Erny Posted February 16, 2017 Share Posted February 16, 2017 Mijn Chupetinho was vorige keer wel scherp ja, geen idee of hier dezelfde peper uitkomt, zelf geoogst zaad. De Biquinho zou hetzelfde moeten zijn als de Chupetinho. Zoete variatie ken ik niet eigenlijk (na zoeken zie ik m wel bij de zoekresultaten). En laten we voor het opkweekprobleem met je Biquinho inderdaad even naar het betreffende topic verhuizen... Hoewel dit natuurlijk wél gewoon de Huiskamer is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marloes-DeTasttuin Posted February 17, 2017 Share Posted February 17, 2017 Vandaag heb ik, nav de handleiding elders op het forum, twee biologische zoete aardappelen in de vensterbank gezet. 1 half in water, 1 half in vochtige potgrond. Gekocht bij de Ekoplaza, ras onbekend. Hopelijk gaan ze ontkiemen! hartelijke groet,Marloes - De Tasttuin - moestuinieren op de tast - Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted February 17, 2017 Share Posted February 17, 2017 Vandaag de sugar snaps en sugar bon gezaaid, dit keer in de goot en hangend vanaf het plafond in de schuur. Want, muizen. Ik hoop niet té acrobatische muizen Gisteren de tuinbonen (laten voorkiemen in de vensterbank, staan nu buiten op tafel)Ook gisteren: zomerprei en winterprei Eerder deze week: paprika's en (milde!) pepers via Deno-methode in een schaaltje boven de verwarming. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Beetje spinazie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Vandaag gezaaid;Tomaat, paprika,peper https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann123 Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Ik maak mijn gaatjes op dezelfde manier : heet satéstokje door een stapel bekertjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
julia Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 In de koude kas worteltjes. Mijn dochter van 4 heeft geholpen dus ik denk dat ze door de hele bak op gaan komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Tuinbonen (Aqua Dulce) in de serre. Niet echt op tijd want wanneer ik dat in oktober had gedaan, dan had ik nog voordat de tomaten (en de bonenluis) komen al oogst gehad (als die paar keer -5 tot -8 te verteren was geweest). Nu moet ik nog maar zien hoe snel ze gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Die aqua dulces van mij overleefden de vorige winter al niet eens (watjes! Waarschijnlijk meer probleem met teveel vocht onder het fleece, bij nader inzien), dus denk niet dat het zo gek is om ze nu (opnieuw) te zaaien. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cheela1982 Posted February 19, 2017 Share Posted February 19, 2017 Goedemorgen mede kwekers, Ik heb tot nu toe gezaaid; Rode paprika, Capsicum Annuum.Sweet Palermo, Capsicum Annuum.Hungarian sweet wax, Capsicum Annuum.Shata baladi, Capsicum Annuum.Jalapeño, Capsicum annuum. Struikbonen. Dille. Rucola Krulsla & kropsla, kropsla laat zich nog niet zien. Koriander En ook bladpeterselie, bij deze bedraagt de kiemtijd wat langer.... nog eventjes afwachten https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karietje Posted February 19, 2017 Share Posted February 19, 2017 hallo allemaal, vandaag gezaaid : tiny tim tomaten, gewoon een paar om te proberen en eventueel binnen in huis op de vensterbank te laten.verder ook de ajuinen met hun kontje in de grond gezet zodat ze goed een wortelstelsel kunnen aanmaken, anders pikken de zwarte raven ze gewoon uit mijne moestuin.. Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jizkaha Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 De Padron voor de tapas, die vind ik echt verrukkelijk dus wat meer planten daarvan. Oja, die zijn gegrild echt goddelijk. Ik kweek ze eigenlijk speciaal om samen met rucola en eigengemaakte hete olie op de pizza te doen. Verheug me d'r nu al op En trouwens, de padron en de jalapeno die ik de 5e heb gezaaid, gaan vandaag vanuit de deno naar een potje. Zelluf doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
julia Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 In de koude bak wortels en rode + gele bieten. Bij het rek 2 vakken met Sugar Snaps. Binnen weer een bakje met Sugar Snaps laten voor weken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 Verschillende paprika's, Spaanse pepers, Doux des Landes pepers, spitskool, een paar vroege slasoorten, lage reukerwten, stokrozen, leeuwenbekjes en vingerhoedskruid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 Bieslook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 Mariadistelzaadjes..en natuurlijk zomerprei..daar was ik al laat mee... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johmir Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Vanmorgen in de koude bak gezaaid: prei (herfstreuzen), radijs, spinazie en zomerwortel. Elk één regel van ca. 1 meter. Daarna de ramen goed vastgezet vanwege de storm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carina1966 Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Ik heb prei gezaaid. En ik heb tuinbonen binnen voorgezaaid. Leidse hangers en Violetta. Ik wilde de tuinbonen eigenlijk ter plekke zaaien maar eigenlijk is het wel lekker om uit te kunnen planten wat er opgekomen is. Zijn de planten ook al wat groter.De pepers had ik al gezaaid. Die zijn nog niet opgekomen.Ik zie wel al wat bij de prei gebeuren trouwens die ik zondag zaaide. Dit weekend wil ik radijsjes (wit-rode en van die witte kegeltjes) zaaien en lenteworteltjes van De Nieuwe Tuin. En o ja, ook een rijtje raapsteeltjes en rucola. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karietje Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 vandaag, afrikaantjes gezaaid, met zaad dat ik vorig jaar gewonnen heb, heb nog héél véél zaad maar eerst maar eens kijken wat er van komt Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Paprikaplantjes verspeend, en gezaaid, binnen: knolselderij, snijselderij, peterselie, snijbiet, spitskool en afrikaantjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johmir Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Vamiddag twee regeltjes doperwten en een regel andijvie gezaaid in de koude bak. De erwten per twee zaden bij elkaar gelegd en ongeveer 4-5 cm tussen de zaadkoppels. Ik hoop ze dan makkelijker met kluit uit te kunnen graven om ze tzt op hun definitieve plek te kunnen zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tikketim Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 afgelopen week :ui en rode iu viooltjessmeerwortel gescheurd en de kluitjes in potjes gedaan. Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Mn 1e zaai dit seizoen Radijsjes. Buiten dus maar onder cloche'sIn de koude kas : mn 1e spinazie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cheela1982 Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Vandaag heb ik Mulukhiya (Corchorus olitorius) gezaaid, manlief komt uit Egypte en lust hier pap van Guave (Psidium guajava) gezaaid, gewoon for fun net als de mango Fenegriek (Trigonella foenum-graecum) ook gezaaid, hier kun je thee van maken, helpt bij darm en maagklachten, Verder heeft het ontstekingswerende eigenschappen en bevordert het de galproductie....en is anders heerlijk om gewoon te drinken https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Zo, het seizoen kan nu echt beginnen. Heb vandaag Kaapse Alsem (deno), Sint Janskruid en Knolselderij voorgezaaid. Daarnaast nog een artisjok en rabarber geplant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts