Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto's van: je oogst


Jorieke123

Aanbevolen berichten

7ce9cb1e97e7641c77f70753d81a4f55.jpg boontjes voor dewelke de slakken nket mee wegzijn , er staan wel nog 12 plantjes klaar om terug de grond in te gaan

 

( en biervallen ... Sorry voor de slakken maar ik ben ze beu ... )

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komkommertjes! We hebben de afgelopen dagen helaas heel veel tropische buien gehad. Daar konden de komkommerplanten niet tegen. Deze komkommers heb ik nog gered. Van de week maar weer nieuwe zaaien.image39121468862286.jpeg

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2016071822254891951468908329.jpg

Uit één vak, 1x3 meter, 8 planten en nu 3,5 kilo piepers Voor de allereerste keer best okee toch? (ras Mona Lisa) .

 

2016071822260525441468908340.jpg

Nu nummer 4 en 5 van de plant die het ondanks het vocht best naar zijn zin lijkt te hebben. (ik heb courgette inspiratie nodig )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren heb ik de eerste bolcourgette geoogst. Ik heb ze nog nooit in de winkel zien liggen, dus ik weet eigenlijk niet of dit het juiste moment was. De diameter is ca 14 cm en het gewicht 850 gram.

Weet iemand of dit het juiste moment was?

 

Ze liggen nu bij de Lidl, ongeveer 10cm doorsnede en zeker een stuk lichter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minie, daar links in je blauwe kratje liggen toch grondkomkommers? Ik vraag me af wanneer je ze kunt oogsten, nu al blijkbaar. Maar ze zijn nog iets gelig, kun je ze niet nog langer laten groeien?

 

Dit was mijn oogst, daar zie je ook mijn twee grondkomkommers, waarvan 1 speciale:) (en wat aardappels en uien):

IMG294115211469451335.JPG

~ Vita rosa est ~
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ze zijn nog iets gelig, kun je ze niet nog langer laten groeien?

Het is precies andersom: ze worden juist geel als ze rijpen. En een rijpe komkommer bevat veel en taai zaad. Dat moet je voor zijn

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...