Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2017)

Jorieke123

Recommended Posts

Mijn Chupetinho was vorige keer wel scherp ja, geen idee of hier dezelfde peper uitkomt, zelf geoogst zaad. De Biquinho zou hetzelfde moeten zijn als de Chupetinho. Zoete variatie ken ik niet eigenlijk (na zoeken zie ik m wel bij de zoekresultaten).

En laten we voor het opkweekprobleem met je Biquinho inderdaad even naar het betreffende topic verhuizen...

Hoewel dit natuurlijk wél gewoon de Huiskamer is...

Vandaag de sugar snaps en sugar bon gezaaid, dit keer in de goot en hangend vanaf het plafond in de schuur. Want, muizen. Ik hoop niet té acrobatische muizen

Gisteren de tuinbonen (laten voorkiemen in de vensterbank, staan nu buiten op tafel)

Ook gisteren: zomerprei en winterprei

Eerder deze week: paprika's en (milde!) pepers via Deno-methode in een schaaltje boven de verwarming.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Tuinbonen (Aqua Dulce) in de serre. Niet echt op tijd want wanneer ik dat in oktober had gedaan, dan had ik nog voordat de tomaten (en de bonenluis) komen al oogst gehad (als die paar keer -5 tot -8 te verteren was geweest). Nu moet ik nog maar zien hoe snel ze gaan.

Goedemorgen mede kwekers,

Ik heb tot nu toe gezaaid;

Rode paprika, Capsicum Annuum.

Sweet Palermo, Capsicum Annuum.

Hungarian sweet wax, Capsicum Annuum.

Shata baladi, Capsicum Annuum.

Jalapeño, Capsicum annuum.

IMG2017021908560754071487491526.jpg

Struikbonen.

IMG2017021908355189561487492253.jpg

Dille.

IMG2017021908361236301487491515.jpg

Rucola

IMG2017021908362479501487491523.jpg

Krulsla & kropsla, kropsla laat zich nog niet zien.

IMG2017021908363715741487491530.jpg

Koriander

-IMG2017021908474645421487491519.jpg

En ook bladpeterselie, bij deze bedraagt de kiemtijd wat langer.... nog eventjes afwachten

https://www.cheelaschiliseeds.be/

Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”

https://www.facebook.com/groups/1761232384178475

hallo allemaal,

vandaag gezaaid : tiny tim tomaten, gewoon een paar om te proberen en eventueel binnen in huis op de vensterbank te laten.

verder ook de ajuinen met hun kontje in de grond gezet zodat ze goed een wortelstelsel kunnen aanmaken, anders pikken de zwarte raven ze gewoon uit mijne moestuin..

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

De Padron voor de tapas, die vind ik echt verrukkelijk dus wat meer planten daarvan.

Oja, die zijn gegrild echt goddelijk. Ik kweek ze eigenlijk speciaal om samen met rucola en eigengemaakte hete olie op de pizza te doen. Verheug me d'r nu al op

En trouwens, de padron en de jalapeno die ik de 5e heb gezaaid, gaan vandaag vanuit de deno naar een potje.

Ik heb prei gezaaid.

En ik heb tuinbonen binnen voorgezaaid. Leidse hangers en Violetta.

Ik wilde de tuinbonen eigenlijk ter plekke zaaien maar eigenlijk is het wel lekker om uit te kunnen planten wat er opgekomen is. Zijn de planten ook al wat groter.

De pepers had ik al gezaaid. Die zijn nog niet opgekomen.

Ik zie wel al wat bij de prei gebeuren trouwens die ik zondag zaaide.

Dit weekend wil ik radijsjes (wit-rode en van die witte kegeltjes) zaaien en lenteworteltjes van De Nieuwe Tuin.

En o ja, ook een rijtje raapsteeltjes en rucola.

Vamiddag twee regeltjes doperwten en een regel andijvie gezaaid in de koude bak. De erwten per twee zaden bij elkaar gelegd en ongeveer 4-5 cm tussen de zaadkoppels. Ik hoop ze dan makkelijker met kluit uit te kunnen graven om ze tzt op hun definitieve plek te kunnen zetten.

Vandaag heb ik Mulukhiya (Corchorus olitorius) gezaaid, manlief komt uit Egypte en lust hier pap van Guave (Psidium guajava) gezaaid, gewoon for fun net als de mango Fenegriek (Trigonella foenum-graecum) ook gezaaid, hier kun je thee van maken, helpt bij darm en maagklachten, Verder heeft het ontstekingswerende eigenschappen en bevordert het de galproductie....en is anders heerlijk om gewoon te drinken

https://www.cheelaschiliseeds.be/

Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”

https://www.facebook.com/groups/1761232384178475

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...