Conny Geplaatst: 15 augustus 2013 Geplaatst: 15 augustus 2013 Hier zijn mijn Black Cherry tomaatjes.Moeten ze nog langer rijpen.Of zijn ze nu al goed ??? Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
aalterse-willy Geplaatst: 15 augustus 2013 Geplaatst: 15 augustus 2013 Vandaag een deel van de boontjes gerooid, een emmer vol weggeven, een portie in de frigo voor morgen en veertien literpotten geweckt. Dat maakt nu al 21 potten dit jaar. En er staan er nog veel op het tweede perceeltje. Hopelijk worden die niet gestolen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Guus D Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 10 % van de zonnebloemen geoogst, voor de pitjes voor de eekhoorn van ons en de geiten. Quote Omdat het kan.
jootje Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 Blij met mijn piepers. De eerste piepers had ik verknald door ze te lang in de zon te laten liggen. Nu toch een mooi beetje Bildstar piepers! Quote
Erny Geplaatst: 18 augustus 2013 Geplaatst: 18 augustus 2013 Zon alweer bijna onder... wat gaat dat alweer snel...Oja... die grote lag nog op de tafel van vorig keer, telt niet meer mee. En de Olifantenknoflook opgespoord (het groen was foetsie), mooie knollen maar die had ik geloof ik beter laten zitten zodat ze zijtenen konden gaan ontwikkelen.... Quote
snekermoestuin Geplaatst: 19 augustus 2013 Geplaatst: 19 augustus 2013 Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
sluipwesp Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Ook weer de eerste pruimen (Opal) geoogst. Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 Vééél courgettes..en lekkere tomaatjes. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 23 augustus 2013 Geplaatst: 23 augustus 2013 (Dacht dat ik deze gister al geplaatst had maar blijkbaar niet...) Hopla die Courgettes!! En de eerste paar rijpe braampjes (doornloos) Quote
snekermoestuin Geplaatst: 23 augustus 2013 Geplaatst: 23 augustus 2013 Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Jenneke Geplaatst: 23 augustus 2013 Geplaatst: 23 augustus 2013 Gisteravond een lekkere bos snijbiet (zilverstelen en wat regenboog) voor door de Pizzocheri. En vanavond is deze snackkomkommer gesneuveld Quote
Maarten Geplaatst: 23 augustus 2013 Geplaatst: 23 augustus 2013 Na het werk ff snel door de tuin gelopen en een beetje geoogst: Paprika 'Strawberry', de eerste rijpe paarse tomaat 'Indigo Rose' en een gele tomaat. Verder een aantal pepertjes: Grandpa's Home, Golden Cayenne, Tabasco en Tasmanian Black. Quote
Bit Geplaatst: 23 augustus 2013 Geplaatst: 23 augustus 2013 Die paarse tomaat !! Zó paars ! ( nóg een medewerker van Bakker-Hillegom ? ) Ik ga hem opzoeken. En hou me aanbevolen voor zaad trouwens. Wáánzinnig. Smaakt ie ook ? Quote
Maarten Geplaatst: 23 augustus 2013 Geplaatst: 23 augustus 2013 Het zaad van de 'Indigo Rose' is afkomstig van de veelbesproken leverancier Vreeken. Ik heb de tomaat nog niet geproefd, wacht op meerdere rijpe tomaten voor een goed vergelijk. Zal het resultaat posten in het juiste topic. Quote
Bit Geplaatst: 23 augustus 2013 Geplaatst: 23 augustus 2013 De nieuwe tomaat is gelanceerd als een open bestoven soort. Dit wil zeggen dat de zaden van een dergelijke plant een puur ras en geen kruisingen voortbrengen. 'Het is ook belangrijk om te weten dat er geen genetische modificeringstechnieken zijn gebruikt bij het ontwikkelen van deze rassen. Deze tomaten zijn niet GMO'. De tomaten hebben ook nog een zeer goede smaak. 'Ze bevatten een goede balans tussen de suikers en zuren en smaken zoals een tomaat hoort te smaken. Anthocyanen zijn in principe smakeloos. Het is wel belangrijk om de tomaten niet te vroeg te plukken om er zo voor te zorgen dat de suikers en zuren zich goed kunnen ontwikkelen. Het is makkelijk om ze te vroeg te oogsten, omdat de uiterlijke kenmerken van rijpheid in het geval van deze tomaat niet kunnen worden waargenomen. De tomaten zijn paars op de plekken waar ze aan het zonlicht zijn blootgesteld en ook de kroon is vaak paars. Ze zijn rijp wanneer de kleur verandert van een paarsblauwe tint naar een paarsbruine tint. Daarnaast worden de tomaten ook wat zachter wanneer ze rijp zijn, net als bij gewone tomaten en de onderkant verandert van groen in rood. Anthocyanen kunnen zich alleen ontwikkelen op de plekken waar de tomaten aan het zonlicht zijn blootgesteld. Het paarse pigment kan zich niet ontwikkelen in de schaduw van bladeren of onderop de vrucht. 'Wanneer je echter een Indigo Rose tomaat pakt en hem alsnog blootstelt aan het zonlicht, dan kleurt deze binnen een week alsnog paars,' zo vertelt Myers. http://www.agf.nl/artikel/79914/Paarse-tomaat-debuteert-onder-de-naam-Indigo-Rose Quote
Berry Geplaatst: 24 augustus 2013 Geplaatst: 24 augustus 2013 (aangepast) Snijbonen, komkommer en courgette! (Ik was al blij dat nu ook met de ipad foto's kon invoegen, maar ze staan op de kop.....geen idee hoe dit te veranderen ) 25 augustus 2013 aangepast door Gast Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Erny Geplaatst: 25 augustus 2013 Geplaatst: 25 augustus 2013 En na drie dagen was er weer genoeg te plukken... Quote
Cupcakeje Geplaatst: 27 augustus 2013 Geplaatst: 27 augustus 2013 ik heb de hele zomer af elke dag een beetje geplukt. Heel lekker maar nooit genoeg voor een mooie oogst foto. Gister eindelijk van alles wat geplukt dus toch een keer een oogst foto kunnen maken. De twee laatste preien die ik in het begin van het seizoen niet diep genoeg heb geplant. De eerste bloemkool. Weer wat bramen ( daar ga ik dalijk jam van maken) En wat tomaatjes en een peper. Is al de tweede keer dat er pepers aan komen nu hij in mijn tuin staat. En bij het tuincentrum had hij ook al verdroogde pepers. Dus die doet het goed. De eerste paprika is ook rood. Nog niet helemaal maar toen ik hem aanraakte viel hij eraf Ik heb vandaag ook nog is de kruiden geknipt. Hangen te drogen nu. Jeetje wat vind ik dat er mooi en gezellig uit zien! Daarom hangt ook de basilicum er maar bij toch even proberen. De andere helft van de basilicum heb ik ingevroren met olijfolie. De koriander is doorgeschoten en daar wil ik eigenlijk zaad van oogsten als het gedroogd is. Moet ik dan die bloementjes hebben of die bolletjes die er aan zitten? Quote
Erny Geplaatst: 27 augustus 2013 Geplaatst: 27 augustus 2013 Eens even denken... wat zou beter te zaaien zijn... bloemetjes of zaadbolletjes... De ZAADbolletjes dus... Wel goed rijp laten worden!!! Die Basilicum buiten aan je lijntje kan je beter snel weghalen en in een zakje in de koelkast bewaren en vandaag of morgen opeten... Zo drogen heeft geen zin... Quote
Cupcakeje Geplaatst: 27 augustus 2013 Geplaatst: 27 augustus 2013 hahah ja is verwarrend he voor een beginneling. Van de ene plant de bloementjes die zaadjes worden dan weer zaadbolletjes hahaha lastig! Quote
minie Geplaatst: 27 augustus 2013 Geplaatst: 27 augustus 2013 dit jaar voor het eerst een mini-moestuin. erg leuk, diverse dingetjes al geoogst. vandaag rode kool! Quote
Chantal77 Geplaatst: 27 augustus 2013 Geplaatst: 27 augustus 2013 1600 gram pruimen! Gisteren hadden we 2,5 kilo... Heb al heel wat pruimen uitgedeeld en van de laatste 700 gram jam gemaakt... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.