Jump to content

Zadenenvelop Nederland 2017

Recommended Posts

Bekend zakje Voor het geval iemand wat zaden heeft vastgepakt en vervolgens in zijn ogen gaat wrijven. Dat is met deze zaden echt geen aanrader!!. Die olijfkomkommer vond ik ook heel leuk. Grote, wild groeiende plant. Vruchten vooral vroeg plukken en eten!

Als ik buiten ga roken,

is dat meestal op eiken of beuken,

maar ook wel op appel- of kersenhout...

Helaas, de Jumbo hier weigert het brievenbuspakketje als brievenbuspakketje te verzenden. Bijzonder, omdat het pakket niet super vol zit en bolstaat ofzo... Ik ga thuis kijken of ik met wat herschikken t pakket smaller kan krijgen, anders koop ik maandag een nieuwe "envelop". Sorry voor de vertraging!

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Jaaaa gezellig, Charissa komt morgenmiddag langs! Voel de behoefte om nu onkruid te wieden...

Op zaterdag 6 mei is er in Landsmeer overigens een moestuindag. Lekker dichtbij

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Envelop C is gisteren persoonlijk gebracht door Charissa en Nikolai. Was gezellig!

De volgende op de lijst is Spitskool. Ik kan de envelop pas woe op de post doen (misschien di, maar alleen als de monteur vroeg komt... geen garantie dus)

Envelop is op de post naar Spitskool!

Is alleen als pakket verzonden omdat hij niet als brievenbuspakket mocht. Kostte €6,95

Misschien in de toekomst van die grote stevige enveloppen?

Veel plezier ermee in elk geval!

De doos op zich kan door de brievenbus, maar als deze te vol zit gaat deze bol staan en is hij dus dikker. Waardoor hij dus niet meer als brievenbuspost mee mag en ineens een normaal pakket wordt.

Brievenbuspost mag maximaal 3,2 cm dik zijn en 2 kg, en de doos zelf is al 3 cm als hij leeg is. Hoeft dus maar iets bol te staan en een ijverige medewerker accepteert hem niet.

Toen ik envelop B de vorige ronde op de post deed kon het nog net, maar ik heb 'm wel een paar keer opnieuw ingepakt en flink aangeduwd voordat ik hem wegbracht. En bij het postkantoor werd gezegd dat hij inderdaad niet dikker moest zijn...

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Irritant die ijverige medewerkers Misschien dan eens proberen met https://onlineverzendservice.postnl.nl ? (zelf geen ervaring mee, misschien iemand hier?)

Afmeting en gewicht zijn inderdaad maximaal 38 x 26,5 x 3,2 cm groot en 2 kg.

De doos is gekocht met afmeting 31 x 22 x 2,8 om aan de veilige kant te zitten. Ik kan voor de ronde van 2018 nieuwe kleinere dozen kopen, maar deze zullen natuurlijk nog sneller vol zijn... Of juist dan voor een doos kiezen, maar dat is wel duurder maar kan wel meer in...

Begonnen met moestuinieren en zin om zaadjes te ruilen? Doe mee met de Zadenenvelop 2018