Geplaatst: 23 november 20196 j kippenbouillon , met prei wortels en (ietsje te veel denk ik ) knoflook .Morgen "echte "Zondagse soep (noemen mijn kinderen zo als de soep zelfgemaakt is )
Geplaatst: 24 november 20196 j Alweer naar appelflappen van eigen Lunterse pippelingen.Voor het eerst naar zelf gemaakte stoofpeertjes (peertjes van de winkel) en nu wil ik een perenboom.Regelmatig naar roerbakmie met heerlijk groen knoflookknipsel uit de vensterbank.
Geplaatst: 27 november 20196 j stevig naar verbrande bonen , alle alarmpjes sloegen alarmdat zit zo: de Robo is een beetje dom eigenwijs en probeert alles te reparerenzo ook de koplamp van zijn moestuinfiets, schakelaartje gepoetst met contactspray, draadjes dynamo opnieuw gestript en bevestigd met dat stomme schuifklemmetje, lamphuisje opengedraaid en lampcontactjes gepoetst,en er achter gekomen dat gewoon het lampje doorgebrand wasen dat alles in de schuur terwijl de bonen op het gas stondendus dat...)
Geplaatst: 27 november 20196 j Aiai Robo..gevaarlijk werk. Ik vergeet ook wel eens wat op t vuur, dat is gewoon enthousiasme voor hetgeen dat je er even tussendoor doet, de buurman even dag zeggen bv. Gelukkig bestaat er soda Hier ruikt het huis naar gasten in ons verhuurhuisje, ze hebben vanmorgen eieren gebakken We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 november 20196 j zo herkenbaar vergeten dat er nog wat aan het koken was..Samen met een vriend zou ik gaan karpervissen, jij zou aardappels koken. Grote pan vol, geen deksel er op. Is hij voor de tv in slaap gevallen, uren lang!De aardappels waren niet alleen verbrand maar ze waren zelfs gaan roeten. Allemaal kleine stukjes roet die door de keuken waren gegaan. Toen hij eindelijk wakker werd was de hele keuken zwart. In plaats van een leuk dagje vissen werd het een dag (samen met de schoonmaakster van zijn ouders) schoonmaken.Was een goede leerles, loop nooit uit de keuken als je aan het koken bent! moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 27 november 20196 j Pastinaak, wortel, aardappelen, ajuin, spekblokjes en verse tijmOlijfolie met chili peper en lekker veel look gemixed en dat over de ovenschotel gegotenStaat nu in de oven te roosteren, wat een geur, water loopt me al in de mond
Geplaatst: 27 november 20196 j Ai. Allemaal nare verbrandingsverhalen. Gelukkig met de schrik vrij zeg. Want zoiets kan toch aardig nare gevolgen hebben. Nu is t meer gewoon onnoemelijk frustrerend. Heb t ooit gehad met kaaswax. En daarna nog een keer met bijenwas. Ook allebei goed afgelopen, maar wel een soort lavabubbles gloeiend hete was door de keuken. Niet geestig om schoon te maken. Volgens mij zit t een beetje in ons ‘moestuinierders’, om nog even snel dit of nog even snel dat te doen. En voor je het weet doe je 5 dingen gelijktijdig en ja. Dan vergeet je waarmee je het eerste aan de slag was he. Althans. Zo gaat dat bij mij. Mbt de geur in huis. Ehhh. Nou. Wij aten gisteren Chili.... wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 27 november 20196 j Charly! Hier ruikt het ondertussen naar tegen de hete kachelpijp gespetterde kaaswax..zwaar geurtje, even de ramen open gehad maar het woei en klepperde meteen door alle ruimtes in huis.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 november 20196 j Auteur Hier naar wierook want de honden hebben ergens in gerold en daar kwamen we pas te laat achter facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 november 20196 j Owww. Dat is ook niet al te best. Noch het kaarsvet, noch de verhullende wierook (de smeerpeuken!) Hier dit keer een heerlijk geurend hoes. Knoflookolie aan het maken. Mmmmm. wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 28 november 20196 j Dit konijn! Vreet zijn eigen kussen op, laat voortdurend scheten als hij naast je gaat liggen. Maar................ trouw, loyaal en lief voor de kids. En daar gaat het om! We branden dagelijks een kaarsje of tien voor hem. Om de stank te verdrijven
Geplaatst: 3 december 20196 j naar geroosterde groenten (Italiaans gekruid) moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 5 december 20196 j Oviebollen van Koopmans #probeersel https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 6 december 20196 j Oviebollen van Koopmans #probeersel ik hoop dat ze gelukt zijn Gork, mijn ervaringen in het verleden (jaren) met Koopmans vond ik maar matig. De oliebollenmix van de Lidl daar in tegen vind ik top. De helft van het water vervang ik door gewoon bier en het valt mij op dat het rijzen van het beslag (oven op 40 gr. C. en daar de schaal met beslag in) buitengewoon veel beter gaat als met koopmans. In de olie draaien de bollen van zelf om na een paar minuten en als je de onderkant mooi bruin laat bakken zijn ze altijd goed gaar. Mijn vrouw komt uit een bakkersfamilie en haar moeder vond onze oliebollen altijd heerlijk. succes verder! moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 9 december 20196 j Popcorn dochterlief belde dat ze voor morgen traktaties nodig had voor haar dochter. (wat een zin )Of ik even gekleurde gesuikerde popcorn wilde maken.Tuurlijk doe ik dat en ......gelukt! moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 9 december 20196 j Naar een hete, kruidige kippen/pindasoep tegen de verkoudheid/bronchitis.Kippensoeppakket van de winkel, pakje kippensoep uit de winkel.Een hele bol biologische (was goedkoper )knoflook, 3 uien uit de winkel.Witte-, zwarte- en chilipeper, gember, kurkuma, citroengras, sambal, blikje tomatenpuree en een halve pot pindakaas uit de keukenkastjes/koelkast.Tijm, bonenkruid en salie uit de huistuin.En dat ruikt heerlijk.
Geplaatst: 9 december 20196 j Oef, die pittige soep klinkt jaloersmakend lekker, Huub. Die bronchitis dan weer even minder... sterkte! Oh en Paddenstoelengek: dat oliebollenreceptje heb ik direct gekopieerd. Niet on topic hier. Maar was er toch blij mee Hier voor het eerst bloemkoolsoep aan het maken. Op zijn allersimpelst. Jammer toch dat kool zo naar ruikt bij het koken. Hoop dat de smaak straks beter is! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 10 december 20196 j Oviebollen van Koopmans #probeersel . Mijn vrouw komt uit een bakkersfamilie en haar moeder vond onze oliebollen altijd heerlijk. succes verder! Voor een ovenbol smaakten ze niet gek maar ook niet subliem. De volgende ronde wordt er een met kersen en chocolade toegevoegd 1 pak Koopmans Oviebollen 250 ml warm water (37°C / Handwarm) 125 g kersen (op sap) 2 el cacao 3 el suiker 1 el rum aroma zonnebloem- of arachideolie 200 ml gezoete, geklopte slagroom Een bakkersfamilie ......... daar kan ik niet tegenop, maar mijn groentetuin echter............ https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 11 december 20196 j Voor een ovenbol smaakten ze niet gek maar ook niet subliem. sorry, ik ging er vanuit dat het ging om oliebollen... ovenbollen ga ik mijn handen niet aan branden moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 28 december 20196 j Mijn huis ruikt nu naar spiritus, schoonmaakazijn, brandende kaarsen om de bakluchten van 2e kerstdag te verdrijven.Straks ruikt het naar shoarmavlees op de gourmet (ipv etentje dat niet doorgaaat) en heel veel knoflook in de knoflooksaus.Een geroosterd broodje uit de minioven erbij.Daarna ruikt mijn huis weer naar spiritus etc.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.