlog, ik kan er wel van alles bij halen, maar...

Ik wil dat St janskruid terug komt in de winkels!

*stampt met voeten op de vloer*

Geplaatst:
  • Auteur

@HuubvGMisschien even over de grens gaan en in Duitsland kijken, daar zit jij vlakbij. In Bunde bij de Combi hebben ze een hele thuisapotheekafdeling. En er zit ook een apotheek vlaknaast.

Geplaatst:

Bij de winkel Holland & Barrett (zelfs 1+1 nu)

Toegevoegd: Ik zie nu pas dat je in Groningen woont...misschien online te bestellen..

Geplaatst:

@Erny, goeie tip! Ik ga maandelijks naar Duitsland om tabak te kopen, bij de Combi in Bunde. Ik ga zéker kijken de komend keer, bedankt!

@Gallox, ook een goeie tip, dankjewel. Even kijken naar de hoeveelheid hypericine, per dagdosis, dan kan de hogere prijs ook wel uit.

Als Dl niet lukt, ga ik tot bestellen over, komt goed.

Geplaatst:
Op 2-3-2024 om 10:31, HuubvG zei:

waarom moest dit uit de schappen. Zit de farmaceutische industrie er misschien achter? Politiek?

Politiek in ieder geval niet want dan zou het in heel NL niet meer te koop zijn. Ik vermoed dat die Sintjanskruidpillen van de bekende drogisterijen van dezelfde leverancier komen en dat die het niet meer kan leveren voor een lage prijs of dat die gestopt is met de productie. Andere (speculatieve) optie is dat die bekende drogisterijen niet zitten te wachten op een rechtszaak van iemand die gezondheidsschade door Sintjanskruidpillen heeft opgelopen en stelt dat de drogisterijen geen goede voorlichting hebben gegeven. Dus maar preventief uit de schappen hebben gehaald. Zoals bekend mag worden veronderstelt heeft het Sintjanskruid nogal want interactie met tal van medicijnen.

aangepast door Brabantse Tuinprins

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.