Geplaatst: 25 juni 201311 j Eerste van de zelfgezaaide bloemkolen, Fremont F1.Van de aardbeien ken ik het ras niet, zijn er verschillende. Straks nog een bloemkool afsnijden om weg te geven want er komen er nu wel veel tegelijk zo te zien. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 25 juni 201311 j Auteur Alle kersen die ik kon plukken! Meer zat er niet aan, of hadden de vogels al op.Trots dat ik ben! Eindelijk kersen! De boom is al mooi aan de maat, maar elk jaar verliezen we de paar vruchtjes aan de Johanneskevers. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 26 juni 201311 j 1e Brocolli en de 1e knoflook. Die knoflook moest er echt uit, daar moeten deze week andere dingen op die plek.De knoflook zijn 2 bolletjes geweest van de C1000, vorig jaar. Niet mijn mooie soortjes.
Geplaatst: 26 juni 201311 j 7 jaren spinazie7jaar spinazie met een peper en hongaarse paprikaPerzik in de kas http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 27 juni 201311 j Aardbeeeeiiieeenn! 2e jaar, wat een opbrengst zeg Dit is wat ik zo ongeveer elke dag oogst, een 400 á 500 gram..
Geplaatst: 27 juni 201311 j vandaag de bosui er maar uit gehaald.Hij begon al een bloemknop te vormen. ze waren niet gezaaid maar kontjes in de aarde gestopt http://meestuintje.blogspot.nl/
Geplaatst: 29 juni 201311 j ik ging kijken of de aardappels al groot genoeg waren. Foto lijkt me duidelijk genoeg Twee planten eruit getrokken en over 5 kilo aardappels.. Dat word heel veel aardappels eten
Geplaatst: 30 juni 201311 j Zie hier de bloemkool oogst niet slecht voor een eerste jaar moestuinen ook al spinazie gehad .. geen foto helaas. alsmede snijbiet.chalotjes heb er een paar van geoogst waarvan ik het loof gebruik door de roerbak en sla .. heerlijk.aardbeien 1e jaars geven nog niet zoveel helaas. ook al rode besjes gegeten. heerlijk een eigen tuin, had ik 20 jaar eerder moeten doen "Natura non nisi parendo vincitur "
Geplaatst: 30 juni 201311 j deze wortel vanmorgen Ik heb een vriendinnetje voor je wortel.Gevonden op het internet. Mijn tomaat wordt er niet eens rood van, schaamt zich nog niet voor zijn ehh... tsjaa... “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.
Geplaatst: 30 juni 201311 j Eindelijk de eerste peultjes!!! En aardbeien, winterui en knoflook en een stronk Mierikswortel die Fred tegen kwam.Niet op foto maar wel geoogst... Snijbiet en Kailan en meiraapjes.
Geplaatst: 30 juni 201311 j 1e oogst tuinbonen. Halve emmer. Ong. 1/4 deel van 1 rij tuinbonen van 6 meter. Heb 2 rijen staan.
Geplaatst: 1 juli 201311 j Auteur Snijbiet voor het diner, en aardbeien voor de inmaak. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 2 juli 201311 j Vroeg in de morgen, een lach op 't gelaat....... Een beetje peultjes getrokken; En gekuist ook al. Ikke soms braaf manneke hoor; De rest is voor moeder de vrouw. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 2 juli 201311 j Had duidelijk nog niet genoeg gedaan, er moest ook nog een broccoli op tafel komen; En straks nog patatjes uitdoen ook. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 2 juli 201311 j Ik was nieuwsgierig naar mijn aardappels ondanks dat ze eigenlijk nog 3 weken in de grond moesten zitten. Dus ik heb 1van mijn 2 emmers leeg gehaald.Dit is het resultaat: Dit is de eerste keer dat ik aardappels in mijn moestuinprobeersel probeer. En dit vind ik al heel leuk om te zien dat er uberhaupt wat aardappels zijn gekomen Moeten deze nu ook 1 of 2 dagen liggen te drogen? En moeten ze dan buiten blijven liggen, of kunnen ze ook in de bijkeuken in het donker? Heb hier echt geen idee van namelijk haha.Het zijn trouwens Frieslander aardappels.
Geplaatst: 2 juli 201311 j Annie, hoeveel wegen die aardappelen En is dat van één struik Zelf heb ik er ook uitgedaan, drie struiken rode eersteling van buiten en het resultaat is niet slecht vind ik. 2.9 kg. Op Tuinadvies vond ik een gemiddelde van 670 gram per plant. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 2 juli 201311 j Je kan ze meteen opeten.en de rest in de bijkeuken in het donker. De groene kleur die er p kan gaan met bewaren is niet giftig,alleen het groen die zemee hebben gekregen bij het groeien. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 2 juli 201311 j Mijn oogst van vandaag is ook weer binnen.De dikste rode bieten, de laatste spitskool (de rest komt van de volgende lichting), en berg sjalotten die de uienvlieg blijkbaar heeft gevonden en de 2 eerste courgette's vh jaar! Die uienvlieg had ik niet meer verwacht, de sjalotten stonden al bijna klaar en we oogstten al regelmatig een paar per keer. Ik denk nu achteraf dat doordat wij die eenlingen er tussenuit hebben gehaald, de geur vrijkwam en misschien daarom die vlieg afgelopen weken tóch onze sjalotten heeft kunnen vinden (naast en tussen de prei en wortelen.... ). Grootste gedeelte er nu dus uit, met duidelijk lafjes verstopt in de laagjes van de ui. Als klap op de vuurpijl, zoals iedereen, aardappelen. Gloria vroege AM. Had ze zelf nog even willen laten zitten, maar de aardappelziekte heeft de kop opgestoken bij osn op het complex dus iedereen wordt vriendelijk verzocht hun aardappelen te rooien aankomende weken. Met mijn 3m2 (tops) toch een aardige opbrengst. Per plant zo'n 4 á 5 grote jongens, een klein aantal krieltjes en een paar mini's. Totaal 7,6kg.Kan ik die mini's als pootaardappel bewaren voor volgend jaar?
Geplaatst: 2 juli 201311 j Kan maar beter de krieltjes en koel bewaren tussen 5,5-6 graden http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.