Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Meloenen topic 2017 + 2018


diesel4666

Aanbevolen berichten

Wat een mooie meloen Bit! Alleen al voor het uiterlijk wil ik die wel in de tuin zaaien, volgend jaar.

 

Heb gisteren de eerste meloenen (4 stuks) geoogst. Eentje helaas al opgengescheurd en verrot. Had niet verwacht dat ze al rijp zouden zijn.

Hier twee van mijn Cantaloup suikermeloenen. Niet echt groot, iets groter dan een tennisbal. Ze ruiken in ieder geval heerlijk! Straks ook maar testen of ze ook lekker smaken.

 

6CantaloupMeloen79531501599782.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flup, ik had ook nog geen rijpe meloen verwacht, maar gisteren de eerste Far North geoogst. Was van zijn steeltje gevallen of gehaald door iets, ook al wat aangevreten en duidelijk overrijp. Sommige stukjes waren nog wel lekker, maar ik kon het overgrote deel wegmieteren. Zo zonde!

 

Er zijn er nog twee aan het rijpen, weet even niet wat voor ras, die ga ik maar goed in de gaten houden. En verder heb ik een miljoen (vooral mannelijke) bloemetjes en geen meloenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, buiten, maar niet helemaal onbeschermd.

Ik heb zo in zo'n elho xxl staan. Het doorzichtige deksel omhoog gehaald met stokjes en dan kon de meloen tegen de draad klimmen. Ik had het deksel er ook kunnen afhalen, maar ik dacht dat dit de wortels misschien wat meer warmte zou geven.

 

IMG168476531501832669.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik kreeg een leuk Russisch meloentje eind juni. Ik zette 'm in de (koude) kas en hij ging lekker groeien. Nu komen de eerste vruchten tevoorschijn, heel klein, misschien een centimeter doorsnee. Mijn vraag is kan dit nog iets worden? Wat is het beste de nieuwe loten weg te halen zodat de beginnende vruchten alle kans hebben flink te groeien? Of maar kijken wat het wordt en alles leuk zijn gang laten gaan.

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw Jorieke. Zien er groot uit. Hoop dat ze lekker zijn straks!

 

Al n week oogst ik de Aziatische meloen Golden crispy. Heb 5 planten gezet, tegen de achterwand van de kas (binnenzijde) dat is de noord-oostzijde. Wat opvalt is dat ik aan de ene kant tomaten tot heel dicht tegen de meloen heb laten groeien (10 cm afstand) en dat daar de bevruchting veel minder geweest is. Logisch. Maar toch interessant. Aan de andere helft heeft prima vruchtzetting plaatsgevonden (door insecten, niets handmatig) en oogst ik per plant ongeveer 4 meloentjes. Ik oogst ze als er barstjes in de huid komen.

De smaak is lekker fris en sappig, wel zoet, maar zeker niet zo uitgesproken zoet als die van de groentenman. Prettige nasmaak. Heel lekker om fruit water mee te maken (met de schillen bijv). De geur is ook niet overdreven zwaar zoet zoals ik van meloenen wel gewend ben. Een bescheiden, makkelijk te kweken meloentje wat mij betreft. Met een heel dun schilletje. Zo is uiteten met een lepel echt geen optie. Maar ook in halve maantjes met je tanden uit eten is niet ideaal. Ik snijd ze in parten en schil ze. Lekker hoor. Denk wel dat ik volgend jaar een iets zoeter variantje ga uitproberen. Die Minnesota midget zag er bijv goed uit.

 

5351aa8e16e22fadd865d150f3cb5ea1.jpge9b6a758ad900ba36f4155fc2a28bfc9.jpg

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vandaag de watermeloen van de appie geoogst. Maar te vroeg helaas, hij was nog niet helemaal rood. Had wel al de goede smaak maar niet voldoende. Hij moest geoogst worden omdat toch alle andere meloenen aangevreten waren door de slakken.

 

Hoe doen jullie dit? De meloenen hier waren helemaal uitgehold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...