Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2017)

Jorieke123

Recommended Posts

Samen met Boerin Suuske meer dan 800 erwten en capucijners geplant in trays. Daarnaast de Yacon-broed in een pot gestopt en 4 rijtjes spinazie in de kouwe kas gezaaid onder grote belangstelling van de kippetjes.

Een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart. Ontmoet onze Eilanders op Eiland aan de Veen: http://www.natuursporen.nl

In de koude bak en daar buiten gemengde radijsjes gezaaid. Verder nog wat winterprei (Hiverbleu) en de voorgeweekte peulen met wortel (grijze roodbloeiende) de grond in gedaan.

Vandaag mijn stekken van mijn doordragende aarbei Ostara en enkeldragende Florence, Korona en Polka uit de vg gehaald en in de kas geplant.

Dat doe ik elk jaar omdat de boer (eigenaar van het complex) elk jaar de boel omploegt en bemest met paardenmest.

Door de warmte in de kas trek ik de planten zo mooi vóór.

Gezaaid: bloemkool, witte kool, doperwt (1e vroege mei), peultjes, koolrabi, nigella sativa, ijsbergsla, slangeradijs. Alles in de kas (in potjes) nog, zodra de wind wat gaat liggen en de regen stopt ga ik ook nog wat zaken buiten zaaien. Zoals rucola en paars mosterdblad en radijsjes.

Afgelopen week rucola in zo'n plastic Lidl-kasje gedaan, kijken of hij het doet binnen. Durf hem eigenlijk niet buiten te zetten ivm van-het-balkon-waai-gevaar.

Ook nieuwe radijsjes gezaaid omdat ik de vorige lichting denk ik iets te vroeg naar buiten heb gedaan. Lees trouwens overal dat je radijs niet per se binnen hoeft voor te zaaien, maar merk zelf dat ik het wel fijn vind met mijn noordenwinderige open balkon (ik woon in een soort piramide, heel hip). Kan niet wachten tot mijn lief is afgestudeerd en we kunnen verhuizen naar een huis met (hopelijk) een tuin!

2 van de Kelvedon Wonder erwtjes al buiten in de emmer gezet, ze gingen hard

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

Boontjes (red kidney beans) gezaaid (gelegd) op 22 januari, zie: wat-heb-je-net-gezaaid-geplant-seizoen-2017-t21529-20.html#p332415

Ze bloeien nu. Zolang ze niet in de weg staan mogen ze blijven.

2017030315131553781488550964.jpg

Wederom: Voor alle duidelijkheid: dit is alleen een kiemtest. Boontjes legt men vanaf ongeveer 15 mei: "ze mogen mei niet zien"

Als het nou een teeltwédstrijd zou zijn, dan is het advies: vroeg zaaien, die boontjes, anders ben je te laat!

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

Bietjes, sla, radijsjes rabarber zaailingen verspeend naar grotere potten. Deze plant ik pas uit als het wat grotere planten zijn ivm vanalles dat ze steeds opvreet als ze niet minimaal 20cm groot zijn grrrr

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Ik heb vandaag Spaanse peper gezaaid.

Van de week een paprika schoongemaakt in de gootsteenbak. Toen is er 1 zaadje blijven hangen. Gisteren kwam deze in het putje tevoorschijn Er voorzichtig uitgetrokken. Had al mooie wortels. In een potje gezet en lekker in het zonnetje gezet. Mooi meegenomen

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Ik heb lage erwtjes gezaaid buiten!

Binnen, onder de groeilampen heb ik bij wijze als experiment drie palmkoolzaadjes gezaaid.

Stel nou dat het niet meer gaat vriezen, misschien heb ik dan wel heel vroeg palmkool planten.

En als het niet zo is dan is het ook niet erg.

Sla, en kolen voirgezaaid.

Buiten wortels, zilveruitjes, meiraapjes, en bloemkool gezaaid.

Peulen, sugarsnaps en chinese boontjes staan te weken, boontjes worden morgen binnen voorgezaaid, de snaps en peulen gelijk buiten.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...