Erny Geplaatst: 15 augustus 2016 Geplaatst: 15 augustus 2016 Eerste echte tomatenoogst uit de kas. Een muisje vind ze duidelijk ook lekker want er hingen een aantal aangevreten tomaatjes. Paar groene tomaten die gevallen waren. Verder de eerste courgette, twee Patissons, drie komkommertjes, beetje sla en bramen en een paar pepers. Quote
Frans D Geplaatst: 15 augustus 2016 Geplaatst: 15 augustus 2016 Zijn die bramen geen Japanse wijnbessen?Ziet er verder goed uit. Quote
Erny Geplaatst: 15 augustus 2016 Geplaatst: 15 augustus 2016 Haha... de bramen staan niet op de foto, de wijnbessen wél. Quote
Frans D Geplaatst: 15 augustus 2016 Geplaatst: 15 augustus 2016 Oh lol, en die had je juist niet genoemd, dus ik dacht dat je per abuis het verkeerd had neergezet. Quote
Karietje Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Iets te vroeg geoogste pompoen (steel geknakt) En een partij zonnebloempitten Hoe doe je da zonnebmoempitten oogsten ? In mijn bloemen lijken er geen te zitten Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Brutus Groenus Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 De bloem laten staan tot deze verwelkt is. Daarna de koppen drogen, je wrijft ze er daarna zo af. Niet elke zonnebloem soort geeft veel pitten. Quote - word geen slaaf van je bezit -
Roelie Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 We hebben een proefveldje tarwe verbouwd om te kijken hoeveel opbrengst we hebben per kilogram zaaigoed. Als dit een beetje wil dan gaan we in de toekomst bij de buurboer tarwe verbouwen voor ons broodmeel. Zoals je kunt zien maken we ons niet erg druk om de muizen, het is duidelijk wie het hier voor het zeggen heeft.... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 16 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2016 Mooie lange planten Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
gewoon peter Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Sperzie bonen en Snijbonen geplukt vandaag, was ik wakker genoeg om ze eens te wegen.Sperzie bonen: 4624 gramsnijbonen: 1820 gram Een paar weken terug had ik ook al wat geoogst, maar helaas niet gewogen dus ik weet de opbrengst nietongeveer wel maar dan is de eenheid in "maaltjes".Dus ongeveer 5 maaltjes sperziebonen, en 10 maaltjes snijbonen. Quote
AshaiRey Geplaatst: 18 augustus 2016 Geplaatst: 18 augustus 2016 Pas geoogst.Een Garden Pearl tomaat van 2 gramEn een Ananas tomaat wan 856 gram Quote Groetjes,Bram
Ann123 Geplaatst: 18 augustus 2016 Geplaatst: 18 augustus 2016 Had het kleintje eerst niet eens gezien Quote
bassie76 Geplaatst: 20 augustus 2016 Geplaatst: 20 augustus 2016 Dit voorjaar zaden gezaaid afkomstig uit mijn Zipinki Campana pompoenen van her jaar ervoor. Dit levert natuurlijk weer veel Zipinki's op maar ook enkele pompoenen op die, door kruisbestuving, er toch anders uitzien. Waarschijnlijk enig in hun soort dus...... En de Zpinki's zoals ze eruit horen te zien. Quote
Erny Geplaatst: 20 augustus 2016 Geplaatst: 20 augustus 2016 Schaaltje zgn. "Pimento de Padron de Pyrenee" van Jet... om in het zuur te zetten. Diverse soorten kleine komkommers... en wat courgettes en een patisson, paar tomaatjes van de Phytotestplanten. Tomaten uit de kas... nog meer al eerder benoemde tomaatjes... En de eerste grote tomaten rijp, de Nyagous. Zalige tomaat, sappig, zacht, zuur, zoet, zoutig... Heerlijk. Verder nog weer wat bramen, wijnbes en aardbeien en een paar Chioggiabietjes. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 20 augustus 2016 Geplaatst: 20 augustus 2016 Mooi die tomaat net of hij gouden streepjes heeft. Quote
Erny Geplaatst: 20 augustus 2016 Geplaatst: 20 augustus 2016 Ja mooi hé! Was er ook erg benieuwd naar. En heel speciaal dat ie zo vroeg rijp is vergeleken bij de andere grotere soorten. Die zijn nog groen.Kleur is meer groen/bruin/rood. Heel speciaal. Diana noemt het mahoniebruin. http://www.mooiemoestuin.nl/tomaat2/nyagous/Maar waar zij hem dus blijkbaar wat "flauw" van smaak vond zijn mijn exemplaren echt erg lekker. Quote
Brutus Groenus Geplaatst: 21 augustus 2016 Geplaatst: 21 augustus 2016 Quote - word geen slaaf van je bezit -
Brutus Groenus Geplaatst: 21 augustus 2016 Geplaatst: 21 augustus 2016 Quote - word geen slaaf van je bezit -
mkleinman Geplaatst: 22 augustus 2016 Geplaatst: 22 augustus 2016 Vandaag het Elstar boompje leeg gehaald. Totaal kleine 8 kilo van de boom af gehaald. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Jorieke123 Geplaatst: 23 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2016 1 Golden Midget watermeloen! Misschien iets te vroeg geoogst (nog groenig op de schil) maar ik kon me niet inhouden. Lekker hoor, al was ie waarschijnlijk zoeter geweest als de zon ook lekker veel had geschenen de afgelopen weken. Maar dit smaakt zeker naar meer, er zitten er nog 2 aan (een stukje kleiner dan deze, van 800 gram) en volgend jaar zet ik ze weer Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bassie76 Geplaatst: 23 augustus 2016 Geplaatst: 23 augustus 2016 1 Golden Midget watermeloen! Misschien iets te vroeg geoogst (nog groenig op de schil) maar ik kon me niet inhouden. Lekker hoor, al was ie waarschijnlijk zoeter geweest als de zon ook lekker veel had geschenen de afgelopen weken. Maar dit smaakt zeker naar meer, er zitten er nog 2 aan (een stukje kleiner dan deze, van 800 gram) en volgend jaar zet ik ze weer Ziet er mooi uit, die Golden Midget watermeloen. Alleen staat deze soort er om bekend niet erg zoet te zijn, dus of de extra zonneschijn geholpen zou hebben weet ik niet. Misschien toch iets om rekening mee te houden? Quote
jootje Geplaatst: 26 augustus 2016 Geplaatst: 26 augustus 2016 Eindelijk iets meer dan een kruisbestomaatje kunnen oogsten! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 augustus 2016 Geplaatst: 26 augustus 2016 Zien er leuk uit die kleintjes.Die wat grotere gele komen die van een van die plantjes af die ik op de MTFD ruiltafel had gezet? Quote
jootje Geplaatst: 26 augustus 2016 Geplaatst: 26 augustus 2016 Ik denk het niet, Angela. Ik heb een tomatenplantje meegenomen, maar dat was een black cherry, daar heb ik precies twee tomaatjes van kunnen oogsten voordat de plant ten onder ging aan phyto Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.