jootje Geplaatst: 4 november 2013 Geplaatst: 4 november 2013 Mijn yakon en wat aarperen. Aardperen reeds een geproefd, lekker! Yakon laat ik als ik het goed begrepen heb nog even nazoeten in de schuur alvorens we de knollen gaan eten. Zitten drie hele dikke knollen aan, en langere dunne...en dan de rode punten.....het is me ondanks al de yakon topics doorgepit te hebben nog niet helemaal duidelijk....die dikke bolle knollen kun je eten....die langere dunne ook? Met de rode punten die gaan we op potten tot volgend jaar......geloof ik! Quote
Erny Geplaatst: 9 november 2013 Geplaatst: 9 november 2013 Maar liefst 3 pompoentjes van één plant.Toch nog 2 worteltjes kunnen oogsten van de eerste (vernielde) zaai, en ook nog 2 worteltjes van de tweede noodzaai weken later... zoek de verschillen... Laatste rettichs Münchener Bier en de mooie paarse Blauhilde.En... mijn enige paprikaatje! Ook nog een bosje rucola geoogst en wat snijbiet maar die staan dus weer eens niet op de foto. Quote
Piroska Geplaatst: 9 november 2013 Geplaatst: 9 november 2013 wow Erny, wat een kleurenpracht! Hier mijn rooie aardpeertjes voor morgen, op de voorgrond 1 die 365 gr woog Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
bio-fee Geplaatst: 12 november 2013 Geplaatst: 12 november 2013 Mijn pepers en (niet rijpe) paprika's, maar gauw geoogst want de planten zijn gisternacht onverwacht bevroren... Stom, was ik dus te laat. Ik had de peperplanten nog uit willen graven om ze binnen verder te laten groeien.Nu eens zoeken wat ik kan met groene pepers. Quote
Inez Geplaatst: 12 november 2013 Geplaatst: 12 november 2013 Yeah! De eerste oogst uit mijn greenhouse! Wat kan een mens toch blij worden van zo iets kleins! Sla en twee radijsjes! Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
Inez Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 En weer een paar radijsjes! Maar ik ga ze niet meer zaaien. Het is niet mijn ding. Deze heb ik aan een collega gegeven. Zij was er heeeeeel blij mee Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
appelsientje 60 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Allereerste preitjes, ik heb ze maar uit de bak gehaald denk niet dat ze nog veel meer zouden groeien. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Inez Geplaatst: 24 november 2013 Geplaatst: 24 november 2013 Gisteren een hee bak vol met sla geoogst De sla is nog steeds bitter. Geen idee waar dat aan kna liggen. Toen ik het op de porch had staan, was dat niet zo. Het smaakte iig goed Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
Bit Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Wel héél erg minimaal: haha , maar ook wel leuk, Vandaag 1 aardbei geoogst, ik ga er vanuit: de laatste ( en hij was niet lekker ) en de meest rijpe ( gekleurde ) meloenpeer. Een kleintje ( de aardbei is érg groot ) , maar de enige van de meloenperen die het zover gebracht heeft. Quote
kroongj Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Witlof. De oogst uit één emmer. Volgend jaar weer. Quote Groet, Geert-Jan
Bit Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Gisteren een volgende Knolselderij geoogst op de tuin en de 1e prei eruit gehaald om te kiken of het wat is. Het kán. Houdt niet over ( laat gezet denk ik ) maar redelijk. Quote
mijke Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Welja! Wij hebben zowaar nog een soortvan oogst! Als het tenminste zo mag heten... Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
HuubvG Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 (aangepast) Mijke, dat is toch jouw eerste oogst? Eerste seizoen? Ik heb in het prille voorjaar 4 (VIER) aardpeertjes gepoot, en dit was de opbrengst, een beste emmer vol... en een record! Ze lijken wel een beetje op de kiezelstenen die hier en daar liggen. nawoord: ik heb ze direct in de grond gestopt, nu langs de hele schutting. 23 december 2013 aangepast door Gast Quote
aalterse-willy Geplaatst: 27 december 2013 Geplaatst: 27 december 2013 Beetje venkel, wel klein, en een bloemkooltje geoogst vandaag. Had nooit gedacht nu nog bloemkool te kunnen oogsten maar er zijn er nog enkele op komst. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
kroongj Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 Boerenkool! Nog heel wat maaltjes op de tuin. Quote Groet, Geert-Jan
Erny Geplaatst: 4 januari 2014 Geplaatst: 4 januari 2014 Knollenoogstje:Bietjes, Rettich en Oca Quote
Erny Geplaatst: 5 januari 2014 Geplaatst: 5 januari 2014 Alles vers uit de grond, maar stond wél boven het waterlevel in redelijk losse grond.Oca's komen via Gemma... weet dus niet precies welke dit moeten zijn. Prachtige paarse Rettich is deze: Quote
aalterse-willy Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Nog maar eens een bloemkool geoogst.Mijn vader zou gezegd hebben " dat is winkelmarchandise". De helft weggegeven aan de buurvrouw die juist op bezoek kwam. Tja, zo is ons madam hé. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
aalterse-willy Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Nog maar eens een bloemkool en vier eitjes.De kippen leggen bijna elke dag nu. Een beetje aardappelen erbij en we kunnen weer eten se. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bit Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 De laatsten gaan er uit. 4 kleintjes. Nog 4 zulke kleine te gaan. Quote
Piroska Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Lekker maaltje veldsla. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
HuubvG Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 @ Piroska, komtie... Dit is mijn grootste:Ik heb hem er nog niet uitgehaald, dus foto van toekomstige oogst dan maar. En zo ziet de gemiddelde veldsla er bij mij tot april uit, daarna gaat ie in de bloei. Quote
Agnetha Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 net een moestuintje toe gewezen gekregen. En wat stond er op. Juist boerenkool Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.