Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2017

Featured Replies

Geplaatst:

Vannacht heeft het gesneeuwd! Hier en daar is het nog steeds wit

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

hier niet . Het was wel een klein beetje wit op het gras vanochtend maar verder niets. Zag dat er in Zuid Limburg ook echt sneeuw lag

Geplaatst:

Hier heeft het ook gesneeuwd en het is nog steeds wit. De verwachting is dat er de komende dagen ook nog wat sneeuw bijvalt. Ben benieuwd!

Geplaatst:

Hier regent het. Heel hard. Bah

Geplaatst:

Soms wat sneeuw en hagel, maar het is tot nog toe natuurlijk een winter van niks geweest.

Af en toe zie je nog wel eens een boer gras maaien. Onderstaand beeld is 3 januari in Hitzum gemaakt.

Het heeft niet veel geregend, de trekker kan ook nog het land op. De koeien van deze boer krijgen nog vers gras.

Dit zag je vroeger niet in januari:

Gers_zpsevjsia9f.jpg

Geplaatst:

IJs, er ligt ijs in "mijn" sloot!

2017010615214793191483719256.jpg

Prachtig glad ijs, helaas nog maar een centimeter dik, en binnenkort zal het ook niet meer dikker worden.

Toch wil ik mij gaan voorbereiden op de plaatselijke kortebaan (160 meter) wedstrijden.

Dat voorbereiden zal zich beperken tot het opzoeken van mijn schaatsen, en slijpapparaat. En de organisatie ervan: Ach, het is alleen voor de bewoners van het buurtschap (=gehucht: 19 huizen hier). Dat is wel te doen.

Er wordt sneeuw verwacht. Slecht voor het ijs, maar het gaat toch weer dooien. Sneeuw is leuk voor het oog. En misschien ook leuk voor mijn nog jonge kat, die zal verbaasd zijn.

Laatste sneeuw hier: 2 februari 2015, maar toen had ik nog geen kat:

IMG107760961423931622.JPG

Geplaatst:

Afgelopen nacht ruim 5° vorst en overdag ook onder 0°C. Ik was vanmiddag een uurtje op de moestuin en de grond was goed hard. De kluiten van die delen die ik gespit had waren volledig doorvroren, ben wel blij met die vorst voor mijn zware kleigrond.

Geplaatst:

Hier heeft het ook een paar graden gevroren. Ik had nog een bloeiende goudsbloem in de voortuin, maar die heeft het nu opgegeven.

Geplaatst:

En in stad Groningen sneeuwt het voor het eerst deze winter. Dun laagje fijne sneeuw... en zo te zien komt er nog meer aan.

Geplaatst:

In Meise tussen Brussel en Antwerpen sneeuwt het sinds 3u30 vanochtend.

Geplaatst:

hier nu wat ijzel en 0,00003 cm sneeuw

Geplaatst:

Hier ook een laagje sneeuw.

Geplaatst:

Hier ook een dun laagje wit...nat blubberig...het ijsregent nu, maar denk niet dat het vast vriest, het is rond de 0 graden.

Vind er geen bal aan! Ik wil gewoon een dik pak sneeuw!

Geplaatst:

Ik heb het niet vaak gezien, de beek is bevroren. Niet vaak zeg ik, maar eigenlijk nooit zo. Waarschijnlijk vanwege de droogte hier, er stroomt weinig water door en kan het sneller bevriezen. Het was -12 ongeveer ( -7 in mijn kas...)2017010711555442941483790899.jpg2017010712021492611483790910.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Veel sneeuw was het niet. Toch weer leuk.

2017010711172793701483792804.jpg

Meneertje Arie (mijn jonge kat die nog nooit sneeuw gezien heeft) moest nog wennen. Op mijn gehoor af: door het luikje naar buiten, binnen een minuut weer binnen. En dat vele keren achter elkaar. Toch is ie serieus aan de wandel geweest, aan de voetstapjes te zien:

2017010711153676171483792814.jpg

Twee jaar geleden veel steentjes uit mijn voortuin gewipt, om ruimte te maken voor een rijtje viooltjes, en tijdelijk daar opgestapeld, op oud Egyptische wijze. Voor eventjes

2017010713111742301483792793.jpg

Geplaatst:

Het is hier nat!

Gisteren 28 mm neerslag. Vooral het grasland ziet er erg soppig uit, veel plassen. In mijn tuin valt het nog mee, alleen water in nog niet opgevulde oude plantgaten. Het waterschap heeft er moeite mee: In de sloot achter staat het water nu 40 cm hoger dan normaal in de winter.

Enige zorg: mijn perenboom(pje), die staat vlak aan de sloot. Nu erg nat dus.

Harde noordwestenwind en springtij (gisteren was het volle maan).

Om 17:00u is het hier hoogwater, met iets meer dan een meter verhoging t.o.v. het astronomische springtij.

Een uurtje daarna (de ebstroom komt dan op gang, en bootjesmensen weten: met een harde wind vanaf de andere kant, dat wordt erg hobbelig) ga ik maar eens even kijken. Als ik al van de dijk afwaai, dan waai ik niet in de Oosterschelde, maar richting huis.

Voor mensen ergens in de buurt van de kust:

Astromonische getijdegegevens (is zonder correctie voor wind, wel voor maanstanden): http://getij.rws.nl/getij_resultaat.cfm?location=KRAMMSZWT

Voorspelde getijdegegevens: http://waterinfo.rws.nl/#!/details/publiek/waterhoogte-t-o-v-nap/184/Waterhoogte___20Oppervlaktewater___20t.o.v.___20Normaal___20Amsterdams___20Peil___20in___20cm

Wel even je eigen locatie kiezen.

Geplaatst:
Het is hier nat!

Hier ook! Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Sinds afgelopen zaterdag een erg vuil weerbeeld, de nattigheid stapelt zich op.

Dit is een foto van het volkstuinencomplex waar ik zit. Het eerste stuk grenst aan dat van mij - er is nog net een stukje grond wat bij mij hoort zichtbaar. Een week terug stond al dit water er nog niet. Ik ben trouwens bij mij de greppels aan het uitgraven geweest, rechts buiten beeld heb ik knoflook staan, het leek me zeker voor die knoflook noodzakelijk voor een betere waterafvoer te zorgen.

folkstun_zpspaglefxf.jpg

Geplaatst:

Hier vanochten een laagje van 5cm witte slush puppie, vanavond alleen nog op het gras en her en der in de tuin wit.

Geplaatst:

Hier vanochtend ook slush puppie, ik vreesde het ergste voor landinwaarts dus ik ben met snowboots aan naar Utrecht gegaan, nou niks aan de hand daar, droog en zonnig en wat miezerige restjes sneeuw.

Weer thuis alleen maar regen, beetje wind, maar niks wat leek op die horrorvoorspellingen á la 1953.

Geplaatst:

Vanmiddag even kort op de tuin geweest om mijn dahlia uit te graven vanwege de komende vorstperiode.

Ik kreeg een flinke hagelbui die vervolgens overging in een sneeuwbui over me heen....alleen niet zo goed te zien op de foto:

20170114_164305.jpg?dl=1

Geplaatst:

Huidige stand van zaken. Net in mijn koude kas. Onder de afdekkingen niks bevroren tot nu.

2017-01-17-1369811484665292.56

2017-01-17-1352691484665311.56

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.