Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Oei, da's een échte klaag! Gelukkig staat de winter voor de deur en ben je tegen het voorjaar weer helemaal de oude.

Sterkte, en hopelijk gaat de (vervolg)behandeling nu wat sneller...

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Flup, beterschap met je knie!

Geplaatst:

Beterschap.

Bij ons op het werk is het druk nu kun je zeggen moet je daarover klagen maar ja druk houd momenteel in werk weken van 6 en voor sommige 7 dagen.

Ik heb vorige week 6 dagen gewerkt deze week 6 dagen en het is dat ik zelf het volgende weekeinde vrij heb genomen anders waren het weer 6 of 7 dagen geweest.

Voor een keer vind ik het niet erg maar dit is niet vol te houden ik merk dat ik veel vatbaarder ben om ziek te worden.

En ik heb ook nog een privé leven op zondag probeer ik altijd ook nog een paar uurtjes bij mijn moeder te werken ik heb mijn dieren nog en ik wil toch ook graag een keer naar de moestuin.

Geplaatst:

Dank jullie wel.

@Angela

Zoveel werken is inderdaad niks, dat houdt geen mens ook vol. Heb ooit eens achterelkaar een half jaar 7 dagen p/w gewerkt en dat vreet echt energie. Rust en ontspanning heb je gewoon echt nodig. Hopelijk wordt het snel minder druk op je werk.

Geplaatst:
  • Auteur

Das echt flut zo'n knie Flup, sterkte ermee.

Ik irriteer me ondertussen enorm aan mn naaimachien.

Je weet wel, wil je eindelijk een klusje doen (in dit geval een Hakama korter maken dus alleen zoom naaien), niet veel naaiwerk. Heb je het voorwerk af, hoef je alleen nog even te stikken... Gaat die klote naaimachien zitten moeilijk doen... Er is bijna niets irritanter dan een naaimachien die het niet goed doet.... Aaarrrgghhhhh

Grrrrrrrr..... Mijn geduld is op. Ben er maar snel bij weggelopen anders gebeuren er nog ongelukken... met de machien dan dus.

Geplaatst:

hahaha Erny, je bent weer lekker op dreef

Hoop dat je machine toch ergens doorkrijgt dat je iets verwacht van d'r

Geplaatst:

Ik vind dat vegetariërs wel altijd zeer veel wijzen op de enige oplossing die hun goed uitvalt: eet geen vlees meer. We eten waarschijnlijk wel te veel vlees en zelf let ik er een beetje op maar geen vlees eten is ook geen wonderoplossing. Soms komt die opdringerigheid mij zo de strot uit, dat je expres extra vlees zou gaan eten.

Het grootste probleem volgens mij is dat we met te veel mensen zijn. Het stoppen van vlees te eten, zal niets aan dit probleem verhelpen, de wereldbevolking zal evengoed dan nog altijd stijgen, een stijging van wereldbevolking, betekent een stijging in verbruik van producten.

Er bestaan meerdere oplossingen, vaak even idealistisch als eet geen vlees meer. Je zou ook kunnen zeggen: Maximaal mag je ouder zijn van 1 kind. Gevolg is dat wereldwijd de bevolking daalt. Het voordeel is dat de toekomstige generaties dan niet moeten inboeten op kwaliteit van leven maar er zelf op voorruit zullen gaan (terug meer natuur in plaats van volgebouwde oppervlakten, minder geluidshinder, minder conflicten want mensen hebben meer ruimte,...). Op het moment dat de ideale bevolking bereikt wordt, kun je via theoretische modellen het aantal kinderen per persoon laten schommelen.

Waarschijnlijk is momenteel iemand zonder kinderen dan ook onbewust milieuvriendelijker dan iemand die volledig biologisch/ecologisch leeft met kinderen. Maar als je dergelijke elementen aanhaalt, vinden ze meestal dat je te ver gaat terwijl het iets gelijkaardigs is als hun verbod. Aangezien ik nog geen kinderen heb, kan ik dit nu nog gebruiken

Geplaatst:
Het grootste probleem volgens mij is dat we met te veel mensen zijn.

Klopt, en het worden er nog veeeeeeeel meer, dus dat gaat fout.

Ik zie dat de meeste vaders-moeders-opa's-oma's in mijn omgeving zich niets aantrekken van het milieu, dus ik vraag me dan af waarom ik me eigenlijk nog druk zou maken.

Maar het argument om geen/minder vlees te eten is voor mij niet het milieu, maar dierenwelzijn.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
  • Auteur
Je zou ook kunnen zeggen: Maximaal mag je ouder zijn van 1 kind. Gevolg is dat wereldwijd de bevolking daalt.

Simon, ik denk niet dat je goed hebt nagedacht en onderzocht wat dit voor gevolgen zou hebben náást het dalen van de wereldbevolking.

We hebben een goed voorbeeld van wat er dan gaat gebeuren. Namelijk communistisch China die 30 jaar aan één ouder politiek heeft opgelegd en met harde hand heeft doorgevoerd.

Met als gevolg: miljoenen gedwongen abortussen en de miljoenen vrouwen die nu nog daarvan opgelopen trauma's meedragen. Het was heel normaal om zelfs met 9 maanden draagtijd nog te aborteren. Gedwongen.

Bijvoorbeeld ook bij vrouwen wiens mán al een kind van een eerdere verbintenis had. Zijn volgende vrouw had dan geen recht op een eigen kind en moesten onder dwang geaborteerd worden.

Wat te denken van de miljoenen meisjesbaby's die na de geboorte vermoord of gedumpt (wat ook op moord uitkwam) werden omdat men liever een jongetje had? Is dat iets wat jij voor ogen hebt in je idealistische plaatje?

Het is niet toevallig zo gekomen dat er een enorm overschot is aan mannen/jongens in China.

Voor mensen op het platteland was er ook een enorm probleem, 1 kind is niet genoeg om de nodige hulp op 't land te bieden dus kregen de vrouwen daar meer kinderen, illegale kinderen... Hier stonden hevige straffen op als dit ontdekt werd. En de kinderen hadden dus totaal geen rechten en dus ook geen recht op onderwijs, gezondheidszorg e.d.

Verder... wordt door de ouders alle aandacht en druk op dat ene kind gelegd. Met als gevolg: een enorme stijging in de zelfmoordaantallen omdat die kinderen die druk en stress niet aan kunnen. Dus stel... je hebt dat éne kind opgevoed en dan... pleegt het zelfmoord als het een jaar of 20 is. Dus geen kinderen meer over. In China is het traditie dat de kinderen voor de ouders zorgen op latere leeftijd. Nog een probleem.

Los van het feit dat al die enigst kinderen niet leren om te delen en rekening te houden met anderen.

Is dát het soort idealistische maatschappij dat jij voor ogen hebt als je het hebt over het hebben van maximaal 1 kind, Simon? Het lijkt mij een maatschappij waar men als vrouw weer eens het onderspit delft... eerst als baby vermoord worden, of als vrouw gedwongen abortus te moeten ondergaan en dan maar met die trauma's te moeten leven. Dat is wat mij betreft geen mooi plaatje.

Denk dat het dan een stuk simpeler is om inderdaad eens te beginnen met minder of geen vlees te eten, mits het op een "duurzame" eerlijke manier tot stand gekomen is.

Verder lijkt me het belonen van mannen die zich laten steriliseren om ongewenste zwangerschappen te voorkomen ook een heel goed idee.

En laten we ook de vrouwen belonen die geen kinderen krijgen/gekregen hebben. Blijkbaar doen zij iets goeds voor de maatschappij én het milieu.

Geplaatst:

Een ideaalbeeld is het bijlange niet. Als ik later kinderen heb, wil ik er twee.

Soms geven vegetariërs mij het gevoel of een vleeseter maakt bewust de wereld kapot. Men redeneert ik eet geen vlees, ik mis dat niet, de ander kan dat ook doen (voor de planeet, tegen het dierenleed,...). Terwijl het even goed kan zijn dat de vleeseter bewust niet op vakantie gaat, zeer klein woont, geen auto heeft,... Men zou dan beter naar zichzelf kijken dan met een vingertje te staan zwaaien.

Ik denk ook dat de aangroei van de wereldbevolking een groter probleem is aangezien de ontwikkelingslanden (terecht) ook meer comfort willen. Volgens mij kan de huidige techniek, de consumptiegroei niet volgen waardoor je dan moet kijken of het niet mogelijk is deze consumptiegroei te remmen. Aangezien niemand graag inboet, lijkt het mij dan ook logisch om de aangroei van de bevolking ook rationeel in vraag te mogen stellen.

China is ook geen goed voorbeeld. Als 1 land het invoert, gaat het niet werken. Je vermindert jouw macht in de wereld, bevolking verouderd sterk,... => Economisch nadelig tegenover landen die het niet doen

Verder speelt volgens mij bijvoorbeeld de man/vrouw verdeling hier veel minder. In China moet een dochter voor de schoonouders gaan zorgen op die hun oude dag, daarom kiest iedereen voor een zoon.

In onze maatschappij zul je dit veel minder hebben. Moest je een overschot aan bijvoorbeeld mannen krijgen, zullen alleen de vrouwen kunnen kiezen wat voor man ze willen => Ouders zullen meer meisjes willen want die kunnen kiezen wie ze willen => te veel meisjes => ...

Als ik hier babbel met bevriende koppels, willen de meesten eerder meisjes dan jongens.

Ik heb wat frustratie na een discussie eens neergepend. Dacht dat hiervoor de klaagbank was.

Geplaatst:

Het geen vlees eten lost alle problemen op is een standpunt waar ik ook regelmatig gek van wordt. Vooral die personen die dan gaan roepen dat het niet eten van vlees zeer goed voor het milieu is maar dan wel soja burgers, soja melk , kokosmelk en ik weet wat niet meer eten /drinken. Producten waarvoor regenwoud gekapt wordt en die daarna de halve wereld over gaan om hier gegeten te worden.

Natuurlijk is dit ook een beetje kort door de bocht maar ik wordt vaak wel moe van mensen die maar roepen dat geen vlees eten de oplossing is.

Geplaatst:

Ik denk dat er niks mis is met vlees eten van dieren die een goed leven hebben gehad. En ik vind ook niks mis met mensen die twee of drie kinderen hebben/willen.

Maar omdat dit de klaagbank is: ik zag zo'n filmpje van Trumpfans die met de Hitlergroet 'Hail Trump!' riepen. Dat soort mensen zouden ze moeten verbieden om kinders te krijgen.

Geplaatst:

Ik klaag dat het november is hier in NE-FRankrijk betekend dat veel regen en veel modder op de wegen, ik kan niet eens met goed fatsoen een fietstochtje maken omdat ik dan gevaarlijk over de heuvels glibber. En in de tuin glibbert alles ook van de klei. En het is veel te vroeg donker! En in de kas is alles zo nattig! De kippen leggen slecht!

Ik heb echt zo`n hekel aan november..

Bahbahbah

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Ojee Jetje, wat een ellende allemaal, geen wonder dat je geen fan van november bent.

Ik hou wel van november, tenminste als het er 1 is zoals dit jaar.

De tuin is nog niet zeiknat en onbegaanbaar omdat het niet de hele maand heeft geregend en er zijn genoeg droge, enigszins zonnige dagen om nog wat winterklaarwerk te verrichten.

En wat de wereldproblematiek aangaat... We leven helaas in een verknipte wereld waar totaal verkeerde prioriteiten worden gesteld.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Er is hier al veel geklaagd over diefstal, wel, nu ga ik ook eens klagen se.

Enkele weken terug is er bij ons ingebroken en heel wat van de Bazin haar juwelen gestolen. Ook redelijk veel schade aan de ramen!

Maar vorige week is er op de weide een kalkoen gestolen, beestje van rond de 10 à 12 kilo!

Al een geluk niet de haan, daar hadden ze blijkbaar schrik van.

2016113011521498291480761252.jpg

Zulk een hen is er gestolen.

2016113011534280831480761271.jpg

Ik vind die haan wel een lafaard, durft enkel van langs achter aan te vallen! Dan waren die Bresse hanen veel agressiever hoor.

Moet hem wel in de gaten houden.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Balen Willy,

ze moeten van andere mensen hun spullen afblijven.

Geplaatst:
  • Auteur

Grote kans dat ze terugkomen nu ze weten wat er te halen valt...

Koop zo'n wildcam en plaats die ergens zodat je kan zien wie het zijn.

Geplaatst:

Klaag! Geen telefoon, en geen bedraad internet!

Vreemd, want andere apparaten op dezelfde zekering deden het nog wel.

Na onderzoek bleek dat de schakelaar van een stekkerdoos die achter een kast ligt, omgezet was.

Maar door wat of wie?

Een gevonden veertje bleek een hint.

arienaroodborstje22701481025405.jpg

^ De verdachte A. te Th. houdt zich van den domme. Niet zo moeilijk voor hem, want echt slim is ie niet.

arieroodborstje15871481025410.jpg

^ De aanleiding, het slachtoffer vond ik achter de kast. Sneu. En jammer dat ik er niet bij was. Dan had ik het vogeltje direct doodgemaakt (verzorgen heeft geen zin, een gevangen vogeltje is altijd al te veel beschadigd).

Het vogeltje woog 20 gram, precies het gewicht dat in de boeken staat.

Gelukkig valt het aantal slachtoffers in nu bijna zeven weken mee: 2x mus, 1x koolmees, 3x muis, 1x mol (een heel kleintje), en nu dan dit roodborstje.

Geplaatst:
  • Auteur

Ach, das jammer inderdaad. Roodborstjes zijn zo goed van vertrouwen. Wel een mooie dooie foto trouwens. Roodborstje is vereeuwigd.

Heeft de kat wel een belletje om? Dit wil de jacht nog wel eens verstoren en de vogels nét wat meer tijd geven om aan de klauwen te ontkomen.

Maar eh... heeft je kat nou een andere winterjas aan getrokken dat ie opeens zwart is? Of is dit een buurkat?

Geplaatst:

De roodborstjes hier (en andere vogels nog veel meer) zijn behoorlijk schuw. Er lopen nogal wat katten rond.

Tot nu toe 1 vogeltje per twee weken (muizen en molletje: dat is zijn werk). Pas als dat meer gaat worden ga ik aan een belletje denken, met als groot nadeel dat de kat zich aan het bandje kan ophangen.

Flipse is kwijt, vrijwel zeker dood. Arie is de nieuwe: blog/henkg/arie_de_nieuwe_kat_b-6245.html

Geplaatst:
  • Auteur

Ooh... dat had ik niet meegekregen... Loop nogal achter met de ongelezen seizoenen.

Maar.. denk echt niet dat Flipse zomaar dood is hoor... De jonge kat van een buurmeisje bleek een jaar later ergens ver in de provincie op een boerderij te zijn komen aanlopen. Waar zij in de tussentijd is geweest is niet bekend. Denk dat Flipse te ver van huis is geraakt maar zeker zijn charmes heeft gebruikt en nu ergens anders bij de kachel ligt en denkt aan de goede tijd bij Henk.

Leuk dat je weer een nieuwe huisgenoot hebt gekozen. Huis is ook wel leeg he zonder zo'n beestje.

Flipse en zijn belevenissen zullen gemist worden, maar is goed om te merken dat ook deze dondersteen erg fotogeniek is.

Geplaatst:
  • Auteur

Klaag klaag... over de Brouwmarkt !!

Heb ik daar zondagavond flesjes besteld voor mijn Hotsauce, heb wel potjes staan maar flesjes zijn toch een stuk handiger.

Heb voor de Brouwmarkt gekozen omdat zij snel léken te leveren, wat belangrijk is want mn Hotsauce is al klaar.

Op de pagina van het betreffende product staat:

Producten die op voorraad zijn worden binnen 1-3 werkdagen geleverd

Op de pagina over Verzending/Verzendmethodes/Levering staat:

Bij Brouwmarkt BV wordt uw bestelling doorgaans binnen 24 uur* bezorgd. Bestellingen die op werkdagen voor 15:00 uur geplaatst zijn en betaald zijn door middel van iDeal, Rembours of een Creditcard, worden meestal de volgende werkdag al bezorgd door TNT / PostNL. Kiest u voor een andere betaal- of verzendmethode kunnen wij uw order tot 15.00 uur verwerken voor levering de volgende dag.

en in kleine rode letters:

* 24 uurs levering onder voorbehoud van storingen, stakingen en fouten van de betreffende vervoerders

Dat laatste was niet aan de orde dus dacht dat ik mijn bestelling óf op dinsdag maar toch zéker op woensdag zou kunnen verwachten.

En dan staan er nog de dagen van de week op een rijtje... bv:

Maandag voor 15:00 uur actuele levertijd 1-3 werkdagen

Had een bestellingsbevestigingsmail van hun ontvangen op maandag waarin stond:

Verzending met PostNL U ontvangt een Email als u pakket wordt verzonden

Dus... toen ik gisteren (dinsdag) nog niets meer van hun had gehoord heb ik maar eens gebeld.

Kreeg een man aan de lijn, weinig toegeeflijk en weinig begripvol, ongeïnteresseerd.

Ik vertelde over de verwachtingen die zij scheppen door hun 24-uur verhaal. Dat ik dacht dat het bestelde dan waarschijnlijk dinsdag zou aankomen, maar op z'n minst op woensdag.

Hij verwees mij herhaaldelijk (zo vermoeiend... ) naar de leveringsgegevens die op de produktpagina staan.

Ik wees hem daarna steeds op het feit dat er andere verwachtingen worden gewekt op de Leveringspagina. Waar hij verder niet op inging en weer aankwam met die produktpagina.

En zo ging het verder en kwam ik nergens.

Maar alweer werd de verwachting gewekt dat vandaag (woensdag) de bezorging zou plaatsvinden.

Dus ik zeer attent op die mail waar de Track en Trace in zou staan.

Nu, woensdagmiddag bleek ik inderdaad een mail van de Brouwmarkt binnen te hebben. Maar zónder T&T... Stond wel in dat het pakket verzonden was.

Dus ben ik maar weer gaan bellen. Had zo te horen dezelfde man aan de lijn (zelfde stem en gedrag) die zich niets van het telefoontje van gisteren bleek te herinneren.

En zodoende kwamen we weer in het zelfde kringetje terecht. Hij wees op de produktpagina, ik wees op de Levertijden pagina... rond en rond.

Op gegeven moment zei hij dat het pakket nu klaarstond voor verzending...

In de mail stond toch dát het al verzonden wás?!?

Oftewel kan ik het pakje dus pas donderdag verwachten???

Ja dus,

Geen excuses, geen compensatie. Helemaal niets.

Levertijd binnen 1-3 dagen? AmeHoela!! Echt niet.

VIER DAGEN hebben ze nodig... en dát staat echt nérgens vermeldt...

Zeer negatieve ervaring dus. En dat zonder ook maar een zweem van een sorry.

Oftewel... koude douche is voor; DE BROUWMARKT voor het scheppen van valse leveringsverwachtingen.

Tssss.... dat is écht de eerste en de laatste keer dat ik daar iets heb besteld. En als anderen dat van plan zijn en ook een snelle levering verwachten, bel dan eerst maar op om erachter te komen wat de reële levertijd is of ga uit van 4 dagen, dan kan het alleen maar meevallen.

Volgende x bestel ik bij: https://www.flessenland.nl/Flessen.html

Qua verzending komt het qua produktprijzen ongeveer gelijk uit en zij scheppen geen valse leveringsverwachtingen.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, daar had ik ook op gerekend... maar bij mij is het maar liefst 4 werkdagen...

Terwijl het artikel op voorraad was en er ook geen andere obstructies waren.

En vond hun reactie ook erg vervelend. Geen enkel spoor van dat het hun ook maar iets uitmaakte.

Als zij een andere houding hadden aangenomen had ik niet geklaagd denk ik.

Heb ondertussen nog steeds géén T&T binnen dus heb nog geen idee wanneer en óf mn bestelling aankomt.

Ga denk ik ook nog wel een mail hierover sturen.

Geplaatst:

Dat is wel minder, dat je bestelling er zo lang over doet om bezorgd te worden. Eigenlijk is dat gewoon misleiding op hun website en bij mijn weten mag dat niet. In ieder geval kan ik je wel begrijpen dat je nooit meer bij de brouwmarkt koopt.

Kun je de bestelling niet alsnog terugdraaien en je geld terugeisen?

Heb zelf ook wel een kleine klacht. Doordat ik de laatste tijd niet in de tuin heb kunnen werken, ben ik ook helemaal vergeten dat mijn watertank nog vol water zit. Gewoon, zo'n 1000 liter vierkante tank. Dat water is dus nu allemaal bevroren. Niet een beetje bevroren, maar gewoon een grote ijsklomp. Ik hoop dat de tank dat overleeft, maar ik ga er vanuit dat dat niet het geval is. Zo zonde!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.