Geplaatst: 30 december 20196 j Ach Huub, wat zonde van de moeite. Was het een grote pan net gemaakte, of een portie uit de vriezer? Allebei vervelend maar dat tweede toch net wat minder. Kwa geur, doe mij die lindebloesemthee van Mellie maar hoor! Hier ruikt het, gelukkig met name buiten, naar kruit. Bah wat wordt er al veel geknald. En dan wonen wij niet eens in de stad. Wacht. Ik maak dit verder af in t klaagtopic, want ik voel er eentje aankomen wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 30 december 20196 j Nee een grote pan met veel verse groenten. Vlees, kruiden, uien, rode peper en knoflook een uur gegaard en daarna afgekoeld. Daarna een pakje soep, prei en bleekselderij erbij en koud water. Dat moest weer opgewarmd worden. Maar ben vergeten op tijd te roeren. Vervolgens kwam de verbrande korst ook nog los en verdeelde zich in kleine stukjes door de soep. Alles weg moeten gooien, bah. Morgen weer een dag. Hier ook geknal. Heb morgen een logeetje, een mensje dat net zo bang is als dieren. Durft al dagen de deur niet meer uit. Het geknal voor en na de jaarwisseling buiten de gedoogde uren is het vervelendst.
Geplaatst: 31 december 20196 j Herkenbaar, veel werk, zonder enig resultaat. En dan ook nog eens een pan die tijden lang in de soda moet. Een tip van een mede-erwtensoepaanbrandervaringsdeskundige:Kookwekker zetten, steeds op het verwachte aantal minuten tot de volgende actie.En bij een aanbrandtwijfelgeval (dat is wel te voelen als je voorzichtig met een houten lepel over de bodem roert): niet meer roeren, maar eerst overbrengen naar een andere pan. Uiteraard zonder de korst. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 31 december 20196 j helaas hier ook de ervaring, 2 maal alles kunnen wegkieperen mijn oplossing: ik laat het de nacht over in de soepketel op 90 graden C lekker trekken en dan kan ik de volgende morgen er verder mee. moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 6 januari 20206 j Stoofpeertjes, zo een heeerlijke, herkenbare geur moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 8 januari 20206 j Hier een geurloos huis. Er zit griep in mijn neus. https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 11 januari 20206 j Zelhemse karbonade, zit in de oven "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 17 januari 20206 j Naar bouillon. De zoon is erg ziek het arme ding... heb een half zakje kalkoenbouillon opgezet met soep botten en oa sereh. Knapt hij hopelijk van op. Ruikt in elk geval wel heel lekker.
Geplaatst: 17 januari 20206 j Naar bouillon. De zoon is erg ziek het arme ding... heb een half zakje kalkoenbouillon opgezet met soep botten en oa sereh. Knapt hij hopelijk van op. Ruikt in elk geval wel heel lekker. beterschap voor je zoon ik geloof heilig in de geneeskrachtige werking van een verse bouillon, als ik zwaar verkouden ben of grieperig knap ik altijd snel op van vers gemaakte kippensoep moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 17 januari 20206 j Mijn huis ruikt nu eventjes een beetje naar zweet, denk ik. "Schoon", vers zweet, dat wel.Want: In het kader van goede voornemens 2020 heb ik een paar dagen geleden mijn roeiapparaat (een Concept2) uit het stof gehaald. Minstens vijf jaar niet gebruikt Nee, geen foto's. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 18 januari 20206 j Nee, geen foto's.Wel foto's henkg! Zweet is het parfum van de man https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 25 juni 20205 j Die laatste snap ik even niet. Maar wel dat mijn huis heel sterk naar valeriaan ruikt, valeriaanwortel om precies te zijn. Rustgevend. Toen katten nog in mijn huistuin konden komen, gingen ze vaak liggen onder/bij de valeriaanplanten. Het was rustgevend daarnaar te kijken, een serene rust straalde ervan uit. Zelf gezaaid een paar jaar terug, nu zaait ze zichzelf uit. Gisteren heb ik er een paar uitgetrokken die op de verkeerde plek stonden. Jawel: onkruid. De wortels van de grootste afgeknipt, afgespoeld onder de kraan in de keuken en nu liggen die daar nog op het aanrecht te wachten op een droogplek. Vanmorgen kwam de geur me al tegemoet.
Geplaatst: 25 juni 20205 j thijm, drogend oja en knoflookaardappeltjes oja en luiers van logeetje die nog weg moeten 🤢 25 juni 20205 j aangepast door RobO
Geplaatst: 25 juni 20205 j Niet in huis maar eh... Ik opende het compostvat en was aangenaam verrast, die dille maakte het zelfs aangenaam om mijn neus erboven te houden.
Geplaatst: 25 juni 20205 j Ons terras ruikt, zo in de avond, naar die geweldige kamperfoelie waarvan Mellie ons ooit een stekje gegeven heeft met de waarschuwing:Het is onkruid hoor!Groeit idd als een idioot. Maar ruikt echt geweldig lekker. Hij mag de hele pergola over van ons. En daarna zien we wel weer verder. wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 26 juni 20205 j Goed hey Charly. Volgend jaar is de pergola vast overwoekerd en anders heb ik wel meer stekjes [emoji12] Haha hier heeft ie de pergola al overgenomen. Grappig, ik zei gisterenavond tegen de man dat ik zo blij wordt van die geur en dat ik het zo jammer vind het alleen maar savonds te ruiken. Echt een feestje! Wil een rode erbij. Die ving ik ook zo mooi.
Geplaatst: 26 juni 20205 j Durf het haast niet te zeggen met deze hitte, maar..ehh naar warme chocomelk van loei verse melk! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 27 juni 20205 j De laatste dagen rook het heerlijk naar lindebloesem. Ik had ze geplukt om thee van te maken, en te drogen gehangen. In zo'n nylon fijngemaasde waszak. Wat een heerlijke geur als je erlangs loopt.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.