Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2017)


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Vandaag wat kruiden gezaaid; tijm, oregano, basilicum, rozemarijn.

 

En de tomaten! Van alles 6, als alles op komt heb ik veel te veel tomaten. Ik denk dat ik dit jaar maar één van ieder hou in de serre. Misschien een enkele buiten en de rest gaat weg. De maya snack en jumbo cherry heb ik zelf geoogst van snoeptomaten uit de winkel. Gewoon omdat het kan! (Daar wordt geen doorkomen aan in de serre!)

 

I = Noire de Crimee MTF (wedstrijd)

II = Heinz (gratis actie van vorig jaar)

III = Black Cherry

IV = Black Russian

V = Yellow Pear

VI = Brown Cherry

VII = Maya Snack

VIII = Jumbo cherry

IX = Currant Red Sweet Pea

X = Emerald Green Cherry

XI = Lollipop

XII = Honeydrop

XIII = A grappoli de Invierno

XIV = Gardeners Delight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sla, en kolen voirgezaaid.

Buiten wortels, zilveruitjes, meiraapjes, en bloemkool gezaaid.

Peulen, sugarsnaps en chinese boontjes staan te weken, boontjes worden morgen binnen voorgezaaid, de snaps en peulen gelijk buiten.

 

De sugarsnaps staan hier ook klaar om voor te weken. Hun werfhek staat al klaar. Ik zaai al jarenlang Sugar Snaps, maar die groeien vlot boven de 2 m hoog en zelfs boven hun hekwerk uit. Dit jaar wil ik eens Amish Snaps proberen. Zouden iets lager zijn maar ook lekker zoet. Ben eens benieuwd. Ik zal er dit jaar wel niet zoveel kunnen oogsten, heb nl. niet zoveel zaad en het oogmerk is in eerste instantie om eens te proeven en voldoende zaad te winnen voor volgend jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sugar snaps vanuit de goot geplant in een geul buiten (half feb. voorgezaaid). Sjalotjes ras No. 2 geplant en eerste meter wortels gezaaid (via lint). Verder wat radijsjes gezaaid. Tuinbonen ras No. 2 voorgekiemd (eerste ronde heeft al blaadjes), zaad was pas net binnen. Dit zijn roze tuinbonen, ik ben heel benieuwd.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog rap een potje sla verspeend. Van de 4 soorten die ik samen zaaide, was er eentje die het opvallend beter deed bij de nog frisse temperaturen. Groeit als kool. Morgen rap eens checken dewelke. Het label is mijn koude bak blijven liggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel bloemen, verschillende soorten Malva, Calendula, Cosmos Sulphureus, rode bloem ( zie foto), Kiss me over the garden gate, OI kers, Nepeta, siertabak..2016-10-09-1866581489397456.19

Cosmos Sulphureus ga ik ook proberen. Eens iets anders dan de wit-roze varianten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net klaar met de tomaatjes

 

8 soorten leek mij meer dan genoeg (incl de wedstrijd tomaat)

van elk soort 6 stuks

hopelijk genoeg plantjes dat ik straks ook kan uitdelen

 

tomaat-zaaien17811489531055.JPG

 

ik heb de smaak te pakken maar ik hou me nog even in (komkommer wordt nu geselecteerd)

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag in de grond in de kas wat dingen voorgezaaid.

Snijbiet (Rainbow en Groene Witrib), Rucola Frastagliata, lente ui.

En afgelopen week ook een aantal soorten bloemen gezaaid (binnen 20 gr en buiten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@erny ik dacht dat lente-ui direct op plaats van bestemming moest.

 

Ik ben ook bezig geweest: nietjes voorgezaaid gele rode en witte. Rode de gewone en met de gestreepte binnenkant. Ook tomaten, jalapenos en Turkse chili's en broccoli en bloemkool.

Ben echt zooooo benieuwd!

 

Wil eigenlijk nog een stuk grasveld opofferen, maar moet manlief nog overhalen. Of gewoon doen net zoals de vorige keer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen week bij de action wat van die kant en klare mini kasjes gekocht, ik dacht dan begin ik daar mee en dan zien we wel weer verder.

In de potjes zitten:

- Tuinkers

- Cherrytomaat

- Paprika

- Rode peper

- Veldsla

- Spinazie

 

En de kruiden:

- Peterselie

- Koriander

- Basilicum

- Bieslook

- Dille

- Munt

 

Ik zal later nog een foto posten, maar ik ben benieuwd hoe dit gaat en als het goed gaat dan ga ik verder uitbreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mellie Laatste jaren was het volle grond zaaien van de lenteui erg onsuccesvol wegens slakkenvraat.

Ben benieuwd of er in de kas wel wat te oogsten valt voordat ik de tomaten en pepers daar in zet.

En desnoods plant ik ze per pol over naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...