Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:
Allemaal bedankt voor jullie reacties!

volgende week onder het mes en dan plaatsen ze een metalen strip, daarna revalideren.

Soms is het niet anders (ik zie er wel tegenop) maar gelukkig is er medisch al heel veel mogelijk, vroeger had ik in dit geval altijd krukken moeten gebruiken als ik zou willen lopen.

Doe het zeer rustig aan, na de 6 weken bedrust ook niet gelijk als een malle gaan belasten met fysio..dat was hier in huis ook geen succes en heeft tot een tweede veel zwaardere OK geleid.

Sterkte!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Gewoon niet zo van dat benauwde! Van basilicum krijg je ook al kanker.

Japanse duizendknoop is een plant die niet van schoffelen houdt. Hij wil graag bij ons wonen maar houd hem kort. Gewoon terug schoffelen (afslachten ) tot hij zijn plek weet = 1m² voor Rob0.

Geplaatst:

tsja, ik wil/mag niet schoffelen op 30 cm van het spoor van tante Prorail/NS....

verder gaat alles goed met ons hoor, alleen teveel pruimen

Geplaatst:
  • Auteur

@Paddestoelengek

Jeetje, gebroken enkel is niet fijn. Heb je hem aan beide kanten gebroken gezien ie aan je been bungelde? Brrr... dat is een naar gezicht. Sterkte de komende tijd.

Weet er alles van. Gelukkig is het bij mij alleen maar beter geworden, er zit metaal aan beide kanten en het voelt superstevig aan.

Mocht je je vervelen dan is hier wat leesvoer.

post259980.html#p259980

Geplaatst:
tsja, ik wil/mag niet schoffelen op 30 cm van het spoor van tante Prorail/NS....

verder gaat alles goed met ons hoor, alleen teveel pruimen

Prorail/NS hebben zo'n 15 jaar lang drie parkeerplaatsen afgebakend gehad met paaltjes. Zelf waren

ze evenzolang uit het naastgelegen treinstationnetje vertrokken.Maar de sleutel bleek zoek.

De buurt zat te springen om parkeerplaatsen maar wie ook reageerde: de eigenaar ging niet op zoek naar de sleutel.

Burgers kunnen wel willen, grote bedrijven hebben het nog steeds voor het zeggen en lijken niet oplossend gericht te willen werken. #fail.

Geplaatst:

RobO heb je er een fototje van, zou wel graag zien hoe het veldje er uit ziet.

Ik ga ook een keer klagen... Zat zondag heerlijk buiten op terras, komt er onkruid naar beneden, links, rechts, pats op me hoofd. Kijk ik omhoog, is er een persoon 4etages hoger, het onkruid uit de planten bakken te trekken en naar beneden te gooien. Nou ik geef een brul naar boven, of ze geen afval en onkruid meer naar beneden willen gooien. Het persoon poef snel naar binnen.

Het is niet de eerste keer dat ik merk dat ze het naar beneden gooien, maar nu heb ik ook zelf gezien vanaf welke etage dit kwam. Armpje en handje over de balkon railing heen, en hop zo wordt het onkruid los gelaten vanuit het handje.

Zondag direct een net briefje door hun bus gegooid, dat ik geconstanteert had dat hun afval/onkruid van het balkon afgooien. Kreeg ik vandaag een briefje terug, dat hun op vakantie waren, en dat hun vriendin op de planten had gelet... (?? waanzin), heb ze heel de week terug van werk zien komen.

Loop ik vandaag de portiek door, wordt ik aangesproken, ja mijn vriendin is superboos nu. Ik, daar heb ik geen boodschap aan. Mijn enige boodschap is, dat ik jullie heb gezien, troep naar beneden te gooien. Niet jouw vriendin. Begon ze erna, ja en ik vind je briefje associaal. Ik; het is een net briefje, daar is niks associaals aan, wat associaal is, is dat je afval en onkruid naar beneden gooit, en dat je daarover staat te liegen, en je vriendin de schuld geeft.

Toen ben ik maar doorgelopen, frustraties ten top!

Geplaatst:

Effe klagen over de bonen dan maar

Ik heb totaal 40 stokken met bonen, normaal voldoende voor een oogst van 50 kg. Ik verwacht dat ik dit jaar niet verder dan 15 tot 20 kom. Ik zie bij andere volkstuinen hetzelfde in mijn buurt.

Geplaatst:

97 1-2 open deksels van hak kunnen weggooien wegens roest. Nog nooit zoveel uitval gehad als dit jaar.

Ook van de melkflessen gaan de deksels na 2x gebruiken al roesten, heel bizar. Hand afwas, goed gedroogd en aan de lucht nadrogen voordat ze in een papieren zak gaan

De bijbehorende potten de glasbak in gesmeten, 4 boodschappentassen vol pfft, wat een verspilling

Nu maar nieuwe potten bestellen met deksels die wel na te bestellen zijn

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

• 2 weken later...
Geplaatst:

ik wordt gek van de wespen, twee keer gestoken, 2 kg rijpe druiven verdwenen en nu zijn ze begonnen aan de onrijpe peren...

zaten zeker honderd wespen in het boompje van 2,5 m hoog

heb er een antiinsecten-net over gedaan maar ben niet zeker dat ze het niet doorknagen

iemand nog tips?

Geplaatst:

Wat hier hielp om het klein beetje in de hand te houden was het vroeg oogsten (net rijp) van al het fruit, aangetast fruit direct verwijderen en vooral de grond schoonhouden van gevallen fruit. Naar mijn idee trekt vooral het gevallen fruit wat gaat liggen gisten de diertjes in hoge mate aan. Afgelopen jaar begonnen met deze maatregel en dit jaar komt er tot nu toe een enkel wespje kijken of er iets te halen valt. De tuin-buurtjes die bomen vol aangetaste appels hebben en de grond bezaaid met gistende appelresten zijn veel aantrekkelijker voor ze.

(Trouwens een vreemd fenomeen, je tuin vol met fruit en gewoon domweg niet oogsten, ik zie het steeds vaker gebeuren op het complex hier)

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Rob , ik hang begin juli (begin van de hondsdagen) al wespenvangers op, die ik vul met limonade en een drup afwasmiddel zodat ze er niet uit kunnen klimmen . Je kunt ze kopen , je kunt ze ook zelf maken met een plastic fles . Nadeel is dat je ook veel insecten vangt die geen overlast bezorgen ( nachtvlinders , zweefvliegen etc ) maar als je ze tijdig verschoont iedere keer , kun je aardig wat wespen vangen . ergens een eind van jou af een plek maken waar je ze heen lokt is ook een idee , maar ik weet niet of dat werkt op den duur

.

Geplaatst:

yep, heb al 6 wespenvallen gemaakt van kleine petflesjes, die zitten in een mum vol, snelle telling: 24 w/u

antiwespen-net is nog heel, fingers crossed

geen valfruit laten liggen hier, ook geen buren met lokfruitresten helaas

Geplaatst:

Drukspuit deed het opeens niet meer toen ik hem wilde gebruiken. Symptomen zijn die van een ontbrekend afsluitkogeltje, geen kogeltje te vonden. Ik weet ook niet waar die precies zou horen te zitten.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mijn moeder heeft voor zeker de zesde keer op rij mijn kistje met extra rijpe en grootste picolo tomaatjes ingepikt, iedere keer ben ik de zaadvruchten kwijt. Dus flink gepikeerd, ze doet het iedere keer als je een aantal apart houdt en dat ook tien keer verteld, ze vliegt er bij wijze van spreken achter je rug terwijl je achter haar spul aanrent, direct op af.

Dit keer ben ik het compleet zat, voor mij mag er niks geteeld worden. Ik vreet het spul toch niet, dus waarom moeite doen als de ontvanger van alle moeite en aandacht de inspanning vernietigd. Dus volgend jaar geen tomaten.

Als er iemand nou kiemende Krishna Tulsi zaadjes heeft, dan heb ik volgend jaar alsnog een nuttige teelt.

Home of the Turbo.

Geplaatst:

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Heel moeilijk KAPRAO is iets anders (samsui kent niemand, zou het een cultivar zijn? maar dan zou je info moeten kunnen vinden, ik heb diverse jaren gegoogled en daarover niets gevonden), ik zou mijn synomiemenlijst erbij moeten zoeken, maar het is definitely niet Krishna Tulsi/Red Holy Basil. Ocimum sanctum/tenuiflorum Lynn. Overigens ben je de zoveelste die deze post, maar het is de eerste keer in jaren dat de zaadjes ook te bestellen/leverbaar zijn.

Home of the Turbo.

Geplaatst:

Vaak geeft de Latijnse naam en dan de (eventuele) variatie erbij minder verwarring.

Zeker op het gebied van basilicum waar volgens mij 100+ variaties zijn kan dit meer duidelijkheid geven.

Ik lees in je vorige berichten dat je je aantekeningen hierover al geruime tijd zoek bent en dat internet zelfs geen duidelijkheid geeft, dat is niet erg hoopvol als je op zoek bent, ik wil je niet ontmoedigen

Geplaatst:

Nee ik heb mijn aantekeningen ergens op de stapels. Er zijn grofweg vier Indiase Holy Tulsi's daarnaast nog wat Thaise Ocimum Sanctums. Ik heb ook ooit een klein plaatje gepost van de bladvormen van de vier soorten. Een screengrab van een youtube videootje. Ik ben al jaren op zoek, heb zelfs al een jaar zaadjes in India en Sri Lanka bestelt, maar die kiemden beide niet.

En gevonden. Alleen heb ik ergens anders info over Kaproa en andere afwijkende Sanctums opgeslagen.

Kortweg er is:

Groen. Tulsi, ookwel Vishnu Tulsi en diverse andere aanduidingen, zoals Vaishnavi, Vishnu Vallabha, Haripriya.

Donker groen, Shri Tulsi, ookwel Lahksmi of Rama Tulsi.

Donkere of rode. Krishna Tulsi ookwel Shyama-Tulsi.

Meeste zie je de Rama, daarna de Tulsi en minder de Krishna Tulsi. Tenuiflorum is zover ik zie de gehele familie van Tulsi's, Lynn. is dan de Krishna Tulsi de rood/paarse.

Verkopers plakken zelf allerlei namen op hun zaadjes, ze halen allerlei dingen door elkaar, dus weet je nooit wat je krijgt. Het lijkt de Madamme Jeanette peper wel;-). Vreeken doet dit, chiltern in Engeland doet dit zag ik deze week (weer).

Home of the Turbo.

Geplaatst:

Als je besluit een Carolina reaper in de courgette soep te doen en dan je adem in staat te houden terwijl je er met de staafmixer door gaat

Geplaatst:

Whoa, Angela. Maar hoe heb je dat spul vervolgens naar binnen weten te lepelen dan?

Of heb je je slokdarm gewoon weg laten schroeien?

Sterkte sowieso in ieder geval....

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Weggegeven

Ik ben niet van de pepers alleen van de planten

Geplaatst:

Een klaag......kom ik op de tuin heeft iemand twee van mijn butternut pompoenen gejat!

Idioot volk!

Geplaatst:

dieven zijn stom!

wildcamera ophangen helpt to know

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.