balkontuinder Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 Bonen gelegd: Blauhilde en Cobra stokbonen, Purple Queen en Dubbele Witte stambonen, Coco Noir en Kidney.Verder de aardbeien opgeschoond, onkruid ertussenuit, uitlopers weggeknipt en een "nieuw" bladerdek neergelegd. De FMS is al aardig op gang, daar kan ik al bijna van oogsten. De Senga Sengana doet het op de tuin iets minder, nog niet alle planten hebben bloemvorming gehad. Hopelijk komt dat nog.En vervolgens diverse bedden gesproeit.
RobO Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 schoongemaaktdahlia's geplant, pfff, errug laat..biertje gedaan, lekker op tijd
Jeanne heijmans Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 Onkruid gewied,prei loof en wortels gekort.en in gat gezet.
Carina1966 Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 Water gegeven! Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
DannyL Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Onkruid gepluktWater gegeven Krul sla, rucola, kropsla en een beetje spinazie geoogst
Mellie Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Olijf verpot, paar aardappels gepoot, mijn nieuwe pioenroos in een pot gedaan en de bollen die ik heb gebietst, uitgezocht en een plekje gegeven. Gisteren op weg naar het waterlandplein in Amsterdam kwam ik langs de mooiste rotonde van Nederland. Altijd prachtige bollen in het voorjaar. Dit jaar was het thema paars en alles werd gerooid. De rotonde nog maar een x genomen en de stoute schoenen aangetrokken of ik misschien wat bollen mocht hebben. Helft werd bewaard en de andere helft vernietigd. Heb een zak vol bollen gekregen! Jeej! Wel minder tulpen dan ik had gehoopt, maar ach. Een gegeven paard he?!
angela († maart 2025) Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 De moestuinhulp heeft de bonenstaken geplaatst en de komkommers en tomaten water gegeven.Ik heb het lichtere werk gedaan en de bonen gezaaid ook nog bietjes en wat bloemen.Mijn moestuin buurman vond dat mijn tuin een metamorfose had ondergaan Er stond voorheen namelijk overal nogal wat muur. Ik ben altijd lui in het verwijderen daarvan omdat de cavia's en vogels het lusten maar soms loopt het dan wat uit de hand. En het weer hier was goed maar niet heel heet/zonnig maar ben dus verbrand.
aalterse-willy Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Boontjes uitgeplant . Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Spitskool Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 Ik heb een trots rondje langs alle plantjes gedaan met een kopje koffie in de hand. En daarbij geprobeerd om de hop (die de stokkeninstallatie nu al te boven groeit) via extra gespannen touwtjes weer in het gareel gekregen. Daarna nog een goed geworteld basilicumstekje buiten bij het wat eenzame andere basilicumplantje in de pot gezet. En de Braziliaanse klaver in pot naar buiten verhuisd. Kortom, ik heb een heel ontspannen en relaxte ochtend erop zitten met weinig intensieve moestuinarbeid. Op de planning staat water geven. Ik maak het mezelf vandaag overduidelijk niet te moeilijk. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Claudia69 Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 Pompoenen, komkommers en courgettes uitgeplant en boontjes gelegd (Helda en Cobra). Een wortelveldje dat overwoekerd was met uitgezaaide ananaskers weer vrij gemaakt. Water gegeven waar nodig, radijsjes geoogst en genoten van het mooie weer.
Mijnunbiet Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 Vanochtend alles water gegeven en wat diefjes uit de tomaten gehaald. Daarna was het in mijn kasje niet erg aangenaam meer. Nog wat schoffelen hier en daar. Een maaltje peulen voor de roerbak geoogst en genoten van de knisperende geluidjes van groeiende plantjes. Wat je ook doet is van geen enkel belang, maar het is erg belangrijk dát je het doet
Johmir Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 Vanavond mijn planten in de koude bak weer water gegeven, sommigen hadden het zwaar door het warme weer. Verder veel onkruid gewied. Ook zag ik dat mijn slabonen deels weggevreten waren door slakken Opnieuw slabonen gelegd, dit keer in 8 potten met elk 4 zaden in de koude bak. Als die opgekomen zijn en een beetje flink gegroeid zijn wil ik ze pas uitplanten.
Nadi Geplaatst: 26 mei 2017 Geplaatst: 26 mei 2017 Ik heb een trots rondje langs alle plantjes gedaan met een kopje koffie in de hand. En daarbij geprobeerd om de hop (die de stokkeninstallatie nu al te boven groeit) via extra gespannen touwtjes weer in het gareel gekregen. Daarna nog een goed geworteld basilicumstekje buiten bij het wat eenzame andere basilicumplantje in de pot gezet. En de Braziliaanse klaver in pot naar buiten verhuisd. Kortom, ik heb een heel ontspannen en relaxte ochtend erop zitten met weinig intensieve moestuinarbeid. Op de planning staat water geven. Ik maak het mezelf vandaag overduidelijk niet te moeilijk. Haha moest zo lachen toen ik dit las. Heerlijk! Ik heb een paar paprika planten in pot uitgeplant. Wat kleine spulletjes, potgrond en compost ingeslagen bij van cranenbroek (echt af te raden op hemelvaart daarheen te gaan zooooo druk.) En gebbqed op de tuin Heb het mezelf ook niet te moeilijk gemaakt dus. Vandaag wil ik wel weer wat intensiever aan de slag
RobO Geplaatst: 26 mei 2017 Geplaatst: 26 mei 2017 glas gekocht voor de kas, in Elst voor weinig en met een lekker kopje koffie van aardige mensenstraks erin schuiven en dan grondje klaar maken, pffff, zal warm worden en water geven met een dompelpomp en 80 m snoer
HuubvG Geplaatst: 26 mei 2017 Geplaatst: 26 mei 2017 Mooi dat het gelukt is met dat glas Rob0. Watervat van 1000 liter (was leeg laten lopen door kwajongens) met dompelpomp gevuld met tuinslang van 100 m en kabel 50 m. En slotje op de kraan van het watervat gezet. Komkommers, tomaten, pepers geplant in de grote boogkas op werk. Compost uitgereden. Graspaadje bespoten met schoonmaakazijn. Moeten tegels komen.
Erny Geplaatst: 26 mei 2017 Geplaatst: 26 mei 2017 Me het leplazerus geschrokken toen ik bij de moestuin kwam... Het gras heeft een enorme groeispurt gemaakt (regen en zon) en stond opeens kniehoog en hoger op de paden. Kon het pad niet eens meer vinden! (Bosmaaier nog steeds bij reparateur, ben al die tijd aan het lijntje gehouden... over twee weken, over twee weken, nog even.... heb geen hoop meer op goede uitkomst). Zowie sprong als een hertje door het hoge gras. Maar... dus opeens totale verandering in de planning: Het zou een grasdag moeten worden.(Door mn rugpijn door puppystruikelactie ook drie weken niet daar kunnen werken).Andere benzinegrasmaaier bij het huisje op gehaald en met deze op de hoogste stand de brede paden te lijf gegaan (gelukkig was dit woensdag toen het wat koeler was). Was zwaar want gras echt wel te hoog voor deze machien.Vervolgens de kanten zorgvuldig bijgeknipt en elk slakje verwijderd. Knoflookpad aan één kant geknipt, slakken verwijderd. Knoflookbak aan één kant onkruidvrij gemaakt (is ook in twee weken enorm opgeschoten dat onkruid).Gras verzameld en op aanstaand pompoen/courgette bed gedumpt.Groot, voorheen al gevonden langs onze recyclepaden, grastapijt naar onkruidstuk gesleept ter onderdrukking. Nog een keer gemaaid, nu op lagere stand.Bij het huisje en in de kas water gegeven en uitgepuft, eten gemaakt en opgegeten en daarna naar bed en als een blok in slaap gevallen. Tot negen uur de volgend morgen. Wakker en bezig.Hout gehaald bij buur en bodem in mn kar gemaakt (mbv nwe Lidl boormachien met zaagopzetstuk). Kar volgezet met allerlei dat richting moestuin moest.Naar de hete kas... daar de voorgezaaide Snijbiet, Bindsla, Lenteui uit de grond gehaald want daar moeten straks de tomaten staan. Ook de Rucola verwijderd, ging daar doorschieten. Grond schoon gemaakt.Water gegeven waar nodig en plantjes naar de kar gebracht.Nog even wat Bimi (kailan) verspeend en rest van Kailan en kolen geïnventariseerd.Ik had mn wagen volgeladen dus hond aan de lijn en lopend met kar naar de moestuin.Bloedheet daar..... pfffff... maar kon wel over de prachtig gemaaide paden lopen nu.Meegebracht parasolletje over de kar met planten gezet. Zowie's beste vrindje Philo was er dus die waren ook helemaal happy samen. Betonmengbak met winterwater met veel algen erin geleegd, naar de kraan gekrui'd, schoongemaakt (lekker met water spelen in de hitte), waterzak in kruiwagen en gevuld en naar de tuin gekrui'd.Waterbak gevuld, flessen drinken ter koeling erin gelegd.Plan voor Yakonplaatsing gemaakt maar daarvoor moest er eerst weer veel en hoog gras rond die bak weggeknipt worden... en natuurlijk de bijbehorende slakken verwijderd, bak onkruidvrij gemaakt. Yakon eerst nog dagje in pot laten staan, komt net uit de kas. Wel de twee Physalisplantjes van Yuras daar gepoot. Geconstateerd dat al mn radijzenkiemen helemaal zijn afgevreten en ook de bietjes hebben het moeten ontgelden...Rond die bak zeer zorgvuldig geknipt en slakken gezocht en verwijderd.Pad breed genoeg gemaakt om voortaan met de grasmaaier er door te kunnen.Water gegoten op de zaaisels en toekomstig plantgebied.Geconstateerd dat er zowaar wat aardappelplanten zijn opgekomen...Spinazie geoogst voordat het ging doorschieten. En toen werd het wat minder heet dus: Snijbiet geplant (met flinke scheut water) en Bindsla geplant (tussen Olifanten knoflook en tussen de uien).Slakken naar de eeuwige hockeyvelden gesmeten.En toen was het ondertussen 22.00 uur en had ik het helemaal gehad en mn rug ook.Alle overige nog te planten plantjes op de tafel, genoeg water erbij, krantje over bakje met lenteuitjes.Kar teruggekart naar het huisje, onderweg kwamen we de Malamute vriend van Zowie tegen dus die mochten ook even gedag zeggen. Zowie is loops maar daar kan dat grote beest dus in de praktijk niets mee... dat past gewoon niet, ook al probeerde hij wel wat... Duwde de gewillige Zowie onder zich... zonder het gewenste effect. Dus heb ook nog gelachen. Bij het huisje weer water gegeven waar nodig en toen naar huis gefietst. Poehee....
Mellie Geplaatst: 26 mei 2017 Geplaatst: 26 mei 2017 glas gekocht voor de kas, in Elst voor weinig en met een lekker kopje koffie van aardige mensenstraks erin schuiven en dan grondje klaar maken, pffff, zal warm worden en water geven met een dompelpomp en 80 m snoer Wat goed Robo dat je kas klaar is! En lang leve de dompelpomp. Daarmee begieten wij ook de boel, anders is het amper te doen met alle dorstige planten
Mellie Geplaatst: 26 mei 2017 Geplaatst: 26 mei 2017 Jeetje Erny ik lees ook nog jouw dagje. Pittig hoor! Ik heb alleen mijn vlees en venkel gemarineerd en vervolgens gebarbecued in de tuin. Verder heb ik vrij genomen van tuinduty
Carina1966 Geplaatst: 26 mei 2017 Geplaatst: 26 mei 2017 Water gegeven. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
DannyL Geplaatst: 26 mei 2017 Geplaatst: 26 mei 2017 Vijverfolie, pomp, filter en toebehoren gekochtOngekruid gewiedAardbeien stekken die komen verwijderd2 soorten rucola, paksoi, peterselie en andijvie gezaaid Straks alles nog flink water geven
Jeanne heijmans Geplaatst: 26 mei 2017 Geplaatst: 26 mei 2017 Eerst de drie gekochte bieslook in de moestuin gezet.daarna onkruid weggehaald.en water gegeven.
Wortel Geplaatst: 27 mei 2017 Geplaatst: 27 mei 2017 Gisterochten met de buuf naar een biologische kwekerij in de buurt geweest, kwekerij van Houtum. Mooi aangelegd en de mensen hebben veel verstand van zaken en goed advies. Leuke plantjes gescoord die we aan het einde van de dag een plekje hebben gegeven. En alles maar weer water gegeven.
aalterse-willy Geplaatst: 27 mei 2017 Geplaatst: 27 mei 2017 In alle vroegte en koelte de uien gewied. Dat lukt niet goed als je op uw knieën moet zitten. Bukken lukt nog altijd niet zonder me slecht te voelen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Aanbevolen berichten