Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou ze ook lekker naar buiten zetten AttiC. Het weer is er naar, niet meteen in de volle zon zetten natuurlijk maar ze zullen je dankbaar zijn.

Geplaatst: (aangepast)

@Jeroen76, kunnen de planten vandaag, eind van de dag, gewoon permanent naar buiten? Of moeten deze eerst afgehard worden?

aangepast door Gast
Geplaatst:

Afharden natuurlijk. De planten hebben nog nooit ongefilterde zon gezien.

Vandaag is de minst ideale dag met al die zon. Best wanneer het bewolkt is.

De eerste dagen zet je ze gelijkelijk aan van volle schaduw naar halfschaduw en nadieneer en meer in volle licht. Dus een dag volle schaduw, volgende dag onder een flinke boom met vooral schaduw. Zo gelijkelijk aan meer en meer in het licht brengen.

Je kan het wat ik het oog houden en bijsturen. Mijn tomaten waren van het minste beetje zon verbrand maar mijn paprika's na enkele dagen al klaar voor het echte licht.

Geplaatst:

Ik heb mijn pepers en paprika's in de lichtkast gezaaid.

Nu is er 1 Jalapeño die gekruld blad maakt.

Toen ze nog klein waren, was er 1 plant waarvan de bovenste blaadjes knalgeel waren. Daar is 'ie overheen gegroeid, maar het zou goed kunnen dat dat deze zelfde plant is. (Het leek niet op het geelnerfvirus, want het hele blad was geel).

Zouden jullie hem bij de andere planten durven laten staan? Beter van niet natuurlijk, maar ik heb er niet zo veel.

Edit: hij groeit en bloeit prima en er zitten geen beesjes in.

2017-05-21Jalapeno78951495374207.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

oei iedereen heeft al lang gezaaid en van mij heb ik dat vorige maand pas gedaan de paprika's hebben maar nog maar 6 of 8 bladeren (zonder kiembladeren). Kan het nog lukken zo laat?

het lukt niet om een foto te sturen ?!

Geplaatst:

Het kan best nog lukken, je kunt de plant(en) in het najaar naar binnnen halen, om te overwinteren, of om hun seizoen nog wat te verlengen. Verwacht er echter niet al te grote opbrengst van.

Hoe je een foto kunt uploaden vind je in de handleiding van 't forum.

ze staan niet in potten. ik heb er 4 buiten en 2 in serre misschien moet ik 2 grote speelgoedbakken van plastic boven 2 plantjes die buiten staan zetten ? ze passen niet rond de atlantic giants pompoenplantjes

en het is het eerste moestuinjaar dat ik doe en ik begin direct met 65 vierkante meter

aangepast door Gast

De peperplantjes staan momenteel in potjes, klaar voor het uitplanten.

Nu zie ik dat verschillende plantjes vervormingen hebben aan het blad, terwijl ze allemaal in dezelfde grond staan.

De 3 linkse zijn normaal, bij de 3 rechtse begint het mis te gaan ?

Iemand een idee waar het mis begint te gaan ?

Gr, Erwin

IMG379692431495452594.JPG

IMG380349341495476190.JPG

IMG380596851495476223.JPG

aangepast door Gast
Geplaatst:

Foto is niet erg van dichtbij. Krullende jonge blaadjes bij peper of paprika: dat is meestal bladluis.

Zie je -goed kijken, vooral aan de onderkant van het blad- beestjes (luizen dus)? Plaats anders een close-up foto.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Hier ook, zie foto vorige pagina, maar zelfs met een loep geen beestjes te ontdekken.

Ze staan bij elkaar, maar er zijn er maar 2 met dit 'probleem'.

DSCF626719841495470371.JPGDSCF626973691495470372.JPG

Die witte verdichtingen langs de nerf op de tweede foto zijn haarclustertjes

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Foto's toegevoegd in mijn vorige bericht.

Er zijn géén beestjes te zien, ook niet met een loup.

Ik heb ze i.i.g. tussen de gezonde plantjes uit gehaald.

Het vreemde is, dat alle factoren het zelfde zijn, zelfde grond, zelfde water etc.

Geplaatst:

Bij jonge plantjes heb ik dit ook wel vaker. Om een of andere reden lost het probleem zich normaal van zelf op.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Kan er hier nog iets van komen? Helft paprikaplanten een week te vroeg buiten gezet en waren bevroren maar hebben nu terug kleine blaadjes.

IMG2017052120564170571495559645.jpgIMG2017052120563663521495559655.jpgIMG2017052120562979461495559665.jpg

Geplaatst:

Op twee van mijn 8 peperplanten beginnen de bladeren en uit te zien als op onderstaande foto. Is de oorzaak hiervan te vinden in de voeding? Ik voed ze iedere week bij. Of is een ziekte hier de oorzaak van?

IMG2017052307213954361495606866.jpg

Geplaatst:

Ik was zo blij met mijn eerste piepkleine paprikaatje in wording. Bij jou is het gewoonweg al hoogseizoen. Zalig.

Volgend jaar zaai ik echt vroeger. Paprika's, pepers en ook tomaten.

Geplaatst:

Ook hier merk ik dat bloemetjes afvallen. Ik probeer als ik langs loop continue tegen de planten te tikken een paar keer. Ze staan in een serre met de deur altijd open met dit weer. Worden ze onvoldoende bevrucht?

Geplaatst:

Nedlets, bedoel je of ze bij mij onvoldoende bevrucht worden? Nee hoor, staan buiten in de wind maar de eersten zijn nog maar net bloemen aan het maken. De meeste hebben enkel bloemknoppen. Traag, maar komt goed.

Geplaatst:

Jee, wat een mooie pepers al.

Heb 4 pepersoorten nu.

Soort 1: Cayenne, die groeit goed en er zitten al pepers aan.

Soort 2: Lemon drop, die groeit ook aardig, maar nog geen bloemen gezien verder.

Soort 3: Equador Purple, heb ik gekocht en is nog vrij klein. Dat is meer voor komend jaar.

Soort 4: Iets Italiaans, heb ik ook gekocht en is nog vrij klein. Ook voor komend jaar pas.

De planten staan in potten en staan overdag buiten op het terras, alleen de laatste twee soorten haal ik 's nachts binnen, die zijn nog vrij klein.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...