Flup Geplaatst: 5 juli 2017 Geplaatst: 5 juli 2017 Hier nog nauwelijks vruchten aan de tomaten, alleen de Homosa maakt flink vruchten aan. De Black Krim doet het nog rustig aan. Ze staan nu in cementkuipen op het terras, maar ik denk toch dat ik ze nog over ga planten in de tuin. Dan kan de plant meer groeien en heeft de plant er ook meer ruimte voor dan in de cementkuip. Quote
ADOPEG Geplaatst: 5 juli 2017 Geplaatst: 5 juli 2017 Een tomaat die een potje staat gaat het hardst. Wat grootte van tomaten betreft althans. Quote ~ Vita rosa est ~
Cheela1982 Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 Meanwhile.... dezelfde tomaat 9 dagen later Quote https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
annaelizabeth Geplaatst: 7 juli 2017 Geplaatst: 7 juli 2017 Mijn grootste vanmiddag. Een goede handvol zeg maar. En hoe groot is dan die hand? Quote
Frans Geplaatst: 8 juli 2017 Geplaatst: 8 juli 2017 Nog eventjes. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Frans Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 Trosje Geproefd en weinig op aan te merken. Mocht iets minder flauw zijn. Misschien nog kanshebbers bij de overblijvers ? Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Daktuin Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 Wat een mooie grote zeg. Hier is alles nog vrij klein. Ik heb trouwens wel een probleempje. Een van de vier planten lijkt geen Noire de Crimee te zijn. Ik kan ook geen plant verwisseling herinneren. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 Ik heb een plant in de serre staan die twee meter hoog is maar waar geen enkele goede tomaat aan hangt. Allemaal neusrot. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 Mooie tomaten Frans! En van wie ik eerder tomaten heb gezien..ga zo door.Ik moet me helaas uitschrijven voor de buitentomaat..die is afgeschreven. Binnen groeit mijn ene plantje NdC rustig door, de tomaten zijn nog niet om over naar huis te schrijven... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 Er hangen zowaar wat tomaten aan! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
simonvb Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 Die lijken er toch al een tijdje aan te hangen! Indien deze overnacht zijn ontstaan, wordt het een eenvoudige overwinning met zo'n groeikracht Quote
Ann123 Geplaatst: 12 juli 2017 Geplaatst: 12 juli 2017 Haha, net wat ik dacht, Simon. Ik wil ook wel zo'n snelgroeiende tomaten. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 juli 2017 Geplaatst: 12 juli 2017 Het zal een taalverschilletje zijn Want helaas groeien ze niet zo hard nee. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Flup Geplaatst: 12 juli 2017 Geplaatst: 12 juli 2017 Hier groeien ze ook niet zo hard, er zitten wel een paar tomaten aan (eentje weg moeten halen ivm neusrot), maar die zijn niet zo groot. Quote
roeier Geplaatst: 13 juli 2017 Geplaatst: 13 juli 2017 Dat 'niet hard groeien' moeten jullie even uitleggen; mijn kampioen is op April 5 gezaaid, en nu, 3 maanden plus een week later, ziet hij er zo uit: Quote
Flup Geplaatst: 13 juli 2017 Geplaatst: 13 juli 2017 Is dat niet een dief die je apart hebt geplant?Mijn 2 deelnemers staan in een cementkuip op het terras en groeien minder hoog dan de tomaten in de volle grond, maar zo klein zijn ze ook niet. Quote
Bit Geplaatst: 14 juli 2017 Geplaatst: 14 juli 2017 Ga ik met vakantie, dus even een tussenstand. 2 van de 4 tomatenplanten die ik heb staan hebben neusrot. 1 binnen nu ook, 1 buiten had het al. Vanmiddag van de binnenteelt : en dan de grootste tomaat die ik nu heb ( buitenteelt ) krijgt al een kleurtje, maar ik ga op vakantie, plukken doe ik dan daarna en zal hem wegen enzo. Quote
julia Geplaatst: 16 juli 2017 Geplaatst: 16 juli 2017 Vanmiddag de ronduit lelijke tomaat geoogst. Er zit nu nog 1 tomaat aan en hopelijk dat deze het beter doet. De tomaat had al vroeg een scheur die helemaal donker is geworden. Mogelijk was er wat meer aan de hand met deze tomaat want hij smaakte vreselijk vies en heb hem meteen weggegooid! Quote
roeier Geplaatst: 16 juli 2017 Geplaatst: 16 juli 2017 Nee, ik denk dat mensen een wat te optimistische kijk hebben op het Friese klimaat. Dit is echt mijn best groeiende tomaat, gezaaid op 5 April. Wel net verspeend, daardoor ziet het er misschien wat gemaakt uit, maar voor een tomaat is het hier niet makkelijk; ik zit in een koude hoek van Europa en gebruik geen kunstmatige hulpmiddelen zoals een kas of warmtelamp. Bij mij binnen stook ik het ook niet bloedjeheet, als zaailingetje zat er totaal geen schot in dit plantje, hij heeft vast een maand of langer ook het zaadje niet van zich afgeschud, en pas begin Juni begon er wat groei in te komen, toen het wat warmer werd. Maar nog altijd zijn het hier geen ideale temperaturen voor tomaat; op het heetst van de dag een graadje of 20, 's nachts soms nog afkoelend tot 10. Quote
henkg Geplaatst: 17 juli 2017 Geplaatst: 17 juli 2017 Eerste inzending, buitenteelt, 191 gram: Nog niet rijp. Gedund, want er hingen zes van deze aan één tros. Teveel om een echt grote te gaan oogsten.(Binnen gaat het minder. Minder vruchten, minder groot) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Frans Geplaatst: 17 juli 2017 Geplaatst: 17 juli 2017 (aangepast) Neusrot. Maar wel nog te gebruiken. Ook bruikbaar om mijn top 3 te herschikken want deze komt nu op de tweede plaats. De NdeC in de kas doet het minder goed dan zijn rasgenoten in de vollegrond . Hij had duidelijk moeite met de toch wel erg hoge temperaturen die er af en toe waren. Net zoals bij Henk zijn zijn tomaten kleiner dan die van zijn rasgenoten buiten. Nog even en dan zijn ook hier de eerste tomaten rijp. 17 juli 2017 aangepast door Gast Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Waaslander Geplaatst: 17 juli 2017 Geplaatst: 17 juli 2017 de planten.1 aan de deur2 achteraan de serredeze 2 staan in emmers3 achter aan de serre volle grond Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.