Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zadenenvelop Nederland 2017


Aanbevolen berichten

Jammer dat ik weer als laatste ben, ben je een dikke maand verder jammer genoeg. Dan zouden het meer zaadjes worden voor volgend jaar. Medio mei ga ik niet veel meer zaaien.

 

Ik snap je probleem. Voorgaande rondes rouleerden we volgens mij ook de volgorde binnen een groep. Zodat je ook niet telkens van dezelfde persoon voor je zaden krijgt. Ik zit bijvoorbeeld nu twee keer voorin de groep, waardoor de kans bestaat dat ik van de mensen na mij geen zaden kan ruilen.

 

Is t een idee om de groepen zelf ook te mixen? Veel gaat toch weer per post, dan maakt t qua verzendkosten niet uit of ik de envelop naar iemand in de buurt verstuur of naar de andere kant van t land.

 

Thoughts, anybody?

 

Op dit moment zijn de regels:

● Waarom rondbrengen en niet per postNL?

Dit om eerdere debacles met de post te omzeilen (zoals kwijtraken van pakketten en enveloppen die in slechte staat aankomen). Bijkomend voordeel is dat je de kans krijgt mede-moestuiniers in je omgeving te leren kennen (als je dat wilt).

Meedoen kan altijd, ook als je niet binnen een bestaande route "past". Zo kunnen we uiteindelijk zoveel mogelijk deelnemers aansluiten op de routes die al zijn uitgestippeld en nieuwe routes uitzetten. Lukt dat niet, dan krijg en stuur je het pakketje per post.

 

Wil niet zeggen dat dit niet aangepast kan worden. Dit seizoen blijft het in ieder geval zoals het nu is, er is nu niet in te schatten wie al afspraken heeft lopen en wie niet. Voor 2018 zouden we kunnen invoeren dat we aangeven of voorkeur hebben om langs te brengen of liever per post.

Begonnen met moestuinieren en zin om zaadjes te ruilen? Doe mee met de Zadenenvelop 2018

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorkeur heeft in ieder geval zoals het nu is, zoveel mogelijk rondbrengen en alleen per post als het moet.

Maar je zou wel de mensen die bij elkaar in de omgeving wonen een beetje kunnen husselen, bijvoorbeeld door de tweede ronde te beginnen bij de mensen die in de eerste ronde als laatste waren.

Dan hoeft niet steeds dezelfde 3x iets per post te sturen als degene na hem toevallig verder weg woont terwijl iemand anders het makkelijk 3x bij 'de buren' in de brievenbus kan gooien. En je hebt dan contact over en weer, dat persoon 1 een keer in de tuin van 2 kan kijken en dat ook 2 een keer bij 1 langsgaat.

 

Oudholland

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lijst voor ronde 2 is definitief! Dus we kunnen weer

Bij ronde 3 zal de volgorde gewisseld worden, dus graag daar met eventuele afspraken rekening mee houden. De 3e ronde zal in september plaats vinden zodat iedereen weer terug is van vakantie. Fijne 2e ronde allemaal

Begonnen met moestuinieren en zin om zaadjes te ruilen? Doe mee met de Zadenenvelop 2018

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, 5 april zijn ze weer verzonden naar de nummers 1 van de verschillende groepen.

Zie ook de 2 berichten boven jouw bericht, Nedlets heeft 'm afgelopen vrijdag binnengehad.

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...