Bit Geplaatst: 17 april 2017 Geplaatst: 17 april 2017 Vanavond 4 van de 5 wedstrijdtomaten weer van de tuin gehaald, naar huis. 3 daagjes even uit de koude. Ter leuke check heb ik er ééntje in de kas gelaten om te kijken of die het misschien tóch redt deze week. De bikkel. Quote
Erny Geplaatst: 17 april 2017 Geplaatst: 17 april 2017 Waar al mijn tomatenzaden dit jaar een zeer goede prestatie hebben geleverd wat kiempercentage betreft (zelfs de Balkonstar van Henkg uit 2011 is gekiemd ) blijkt de Noire de Crimée echt een crime te zijn qua kieming.Weinig opkomst en laat uit de grond en erg slecht in het verder ontwikkelen en afwerpen van het zaadhulsje waardoor ze vervolgens ook niet verder komen. Denk dat het een wondertje zal zijn als ik één plantje heb ter mededinging.Van de zes gezaaide zaadjes zijn er nu dus 3 halfwas aanwezig maar nog sterk in de gevarenzone. Quote
Bit Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 Volgens mij ben jij de eerste die dit opmerkt in deze wedstrijd Erny Quote
annaelizabeth Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 Nee hoor, ik heb bij de zwarte krim ook een opkomst percentage van maar 60%, en een aantal zwakke plantjes. Inmiddels ook 4 sterke die in de bak staan te bibberen. Wilde dus niet zeuren. Als ik mij niet vergis had Flup hetzelfde. Quote
simonvb Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 Bizar, bij mij zijn ze bijna allemaal opgekomen. Heb enkel gemerkt dat ik door de wedstrijd te vroeg ben begonnen, foto's van de anderen waren te verleidelijk. Aangezien ik geen serre heb, worden het wat lange slungels tegen het raam. Quote
Erny Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 Tja... Bit, voel de bui dan ook al hangen... mijn deelname hangt aan een zijden draadje... Gelukkig ben ik niet echt competitief aangelegd, dat scheelt dan weer. Maar vind het wel opmerkelijk dat dit het enige soort is dat moeilijk doet. En net nog even gecheckt... mijn spuugbehandeling lijkt succes te hebben gehad (spuug op het zaadhulsje), de drie stengeltjes hebben nu elk twee kiemblaadjes. Maar echt florissant ziet het er nog niet uit... Quote
Flup Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 Hier was het kiempercentage ook niet echt geweldig te noemen. Als ik dat vergelijk met de zaden van dezelfde soort die ik elders vandaan heb, dan zit daar best een verschil tussen. Had een kiempercentage van 40 % (2/5e). Deze doen het tot nu toe goed en groeien gestaag. Quote
ADOPEG Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 Mijn kiemingspercentage is, even uit het hoofd, ongeveer 94%. Dat belooft nog wat. Quote ~ Vita rosa est ~
hoekman Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 Volgens mij ben jij de eerste die dit opmerkt in deze wedstrijd Erny Volgens mij is Erny de tweede, want dit heb ik al eerder opgemerkt. Ik zit op 50 % van de 4 gezaaide zaden. En die doen het nu prima. Gaan deze week in een P9 potje. Quote
Wortel Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 Hier is alles gewoon opgekomen, 9 van 9. Heb er een heel stel weggegeven.... Maar ja, ik ging dan ook voor beginners geluk Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 Mijn deelname ook,komt nog steeds niks op.ook al praat ik zo lief tegen ze. Quote
Gwen Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Ha, In de hydro is een klein beetje ontwikkeling te zien. Nu kijken of het doorzet Gwen Quote
aalterse-willy Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Zes van de zeven zaadjes zijn opgekomen en de laatste zijn gisteren gezaaid, die zijn voor buiten. Het gevecht tegen de koude hoop ik alsnog te winnen door een vuurtje te stoken gedurende de nacht. Gisteren had ik ze naar het tuinhuisje verhuisd maar dat hoeft niet meer. Wegens mijn ziekte zijn ze wat te hoog opgeschoten maar het komt wel in orde. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Frans Geplaatst: 21 april 2017 Geplaatst: 21 april 2017 Vandaag mijn Noire de Crimée planten uit hun P9 potjes gehaald en overgezet naar een grotere maat pot. Niet dat dat dringend nodig was maar nu de kiemblaadjes zijn weggehaald , en de planten dieper gezet , zullen ze op het nu onder de grond gekomen stengeldeel extra wortels gaan aanmaken . Die extra wortels zijn gunstig voor de verdere ontwikkeling van de plant. Tegen half mei , als 3 van deze planten in de vollegrond gezet gaan worden , verwacht ik dat de potten helemaal doorgroeid zullen zijn. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Gwen Geplaatst: 21 april 2017 Geplaatst: 21 april 2017 Ha, Ziet er goed uit, Frans! Hier zijn de eerste zaadjes in de hydro gekiemd! Nog even wachten en dan gaan ze in een potje. Gwen Quote
ronnie24 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Hallo ik weet niet of er nog zaden dan zou ik mee willen doenik kweek in een homade kas ronnie24 Quote
Jorg Geplaatst: 23 april 2017 Auteur Geplaatst: 23 april 2017 Gisteren was het selectie dag. Van de 8 zaailingen zijn er 2 door. Die staan er nu zo bij in de kas, met de voeten in verse voedselrijke potgrond: Quote
Bit Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Hier ook de tomaten ( zijn er nog 4 ) verpot vandaag en dieper gezet.De éne die ik van de week in de kas gelaten heb leeft overigens nog steeds, zwaar gehavend.Deze 4 blijven verder in de kas voorlopig. 2 gaan er op de tuin ergens in mei. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 Die van mij staan in de kas in groeizakken, grow-bags.Nu zien ze er zo uit maar eentje viel echt op wegens zijn veel bredere bladeren. Deze heeft dat brede blad. Zo zien ze er nu uit, mede door de hulp van een 10-jarige. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Cheela1982 Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 Dat ziet er prachtig uit meneer willy Quote https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
aalterse-willy Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 @ Cheela 1982, ik ben gewoon Aalterse-Willy hoor, geen mijnheer. @ Simonvb, die zakken zijn 5 US gallon dus 19 liter.Het voordeel zou zijn dat de wortels van de plant, eens ze de buitenwand bereiken, niet gaan ronddraaien zoals in een bloempot maar terug de grond in groeien omdat ze de buitenlucht gewaar worden door de stof. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Gwen Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 Hej, Waar ik jaren in heb geteeld zijn de big bags van de IKEA a 50 cent per stuk. Werkte top! Een aanrader voor mensen met een smalle beurs. Gwen Quote
Mellie Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Dat gaat lekker! Inmiddels toch al een aardig plantje aan het worden. 1 plant heeft al bloemetjes... hoe kwalijk is dat? Is nog maar een zaailing en zo klein! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Gwen Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Ha, De eerste zaadjes zijn in de hydro ontkiemt. Als er genoeg wortels zijn gaan ze in potjes: Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.