Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Nee vakantie hadden ze pas eind december geboek als lastminute. Maar net nog een app gehad en nu ging ze een soort van drijgen.
App terug gestuurd we hebben geprobeerd om het netjes op te lossen, maar door alle problemen die nu je er nu overmaakt en gaat dreigen, dingen verzint en de boel verdraaid en ons geen testrid gund, neem je nu zelf de beslissing om de onderhandelingen te stoppen. We gaan zelf ergens anders op zoek naar een andere auto. Fijne vakantie.. Dat stuurt mijn vriendin nu naar haar moeder. Mijn moeder zou mij zelf nooit zo behandelen. wtf. Denk trouwens eerder dat ik dan de auto gewoon had kunen krijgen...

Wel bang dat we dat nog te horen krijgen van familie en zus, maar we bewaren de appjes wel om het aan hun te laten lezen, voordat ze daar ook een ander verhaal van maakt.

Geplaatst:

Ach jee, het is ook nog familie?😖

Geplaatst:

Je zou zo maar een trauma van jouw toekomstige trouwma krijgen zeg..

Je zou verwachten dat ze wel meelevend is richting haar dochter. Tenzij ze zo erg in de financiële problemen zitten, maar dan zouden ze niet op vakantie moeten gaan.🤔

En jullie nu zo behandelt als een pinautomaat/afvalbak (niet dat die auto zo slecht is, maar zo klinkt het wel).

Hopen op een goede oplossing voor jullie allen, maar dan moet de nieuwe auto wel enkele dagen later opgehaald worden, na goedkeuring van de testrit. Als dat nog doorgaat tenminste.

aangepast door acpronk

Geplaatst:

Met familie kan je beter wandelen dan handelen.
Dat maakt het allemaal wel een stuk lastiger dan een kennis waarbij de afstand tot elkaar wat groter is en na dit soort acties de banden kan verbreken. 

Geplaatst:

Over pakketbezorgers heb ik eindelijk weinig klachten. Hier wordt heel behoorlijk bezorgd al is het wel zo dat het ieder moment weer kan veranderen. Het verloop bij die bezorgbedrijven is gigantisch (begrijpelijk, levert weinig op, zelfstandigheid is schijnzelfstandigheid) dus je kunt zo weer een bezorger hebben die het direct na een afleverpunt brengt.

Klein klachtje over de douane, mogen wel wat sneller werken. Zaden hebben 2 weken op controle liggen wachten. Zaden hebben een Fytosanitair Certificaat en zijn soorten die in Nl ingevoerd mogen worden. Moet toch sneller kunnen in januari lijkt mij.

Geplaatst:

Ik ben totaal over de zeik m.b.t. de museumroof in mijn stad Assen. Ik heb er bijna geen woorden voor, maar ik wens de desbetreffende dieven de meest verschrikkelijke ziektes, ongelukken en pijn toe. En dat elke gram Roemeens goud dat ze omsmelten grote gevolgen mag hebben op hun gezondheid en welbevinden en meer ongeluk dan geluk brengt.

Zo, dat lucht op.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Ik kan niet meer inloggen. Kan ook geen enkel topic vinden waar ik dit kwijt kan, terwijl er vast wel iets is. Dus nu ben ik extreeeeeeeeem in klaagmodus. 

grrrrrr. Kan hier heel slecht tegen. Wilde juist wat leuks posten. Geen zin meer in 😳🤔

IMG_4647.jpeg

IMG_4648.png

Geplaatst:

Geen idee, via wat log je dan normaal in?

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Misschien is dit het teken om eens over te stappen naar de prima mobiele site van het moestuinforum? 

Geplaatst:

Ik was al een tijdje geleden op de mobiele site overgestapt. Ik kreeg geen meldingen van nieuwe posts via Tapatalk meer, dus had die app geen nut meer.

Foto's delen deed ik al langer via de mobiele site, dat gaat vele malen sneller.

Geplaatst:

Ik heb Tapatalk in het begin wel gebruikt omdat het oude forum mobiel niet heel sterk was maar ik miste daar functies (zoals een fatsoenlijke zoekfunctie) en sinds het nieuwe forum is dat verschil nog groter geworden met het makkelijk uploaden van foto's enzo dat ik niet eens meer snap waarom iemand nog Tapatalk gebruikt. 

Geplaatst:

Eventjes buiten geweest, gisteren. Op de moestuin. Lekker zonnetje. En vandaag - pigmentvlekken in mijn gezicht. Mag ik even héul hard gillen. Grrrrr. Maar ik ga niet smeren. Dan maar vlekken. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Mag ik zeggen (als iemand die elk jaar wel een paar kankerplekjes moet laten behandelen in mijn gezicht), dat niet smeren niet de allerslimste oplossing is?

Maar ik snap het wel, ik heb er ook een bloedhekel aan...

Ik heb alleen een nog grotere hekel aan die chemozalf elke keer.

Geplaatst:
Geen idee, via wat log je dan normaal in?

Tapatalk. Vandaag werkt het weer. Gisteren hele dag niet.
Geplaatst:
Ik heb Tapatalk in het begin wel gebruikt omdat het oude forum mobiel niet heel sterk was maar ik miste daar functies (zoals een fatsoenlijke zoekfunctie) en sinds het nieuwe forum is dat verschil nog groter geworden met het makkelijk uploaden van foto's enzo dat ik niet eens meer snap waarom iemand nog Tapatalk gebruikt. 

Sja ik heb nooit meer op de site gekeken. Vond dat zo lastig met foto’s plaatsen dat ik daar geen zin meer in had. Ik ben gisteren weer voor het eerst de web versie gebruikt.
Geplaatst:

Ondertussen heeft ze de nieuwe auto niet opgehaald dinsdag, maar ook haar oude daar niet ingeruild, terwijl ze wel zei een offerte voor nieuwprijs en voor inruil te hebben.. Maar goed we reageren er maar niet meer op.

Geplaatst:
4 uren geleden, Mellie zei:

Sja ik heb nooit meer op de site gekeken. Vond dat zo lastig met foto’s plaatsen dat ik daar geen zin meer in had. Ik ben gisteren weer voor het eerst de web versie gebruikt.

De eerste keer moet je mogelijk een paar extra stappen doen zoals toestemming geven en de juist map opzoeken maar daarna is het een kwestie van "klik om bestanden te kiezen", kiezen tussen foto maken of een bestaande foto uit je galerij.
En als laatste niet vergeten om op insert (op het woordje of gewoon op de betreffende foto) te klikken zodat de afbeelding op de juiste plek in je bericht komt te staan. 

aangepast door loes

Geplaatst:
  • Auteur

@rorror Goede beslissing, gezien het (schoon)familie is en het allemaal zo moeilijk gaat zou het alleen ellende hebben opgeleverd en een ongewenst topic op familiegatherings. Nu kan jullie niets verweten worden. En inderdaad de bewijzen van de wijze van communicatie bewaren, desnoods uitprinten. :wink:

@acpronk "trouwma" 🤣😂 Is het gek dat ik dat nog nooit eerder had gehoord?

@woldistel Jaah, echt erg he... en het is zo'n symphatiek museum dat zulke mooie bijzondere collecties ten toon weet te stellen.

Wat kleinere klaag: Waarom PostNl mijn pakketje helemaal bij een afhaalpunt aan de andere kant van de stad brengt is geheeeel onduidelijk. Bij PostNl staat toch echt een ander nabijgelegen afhaalpunt, De Beren, genoteerd, en de diverse bezorgers die aan de deur komen, en ik aan hun jas trek, weten ook niet hoe dit komt. Gaf 1 ventje het lumineuze advies om PostNL te bellen... :lol: waarop ik en zijn collega hard gingen lachen....

Op het desbetreffende afhaalpunt (kringloop, wat een ouwe zoooooi) konden ze mij ook niet uitleggen waarom het bij hen lag. Geweldig systeem toch? Niets terug te vinden. 🤔:roll:

Laten we hopen dat het bij 1x blijft en het een "foutje" was.

Geplaatst:
Op 1-2-2025 om 13:28, Rookie zei:

Mag ik zeggen (als iemand die elk jaar wel een paar kankerplekjes moet laten behandelen in mijn gezicht), dat niet smeren niet de allerslimste oplossing is?

Dat mag je zeggen. En dank voor je oprechte waarschuwing. Ik heb trouwens ook kanker in mijn gezicht, op meerdere plekken. En op mijn armen en benen en romp. Maar jij en ik verschillen duidelijk van mening over de oorzaak, en daarmee ook over de behandeling en preventie. Het is niet mijn intentie hier een discussie te starten over alternatieve manieren van kijken naar gezondheid en ziekte. Maar voor mij is smeren met chemische troep een volstrekte no-go. Ik smeer alleen nog met kokosolie, en/of draag een hoed of pet. Daar had ik eerlijk gezegd nu niet aan gedacht. En wat de pigmentvlekken betreft: daar ben ik nou eenmaal gevoelig voor, en het is doorgaans hormonaal.. Ik vermoed dat door de algehele ontregeling in mijn lijf - vanwege de toxische leverontsteking de afgelooen 2 maanden - ook mijn hormonen van slag zijn. Ik zat de afgelopen weken al op de eerste hulp met een gevaarlijk hoge bloeddruk, mijn suiker ging alle kanten uit zonder duidelijke aanleiding, en ik had opeens afwijkende bloedwaardes die ook niemand (inclusief de behandelend MDL arts) snapte. Dus dit kan dan ook nog wel. Ik hou het er op dat mijn lichaam over enkele weken wel weer gestabiliseerd zal zijn. En dan hopelijk ook geen pigmentvlekken meer aanmaakt. En anders heb ik pech. 

Geplaatst:

@Tanja65 wat @Rookie Ik  ga mij straks elke dag insmeren als ik de tuin inga, want ik ben al vele keren geopereerd en dat wil ik nu voorkomen.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Beste mensen, svp geen commentaar over hoe een ander omgaat met zijn of haar gezondheid. 

Geplaatst:

Wel, aangezien het tegen mij was geef ik nog even netjes antwoord. Ik waardeer iedereens pogingen mij te behoeden voor allerlei vreselijks. Maar ik maak mijn eigen keuzes. Ik sta er anders in. Dat is mijn goed recht. Ik zou het op prijs stellen als dat geaccepteerd wordt zonder preken of goedbedoelde waarschuwingen. Dankjewel. 

Geplaatst:

Ik wil ook even klagen over iets dat me al een tijdje dwars zit.

Klagen over ziektes in de klaagbaak..en trouwens niet alleen in de klaagbaak! 

Natuurlijk iedereen kan iets breken en dan mag je er best even over klagen van mij.

En als het gips eraf gaat zeker nog een keer omdat dat witte beentje dan zo jeukt. 

En als je een chronische ziekte hebt die je beperkt in je moestuin leven,  mooi kut..ja dan is het moeilijk die niet vaak bij je posts te noemen maar ik zou het wel fijn vinden als jullie het zouden willen proberen. 

Mijn probleem..volgens mij hebben vast velen van ons lichamelijke klachten, sommige van ons in meerdere en andere in mindere mate. Daar zijn er veel bij die niet in iedere post hun lichamelijke gesteldheid tevoorschijn halen. Het is een beetje een forum fenomeen aan t worden, niet alleen hier in de klaagbaak dus maar ook in andere topics kom ik de lichamelijke gesteldheid van medeforummers steeds vaker tegen. 
Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen zijn tekst maar op een forum weet meestal niemand wat de ander doormaakt. En daar kom je ook niet voor. Misschien worstelt die ene enthousiaste desembakker zelf met een rug die kraakt als een oud scharnier, maar ja, die rept er niet over omdat het hier niet over zijn eigen botdichtheid gaat. 

Ik weet dat ik het risico loop jullie tegen de schenen te schoppen nou dan komen jullie hier maar lekker klagen over mij. 
Ik weet ook dat ik het niet allemaal hoef te lezen maar ik vind de klaagbaak juist zo fijn te lezen, heerlijk al dat gedoe met slakken en ratten en rammelende besturen van volkstuin verenigingen en wegwaaiende kassen malafide planten verkopers  en plantenziektes😉🥳.

Dus mijn vraag aan jullie zo bij de start van het nieuwe seizoen: mag het een aandoeninkje minder? 

O en ik ben het trouwens met Jorieke eens, die persoonlijke foto’s hoeven van mij ook niet zo. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ziektes, mislukte verkopen, afhaalpunten die niet kloppen, dit is de klaagbank in de babbeltuin.  Bij de babbeltuin staat expliciet in de beschrijving dat deze gaat over alles wat NIET moestuin gerelateerd is. En in de klaagbank klagen mensen dus over zaken die niet moestuin gerelateerd zijn, of dat nou de puntneus van hun schoonmoeder is (die ze mogelijk overal in steekt) of de honderdachtenzestigste operatie die iemand moet krijgen. Ik vind het ook prima om te lezen over mislukte taarten hier, begrijp me niet verkeerd. Maar om nou te klagen over het feit dat hier wordt geklaagd over niet moestuin gerelateerde onderwerpen, zoals ziektes, terwijl dat specifiek de plek ervoor is, tja, daar vind ik iets van (niet persoonlijk bedoeld). En dat is niet alleen omdat ik zelf klaagde over pigmentvlekken - waar ik me echt mega aan ergerde want ik geniet juist zo van het zonnetje (btw ik erger me overigens ook aan vlekken in de was).  Maar gewoon, omdat we met elkaar hebben afgesproken dat dit de plek is waar dat juist kan en mag. Als je dat toch vervelend vindt, dan sla dit topic gewoon over? 

Waar het over de rest van het forum gaat - tja, misschien heb je gelijk, maar het blijft internet en we blijven mensen. Als je iets mankeert, ben je wellicht des te trotser als je toch iets voor elkaar hebt gekregen. Zo vergaat het mij alvast vaak, en zo te lezen anderen ook. Dus misschien maak ik me ook wel onbedoeld schuldig aan waar jij je aan ergert.  Maar dan: waarom zou je dat niet mogen delen? Als elke discussie een medisch discours gaat worden heb je gelijk, en als daar voortdurend de nadruk op komt te liggen ook. Maar ik ervaar dat niet zo, of ik erger me er niet aan, of lees er aan voorbij. Misschien ligt het aan mijn beroepsdeformatie; ik heb diep respect voor mensen die ondanks ziektes en tegenslagen er toch wat van maken. Ik heb er dus geen problemen mee als dat voorbij komt. Maar als de regels strenger worden zal ik er beter op letten daar zelf niets over te posten. 

Overigens lees ik óók graag over de successen en mislukkingen die wél moestuin gerelateerd zijn. ik houd van mislukkingen, vooral diegene die leiden tot sappige verhalen achteraf. Ooit ontplofte er een blikje tomatenpuree in mijn keukentje van 1 bij 1. Er was werkelijk niets, maar dan ook níets meer, waar géén tomatenpuree op zat. En mijn ingebouwde servieskast, zo’n ouderwetse met ruitjes, stond open… Eerst heb ik tien minuten huilend van het lachen op de grond gezeten. Daarna heb ik foto’s gemaakt. En pas dáárna ben ik gaan opruimen. In datzelfde keuketje landde mijn parkiet niet veel later op mijn afwaskwast waar ik mee aan het afwassen was - die nat en glad was. Als in een vertraagde film gleed hij zo van mijn kwast het afwaswater in. Arm beest. En ik maar lachen. Dus kom maar door met dat soort verhalen. En wellicht is het handig naast de klaagbank een afdeling in te richten voor moestuin klaagverhalen. Al kun je die natuurlijk ook altijd op je eigen stukje op het forum kwijt.

enne… mijn schenen kunnen  wel een stootje hebben 😜

aangepast door Tanja65

Geplaatst:

Aangezien ik de aanstichter ben van deze discussie, wil ik even sorry zeggen.

Het was niet mijn bedoeling om iets aan te wakkeren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.