Bit Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 1 pot met van de winter gepote tenen Daslook. Bloeibaar voor een groot deel, dat komt nog.Kan iemand krijgen; in z'n geheel ( de inhoud van de pot dan ) te poten in een voor Daslook geschikt grondje : 2 gewortelde stekken Zwarte Bes : 'Wellington' ; 1 van de 'oer' zwarte bessen. De lekkerste volgens velen, wel een lastpak van een plant ( bij mij niet overigens ) Rechts van de 2 Wellingtons : 2 gewortelde stekken van de Roze Bes : 'Roza Sport' , nakomelingen van ooit van Thea gekregen stek : 2x Stekken van de Rubus 'Triple Crown' , Braam dus. Ongestekeld, maar tóch een lekkere ! : 2 stekken ( nog niet geworteld ) van de druif 'Palatina' 2 stekken van de druif 'Nero' ( ongeworteld nog ) en 2 stekken van de druif 'Fragola' ook ongeworteld. Geen foto's van, maar zijn er wel. 1 pot met zaailing van een lievelingsplant van Thea. Het is ook mijn Benjamin geworden, geeft goed zaad. Heb er een paar. Ik geef er 1 weg. Is echt een byzonderheidje.De Polemonium foliosissimum Flavum. Een gele Jacobsladder dus, wild door Thea verzameld in de Pyreneën ooit : Verder neem ik nog potten mee, ook eventueel grote maten indien gewenst. Kuipjes en kuipen dus. Wel beperkt ivm de ruimte in de auto. Geef maar aan wat erg gewenst is. Ik kan nog wat foto's daarvan maken ?En wat kratjes voor ik dacht Angela ? Een paar hoor. ( Ruimte ) Zoek ik zelf wat ? Nou ... niet echt. Van Jootje krijg ik een leuke pompoen.Een leuk soortje Tomaat wil ik nog wel ( 1 of 2 soortjes hoor ), moet wel echt iets zijn dan. Eigenlijk zou ik dit jaar geen tomaten doen. Het allerliefst zou ik best graag willen hebben : 4 of 6 lekkere eitjes, van onbesproken gedrag natuurlijk. Echt. een lekker eitje doe je me heel veel plezier mee. ps. misschien kom ik nog ergens op wat ik kan meenemen. Meegenomen wordt wat voor wie Sin Fronteras : Zwarte bes Wellington.Angela : kratje(s) + Wellington + Zinken gieterYuras : Palatina stek.Erny ; Roza Sport.Weknow : Roza Sport en nog druivenstekken die over zijn ( ? weet ff niet nu )Ciska : kratje(s)Jorieke : Daslook.Wortel : Vierkante p13 potjesAppelvrouw : Gele Jacobsladder en 50x p6 potjesKim: Paar 10l kuipjes + p9 potjesAnna3 : Wellington, Roze bes , Braam Triple CrownSuusP p6 , p9 en vierkante p13 potjes. en een Fragola stek.Henkg : Nero stek + p9 potjes 20x.Rabarber p6 potjes en mogelijk een druif ( geloof dat ik ze al allemaal kwijt ben ? ) Quote
Sin Fronteras Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 Hoi Bit, Zou ik één van je zwarte bessenstekken mogen... ? Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
angela († maart 2025) Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 (aangepast) Kratjes graag Bit, komen goed van pas! Waarom is die Wellington trouwens lastig als ik vragen mag? Ik lees alleen dat hij groot word met matige smaak?Ik heb namelijk wel interesse maar wil eerst graag weten wat het probleem is. 25 maart 2017 aangepast door Gast Quote
Yuras Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 Hoi, Bit.Palatina druif klinkt lekker.... Tomaten plantjes zal ik wel hebben, veel, komt nog in mijn lijst. Mogelijk, nog iets voor jouw?En ja, ik kan (onbewortelde) stekken brengen van Alfa druif (vorige jaar was in Zelhem te proeven), Frankenthaller (doet goed in Nijmegen), Blauwe muscaat ... Quote
Erny Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 Bit, ik heb wel belangstelling voor één van de Thea nakomelingen: Rosa Sport. Quote
weknow Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 Zou ik dan de andere "Rosa sport" mogen? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Jorieke123 Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 Eitjes voor daslook? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 25 maart 2017 Auteur Geplaatst: 25 maart 2017 Waarom is die Wellington trouwens lastig als ik vragen mag? Ik lees alleen dat hij groot word met matige smaak? Weet ik niet waar je dat leest ? Dat hij groot wordt ? Niets wordt 'te' groot bij mij, heb je zelf in de hand: de juiste snoei !. Dat zal ook de reden zijn dat ik zijn makke voorkom : meeldauwgevoelig. 1 van de echt oude soortjes die dus meeldauwgevoelig is. Was er toen nog niet uit gekruist. Maar het ras heeft overleefd door zijn superbe zwarte bessen flavour. Zijn de engelsen meester in he ? Net als met kruisbessen. De besten komen uit Engeland ( of kwamen, van de meest recente ontwikkelingen ben ik niet op de hoogte. Van de 8 soorten zwarte bessen die ik heb / had. Is deze echt de beste smaak. En vinden velen met mij. ( lees ik dan weer hoor ) Jam maken dan he ? De rest kan ik dus allemaal nog ja op zeggen. Ik noteer het allemaal eitjes voor de daslook : ja graag. Quote
Bit Geplaatst: 25 maart 2017 Auteur Geplaatst: 25 maart 2017 @ Yuras : die Alfa druif. Bedoel je de druif Alff van Jet / Appelvrouw ? Die heb ik staan.Frankenthaler wil ik niet. Blauwe Muscat wil ik wél tomaatje zien we dan in Zelhem wel. Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 Als niemand zich ingeschreven heeft voor de gele jacobsladder dan schijf ik me er graag voor in. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 Bit,Ik zag in een ander topic dat je schreef dat je nog aan zwarte kratjes kon komen? Als dat zo is zou ik er graag een paar van je overnemen. Vind die kratten zo flink stevig om zaailingen etc te vervoeren. Ik heb flink wat tomaten gezaaid...de meest bijzondere zijn een rood/zwarte ter grootte van een Ping Pong bal (naam weet ik zo even niet), tigerella, ananas noir, cherry fall, bombelo, green zebra en Tom tumbler. Quote
Wortel Geplaatst: 26 maart 2017 Geplaatst: 26 maart 2017 Ik zoek nog wat potjes maat P13. Heb je die? Ik heb nog wat tomaten zaailingen over, staan in mijn lijstje. Quote
Yuras Geplaatst: 26 maart 2017 Geplaatst: 26 maart 2017 @Bit,Nee, dit is super winterhard druif, afkomstig uit voormalige SU, kruising van labrusca en amurensis, met sterke aroma en isabelleachtige (aardbeienachtige) smaak. Doet hier super, zeer lekker. In september sommige op MTFD hebben dit geproefd (jij ook?) Quote
Bit Geplaatst: 26 maart 2017 Auteur Geplaatst: 26 maart 2017 p13 ( = C1 toch ? ) heb ik vast wel. Ga zo kijken. @ Yuras : Alfa, met die voorouders, zijn er al een paar van aanwezig hier. Niet de Alfa dan, maar wel met die typerende smaak. Denk niet dat ik die behoud, op 1 na. Dus , nee dank je. Maar die ene Muscat Blue heel graag 1. Maak zo wat foto's van potten / kuipen. kratjes voor angela. Ciska, ook, als dat gaat hoor. Zijn nogal ruimte slurpers, maar gaan ook de potten en stekken in. Ik ga het proberen.Plant voor Jet. Quote
Ciska Geplaatst: 26 maart 2017 Geplaatst: 26 maart 2017 Kijk even op mijn lijstje of vorige lijstjes, misschien staat daar iets op wat je graag wil hebben of geef anders een gil...het seizoen van de Kruidhof begint per april ook weer...misschien kan ik daar iets voor je van meenemen? Quote
Bit Geplaatst: 26 maart 2017 Auteur Geplaatst: 26 maart 2017 Ga ik kijken later @wortel: zit hier jouw maat tussen ? Helemaal links p6, heb ik erg veel van : nieuweP9 heb ik er massas van. P11 staat niet op de foto, net alles weggegeven.C1 dan ( 12 cm ) heb ik nog wel wat.C2 dan. 13cm ook welEn groterDie vierkante, 4e van links nét wat hoger, sterke potten, heb ik ook te geef. 13x 13 cm. Fijne potten Kuipjes ga ik zo uitzoeken Quote
Bit Geplaatst: 26 maart 2017 Auteur Geplaatst: 26 maart 2017 De kuipjes.Van 10L tot de grootste op de foto: 160L Kan allemaal gevraagd worden. Onder voorbehoud dat ik het allemaal mee krijgDus vraag maar, ga ik kijken. Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 maart 2017 Geplaatst: 26 maart 2017 Ik zou eventueel ook graag wat kleine vierkante potjes verkrijgen als het kan... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 maart 2017 Geplaatst: 26 maart 2017 Mag ik dan een zwarte bes?En zo'n gieter die zijn leuk. Bij voorkeur die met dat stangetje ertussen die bovenop ligt Quote
Wortel Geplaatst: 26 maart 2017 Geplaatst: 26 maart 2017 Graag dan die hogere 13x13cm, die zijn perfect! Quote
Kim Geplaatst: 26 maart 2017 Geplaatst: 26 maart 2017 Hoi Bit, mocht je nog een paar 10l kuipen en wat p9 potjes kunnen missen en meenemen zou dat heel fijn zijn.. als het kan hoor.. Heb zelf nog wat tomaatjes in mijn lijstje staan, mss staat daar wat voor je tussen? Quote
Anna3 Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Ik vis net naast de zwarte bessen geloof ik? Mag ik dan een roze bes en een braam? Misschien zie je nog iets op mijn lijstje? Quote
Bit Geplaatst: 27 maart 2017 Auteur Geplaatst: 27 maart 2017 Ik heb gisteren nóg een wellington gevonden, maar is wel érg mini. Wel een al goed gewortelde stek. Neem ik ook mee dan. Zal een lijstje maken in post 1 , voor wie wat enzo. Quote
SuusP Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Hoi Bit, zou ik een paar P6, P9 en/of 13x13 vierkante potjes mogen? Mijn dank is groot. Eigen eitjes heb ik helaas niet, maar wellicht iets anders te ruil (zie ruillijst voor tomaatjes bijv.). Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
appelvrouw Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 Ik vergeet steeds te melden dat de koninklijke Esther het wel doet Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.