Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2017)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In dit bed met spinazie, radijzen, sjalot en nog erg kleine worteltjes heb ik, na het oogsten van flink veel radijzen nog wortels bijgezaaid.

IMG2017050912391590087191494365369.jpg

En tussen de sla, knolvenkel, koolrabi, boomspinazie (niet gezaaid maar twee jaar geleden heb ik een in zaad laten komen en gezien in dit bed geen mulch ligt kiemen die verloren zaden nu) en worteltjes heb ik rode bieten gezaaid.

IMG2017050912392676275471494365331.jpg

Geplaatst:

Schorseneren en pluksla gezaaid pompoenen 1 pot met 2 kiemende planten buiten geplant en daar over een koude bak voorlopig nog geplaatst . Ging normaal nog dingen zaaien maar geen tijd meer gehad moest eerst de bedden nog wieden .

Geplaatst:

4 ronde courgettes, 5 gele, 7 groene geplant. Maïs gelegd. Sperziebonen en pronkbonen gelegd. Late aardappelen gepoot. Onkruid gewied, water gegeven etc. Warme dag: 26 °C

Groetjes,

Gilbert

Geplaatst:

Ik heb wat dragon gezaaid en ook wat nieuwe tomaten plantjes, ik was een tijdje geleden een weekend weg en ze stonden buiten met vorst

Geplaatst:

Prima weer om in de kas aan het werk te gaan: tomaten geplant.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst: (aangepast)

Prei gezaaid, de eerste lichting was minder dan ik gehoopt had dus nog maar een rondje winterreuzen gezaaid.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Tomaten geplant en zelfs een meloen (allebei onder tunneltjes, want anders brrrrrr). Ook nog spruitjes en broccoli, die mogen nog wel even doorgroeien voorlopig.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Mais Jade Green gezaaid, en dit keer meteen in potjes, want ik ben toch wel erg lang bezig geweest om de eerder gezaaide mais (Golden Bantam) uit die lastige zaaitrays te peuren en in potjes te zetten.

Geplaatst:

Deze week 8 paprika's, 1 marketmore, 1 muismeloen, 1 uchi kuri, 4 maisplanten, 2 zonnebloemen en 1 korenbloem uitgeplant en wortelen gezaaid. Nu thuis nog 3 brocolli, 2 spruiten, 1 paprika, 2 pepers, 1 butternut en een paar nog niet ontkiemde voorzaaisels staan om komende week uit te planten.

Geplaatst:
Hier was de laatste nacht vorst op 10 februari, exact 2 maand geleden.

Ik heb vandaag zaken buiten gezaaid die ik anders pas eind deze maand binnen zaai.

Courgette, pompoen, meloen, watermeloen en komkommer. Enkel van zaken waar ik genoeg zaad van heb, want het risico is natuurlijk dat de planten het nog veel te vroeg vinden. Gezien het zachte weer hier wil ik het uitproberen. Lukt het niet, dan heb ik nog genoeg zaad en dan zaai ik gewoon binnen. Stel dat er toch nog een nacht vorst komt (de voorspellingen tonen zacht weer) dan kan ik ze wel een nachtje binnen nemen.

Update. Ik heb wat later ook alles binnen gezaaid en die plantjes zijn deze week uitgeplant.

De buiten gezaaide zaken zijn geen succes. De helft komt nu pas boven. En van de andere helft is geen spoor terug te vinden, behalve en leeg zaadje en een verloren worteltje. Slakkenvraat dus.

Geplaatst:

Ik heb van de week rode kool en koolrabi buiten het vitrage-tunneltje geplant. In de hoop dat de koolvlieg even niet meer rondvliegt om eitjes af te zetten... Ik noteer het hier maar even, mocht het toch verkeerd gaan en ik terug willen zoeken wanneer ik ze ook alweer had uitgeplant.

Geplaatst:

Hier blijven (voorlopig) de koolwitjes van de koolrabi af, alle andere kolen staan ook onder vitrage. Vorig jaar ook geen last van gehad op de koolrabi dus wss minder aantrekkelijk. Ik zet trouwens enkel de blauwe koolrabi.

Geplaatst:

De klimcourgette een plek bij het rek gezet en wat rode bieten bij gezaaid. Wat palmkool in grote potten gezet tot er plek in de moestuinbakken komt.

Geplaatst:
Hier blijven (voorlopig) de koolwitjes van de koolrabi af, alle andere kolen staan ook onder vitrage. Vorig jaar ook geen last van gehad op de koolrabi dus wss minder aantrekkelijk. Ik zet trouwens enkel de blauwe koolrabi.

Hier ook blauwe koolrabi zonder bescherming en die heeft in het begin wat last gehad van slakkenvraat, maar vlinders en duiven blijven er precies af. De kleur oogt minder smakelijk?

Geplaatst:
2 oost indisch dove kers

wat???!

argus stambonen gelegd, zijn erg lekker

meloen in de nieuwe kas, nog wat sla, knolselder, andijvie

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...