Cheela1982 Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 ipomea scarlett o'hara en ipomea purpurea. https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
Anilas Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Tomatillo en kropsla gezaaid, paprika en aubergine verpot.
Claudia69 Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Romeinse sla in volle grond gezet (nog beschut m.b.v. een kader eromheen en een doorzichtige golfplaat).
Cheela1982 Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Ik had alles gisteren gezaaid, behalve de Okra, deze had ik 24 uurtjes laten weken.De Jute zaadjes zijn al gekiemd https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
Ktrijn Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Ik kwam in het tuincentrum quinoa plantjes tegen, ik kon me weer niet inhouden en kwam thuis met een hele grote pot en wat quinoa plantjes. Die heb ik bijgevolg dan maar geplant! Ik heb 9 plantjes in een pot van 40cm gezet. Groot zal de oogst daar niet van zijn, maar ik wil het toch proberen
Claudia69 Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Een bakje tomaten herzaaid want net gemerkt dat zelf geoogst zaad een stuk sneller schiet dan zaden uit de winkel. En ik had ze wel warm maar nog niet licht gezet. 's morgens stond er nog niets boven, 's avonds behoorlijke sprietjes ... Had ik nog niet verwacht. Herbeginnen dus.
oscardevos Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Ik heb al mijn voorgezaaide Sugar Bon sugarsnaps, Tristar erwt, Ezetha's Blauwschokkers en Suikerpeultjes planten in de moestuin gezet. Ik zaai ze altijd voor sinds ik een keer een muizenfamilie op bezoek heb gehad die zowat alle kiemende ertwen hebben opgegraven en opgeknabbeld.Wat gaat het goed, om in één grote bak te zaaien en deze in de koude kas te laten groeien. Het voordeel is (t.o.v. potjes), dat de wortels niet gaan warren en daardoor kun je de wortel onbeschadigd al veel dieper zetten dan in potjes opgegroeide planten. koffieprut, rijpe compost, water en netje erover. Klaar.
Indy Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Knoldag vandaag,dus de bietjes in de tuin gezet.
pippi Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Sugarsnaps in de achtertuin gezet, kervelplantje erbij gezet omdat ik heel veel kervelplantjes had. Ook in de achtertuin her en der aardbeiplantjes die zich op onmogelijke plekken hadden gevestigd, uitgegraven en rond een van de kersenboompjes gezet. Zieltogend peterselieplantje uit de keuken erbij gezet. Nu pas gezien dat een ander triest peterselieplantje dat ook vanuit de keuken vorig jaar bij het andere kersenboompje is gezet, er prachtig groen en fris bij stond. Me voorgenomen geen kruidenplantjes (wel bio hoor) bij de Jumbo te kopen als ik denk dat ik iets niet meer heb, maar eerst even goed in de tuin te kijken. Eeuwig moes (vorig jaar gezaaid, dus geen 'echt' eeuwig moes, 1 plantje opgekomen en overwinterd in een grote pot), uitgeplant, ook weer in de achtertuin. Mezelf eraan herinnerd dat ik me had voorgenomen om minder groente en meer bloemen in de achtertuin te zetten dit jaar. Mezelf verteld dat ik eeuwig moes wil eten als er verder niet veel te oogsten is, en dat het dan prettig is als hij op drie stappen van de tuindeur staat en niet op 14 minuten fietsen in de volkstuin.
Cheela1982 Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Ik heb dit jaar voor het eerst bloemenzaden gezaaid voor wat meer kleur in de tuin, ik ben benieuwd! https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
SuusP Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 Gisteren:Kervel, incarnaatklaver, raapsteeltjes, meirapen gezaaid buiten. Verder wat kolen verspeend (spruitjes, koolrabi, spruitbroccoli en calabrese). Het ene gekiemde komkommertje van de deno in een potje gezet en bemoedigend toegesproken. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
mkleinman Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Pompoen, sierkallebassen, sierpompoenen en courgette voorgezaaid in de kas. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Jan Lokman Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 alles net 2 weken te vroeg naar me zin, maar over een week of 4 á 5 is het te laat naar me zin aardappelsuienpreikrootstengel uiwortel zomer en winter "Natura non nisi parendo vincitur "
Liekie Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 experimentjes:pampasgrasperzische slaapboomafrikaanse leliejacarandacannawisterialampenpoetsersgrassering bij gebrek aan moestuin maar aan de sier
henkg Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Turkse tabak, zaadjes van Yuras.Op 31 maart gezaaid (heel oppervlakkig, want lichtkiemers), en nu al opgekomen. Met heel veel. 2025_teeltlijst (.xlsx)
widdy Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Enkele aardappelen in een grote pot geplant (eersteling). Over enkele weken nog een pot zetten, kwestie van spreiding.
Erny Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Geheel niet in lijn met de kosmos (die komt dit jaar steeds verkeerd uit) heb ik vanavond de tomaten, aubergines, tomatillo's en ananaskers gezaaid.
superiscch Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Vandaag nog wat aardappelen gepoot. Spinazie, radijs en sla buiten gezaaid.
RobO Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 tomaatjes, binnen op 28 gradenknolselder, filderkraut voor de zuurkool
Johmir Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Een regel rode bieten en een kleine regel peulen.
DhrGGerardu Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Aardappelen (Tiamo) en plantui (Sturon). Wat heerlijk om weer in de moestuin te staan! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Groetjes,Gilbert
Claudia69 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Spitskool en sla uitgeplant en kaneelbasilicum gezaaid.
mkleinman Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Afrikaantjes gezaaid in een bak, basillicum gezaaid in de kas, cherrytomaatjes, pluksla en winterwortels gezaaid. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
DhrGGerardu Geplaatst: 9 april 2017 Geplaatst: 9 april 2017 Courgette (black beauty, gold rush en ronde variëteit) gezaaid en in de kas gezet Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Groetjes,Gilbert
Aanbevolen berichten