Spitskool Geplaatst: 5 februari 2017 Geplaatst: 5 februari 2017 Hallo! Ik zou het niet beter kunnen omschrijven dan wat hierboven staat, maar als ik een poging moet wagen: mijn hobby is slapstick moestuinieren. Mede dankzij die forum trouwens, waar ik al die jaren de tips lees, die ik dan vaak ook weer makkelijk lijk te vergeten. Wat er dan allemaal wel niet mis gaat? Je kent het wel, dat je eindigt met zoveel pepers dat je voor de komende twee jaar genoeg sambal, peperolie, gedroogde en ingevroren pepers hebt. Maar ook dat je een handjevol aan doperwten hebt als enige oogst van die erwtenplant. Of dat de pompoenplanten je boven het hoofd groeien. (Snoeien is voor later, zei mijn oma altijd.) En dat de tuinrat wacht tot die supergrote (trots!) pompoen bijna rijp is, voor hij toeslaat. Dat je in 2017 leest over een anananaskerswedstrijd op dit forum en dat je je daar misselijk aan hebt gegeten in 2016, maar vergeten bent iets te wegen, zodat je retrospectief, in gedachten, jezelf in de top 10 had kunnen zetten. Ooit in 2012 begonnen in een vensterbank. Ook vandaag de dag doet de vensterbank nog steeds goede dienst trouwens. Later een keer wat potten buiten gezet. Toen eens een vierkante meter geprobeerd. En al doende uitgekomen bij zo'n twaalf vierkante meter aan ruimte in zelfgemaakte verhoogde bedden, gereserveerd voor eetbare bloemen, fruit en groente. En nog een hoop klein grut aan kleine zelfgetimmerde bakken en wat verdwaalde emmers voor kruiden, aardappels en andere experimenten. Het gaat eigenlijk nooit als verwacht. Nu ik de laatste prei en ook de laatste (hoop ik!) aardperen heb geoogst vandaag, kijk ik alweer uit naar de verrassingen van het nieuwe seizoen! Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Thijs206 Geplaatst: 5 februari 2017 Geplaatst: 5 februari 2017 Welkom, en..... heel herkenbaar allemaal Quote
Spitskool Geplaatst: 5 februari 2017 Auteur Geplaatst: 5 februari 2017 Gedeelde smart @Thijs206, wat fijn. Dat aanmelden en voorstellen op het MTF werpt nu al zijn vruchten af. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
HuubvG Geplaatst: 5 februari 2017 Geplaatst: 5 februari 2017 Welkom! Ziet er fraai uit allemaal, mooi brede vensterbank ook! Veel plezier hier en in je mooi gelegen tuin. Quote
Bit Geplaatst: 5 februari 2017 Geplaatst: 5 februari 2017 erg leuk dat je jezelf na zo een lange tijd dan tóch voorstelt en op zo'n mooie beeldende wijze. thnx Quote
Spitskool Geplaatst: 5 februari 2017 Auteur Geplaatst: 5 februari 2017 @HuubvG De vensterbank kan altijd breder. @Bit Ik heb dan ook ruim vijf jaar voor gehad om dat beeldmateriaal te verzamelen. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Jorieke123 Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Welkom hier, als poster Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 (aangepast) mooi, hebben wij hier nooit, van die missers 6 februari 2017 aangepast door Gast Quote
AshaiRey Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Dat is toch het mooiste aan tuinieren op jou manier. Er is altijd weer een verrassing, wat te leren en wat te vertellen.Heel leuk dat je dit wilde delen en ook heel herkenbaar. Quote Groetjes,Bram
Bit Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Wil je je eigen seizoen op volgorde vastleggen ? kun je hier doen : blog/ Quote
RubyOnTuesday Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Oh die Pompoenplant is gigantisch zeg! Wat een fijne tuin trouwens! Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Yep van mij ook welkom en met plezier je verslag bekeken. Zijn we niet allemaal zo begonnen..plantje in de vensterbank, dan in een pot buiten enz. Het houtje-touwtje herken ik heel erg. Succes in dit seizoen! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Leuk dat je ons nu ook van jouw situatie laat meegenieten. Welkom. Quote
Spitskool Geplaatst: 6 februari 2017 Auteur Geplaatst: 6 februari 2017 Wat fijn dat ik niet de enige houtje-touwtje tuinier ben hier. Ik denk dat ik maar eens ga zoeken naar een bijpassend forum-draadje om alle uitglijders en onbedoelde successen van dit seizoen vast te leggen. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Nasuada Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Leuk geschreven en fotos vind ik al helemaal leuk.! Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Lavandula Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Welkom. Mooie foto's , leuk geschreven, herkenbaar allemaal ( vooral ook die ananaskers...was bij mij ook zo'n monster). Quote
jootje Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Welkom! Erg leuk voorstel verhaaltje! En zoooooo herkenbaar! Leuk...al die foto's! Succes komend seizoen. Quote
Jan Lokman Geplaatst: 7 februari 2017 Geplaatst: 7 februari 2017 welkom Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.