Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2017)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kwam in het tuincentrum quinoa plantjes tegen, ik kon me weer niet inhouden en kwam thuis met een hele grote pot en wat quinoa plantjes. Die heb ik bijgevolg dan maar geplant! Ik heb 9 plantjes in een pot van 40cm gezet. Groot zal de oogst daar niet van zijn, maar ik wil het toch proberen

Geplaatst:

Een bakje tomaten herzaaid want net gemerkt dat zelf geoogst zaad een stuk sneller schiet dan zaden uit de winkel. En ik had ze wel warm maar nog niet licht gezet. 's morgens stond er nog niets boven, 's avonds behoorlijke sprietjes ... Had ik nog niet verwacht. Herbeginnen dus.

Geplaatst:

Ik heb al mijn voorgezaaide Sugar Bon sugarsnaps, Tristar erwt, Ezetha's Blauwschokkers en Suikerpeultjes planten in de moestuin gezet.

Ik zaai ze altijd voor sinds ik een keer een muizenfamilie op bezoek heb gehad die zowat alle kiemende ertwen hebben opgegraven en opgeknabbeld.

Wat gaat het goed, om in één grote bak te zaaien en deze in de koude kas te laten groeien. Het voordeel is (t.o.v. potjes), dat de wortels niet gaan warren en daardoor kun je de wortel onbeschadigd al veel dieper zetten dan in potjes opgegroeide planten.

koffieprut, rijpe compost, water en netje erover. Klaar.

Geplaatst:

Sugarsnaps in de achtertuin gezet, kervelplantje erbij gezet omdat ik heel veel kervelplantjes had. Ook in de achtertuin her en der aardbeiplantjes die zich op onmogelijke plekken hadden gevestigd, uitgegraven en rond een van de kersenboompjes gezet. Zieltogend peterselieplantje uit de keuken erbij gezet. Nu pas gezien dat een ander triest peterselieplantje dat ook vanuit de keuken vorig jaar bij het andere kersenboompje is gezet, er prachtig groen en fris bij stond. Me voorgenomen geen kruidenplantjes (wel bio hoor) bij de Jumbo te kopen als ik denk dat ik iets niet meer heb, maar eerst even goed in de tuin te kijken.

Eeuwig moes (vorig jaar gezaaid, dus geen 'echt' eeuwig moes, 1 plantje opgekomen en overwinterd in een grote pot), uitgeplant, ook weer in de achtertuin. Mezelf eraan herinnerd dat ik me had voorgenomen om minder groente en meer bloemen in de achtertuin te zetten dit jaar. Mezelf verteld dat ik eeuwig moes wil eten als er verder niet veel te oogsten is, en dat het dan prettig is als hij op drie stappen van de tuindeur staat en niet op 14 minuten fietsen in de volkstuin.

Geplaatst:

Gisteren:Kervel, incarnaatklaver, raapsteeltjes, meirapen gezaaid buiten. Verder wat kolen verspeend (spruitjes, koolrabi, spruitbroccoli en calabrese). Het ene gekiemde komkommertje van de deno in een potje gezet en bemoedigend toegesproken.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

alles net 2 weken te vroeg naar me zin, maar over een week of 4 á 5 is het te laat naar me zin

aardappels

uien

prei

kroot

stengel ui

wortel zomer en winter

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

experimentjes:

pampasgras

perzische slaapboom

afrikaanse lelie

jacaranda

canna

wisteria

lampenpoetsersgras

sering

bij gebrek aan moestuin maar aan de sier

Geplaatst:

Enkele aardappelen in een grote pot geplant (eersteling). Over enkele weken nog een pot zetten, kwestie van spreiding.

Geplaatst:

Geheel niet in lijn met de kosmos (die komt dit jaar steeds verkeerd uit) heb ik vanavond de tomaten, aubergines, tomatillo's en ananaskers gezaaid.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...