Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

NMM Zaterdag 10 Juni 2017 te Tjuchem

Erny

Recommended Posts

En..... niet geheel onbelangrijk.......het belooft droog te blijven

Jeeeeeeehjjjj

Jungel, ben ik inmiddels aan gewend je wil niet weten hoe mijn voortuin eruit ziet

Owwww by The weg......wie gaat de fotoooos maken?

Mijn camera doet niet leuk en maakt tegenwoordig slecht belichtte fotooz helaas. Dus die geven niet echt weer hoe het werkelijk was. Heb 'm wel bij me.

OH... op de valreep... mocht er iemand een (ouwe) koelbox over hebben dan hou ik mij aanbevolen. Ben nog niet op zoek geweest naar een nieuwe koelkast namelijk (duurt bij mij altijd even dat soort aanschaf).

Zowie ligt ook helemaal knockout...

Was erg gezellig, prachtige plek, mooi weer, fijne mensen, leuke plantjes, heerlijk eten.

Mariska en familie bedankt voor de gastvrijheid! En natuurlijk voor Zowie's eerste kennismaking met paarden.

En iedereen bedankt voor de plantjes, zaadjes, consumpties en het gezelschap.

Ik ben blij dat jullie het leuk vonden! Ik vond het ook erg gezellig en zeker voor herhaling vatbaar. Dat eerste recept ga ik zeker een meer maken loes, echt waanzinnig lekker.

Dat Zowie moe is kan ik me voorstellen. Ik wilde een foto toevoegen, maar dat lukt niet via de computer, dus dat doe ik zo even met mijn mobiel.

Ik ben ook weer thuis.

We waren vandaag op een prachtige plek met elkaar. Dank voor de uitnodiging Mariska en voor de gastvrijheid. Nu weet ik ook waar Tjuchem ligt. Leuk kennis te maken met allemaal nieuwe mensen in een heel bijzondere omgeving. Dank voor de plantjes en zaadjes die we geruild hebben en de mooie gerechten waar we van genoten hebben.

Morgen krijgen alle nieuwelingen een mooi plekje hier in de tuin.

Jim en Ciska, hartelijk dank voor de lift. Dat was ook weer erg gezellig.

Roeier tot ziens in de mooie dorpstuin van Hurdegaryp. En ook ieder ander die interesse heeft welkom. Ik wandel graag met je door onze dorpstuin. En je kunt dan als je wilt ook een kijkje nemen in onze tuin.

http://www.dorpstuinhurdegaryp.nl/

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Mariska hartelijk dank voor het hosten van een super geslaagde middag !!

Ook ik vond het heel gezellig en zeker voor herhaling vatbaar! Bedankt allemaal voor het gezelschap, het eten en de plantjes. Gedeelte van de plantjes staan inmiddels al in de tuin.

En dat rabarberrecept....opgeslagen in favorieten!

Erg late reactie

Maar ik was gisteren behoorlijk uitgeteld, en eigenlijk meteen vanuit de douche plat gegaan.....toch is zo een dag erg inspannend voor mij.

Maar gelukkig mag dat de pret niet drukken....het was super gezellig

Mooie omgeving, mooi paarden met lieve veulens, goed eten, goed gezelschap en super mooi weer....beter hadden we het niet kunnen treffen.

Ik wil iedereen bedanken voor alle geruilde plantjes en nogmaals Mariska nogmaals bedankt voor de gastvrijheid! Het was zeker voor herhaling vatbaar...

Vandaag ga ik de plantjes erin zetten, open een topic wat te doen met de waterkefir (of loes moet hiervan al een topic geopend hebben inmiddels) en ga genieten van al dat moois....

@ Mariska, wat had jij in die pot kefir drijven?

@erny, wat moet ik met die moer doen? donker of in het licht, warm of koud? Ik heb topic gisteren even opgezocht, maar kon mij er gisteren niet toe zetten om alle 34 pagina's door te worstelen sorry....

Nogmaals bedankt iedereen..

Wat een heerlijke foto van Zowie in de kinderstoel...

Was ook nog nooit in Tjuchem geweest en ook de weg erheen was heel pittoresk. Lavandula bedankt voor het rijden!

Plantjes hebben de thuisreis overleefd. Deel gaat vandaag mee naar de tuin.

Ciska: De moer

In een wat grotere pot doen met horregaas erover (tegen de fruitvliegjes), geen deksel dus.

Je mag hem warm en licht neerzetten. Heb die van mij gewoon in de woonkamer (niet perse licht) staan trouwens.

Laagje wijn (paar cm) erbij gieten (niet te veel in 1x) en dan maar wachten totdat er een nieuw laagje op gaat groeien. Deze zie je dan vanzelf langzaam weer naar beneden zakken en dan vormt zich weer een nieuwe moerlaag. Bijvullen met wijn moet je in etappes doen dus, in het begin.

Vooral niet laten uitdrogen. De moer leeft op de rand van het vocht en de zuurstof.

Hoe beter de wijn, hoe beter de azijn.

Wat mij betreft heeft deze editie NMM weer gedaan wat de bedoeling was, Noordelijke moestuinforummers dichter bij elkaar brengen.