speets Geplaatst: 25 april 2017 Geplaatst: 25 april 2017 Toch maar eens die Japanse knoop van Huub proberen En een bakje groenvoer, onder andere perpetual spinach en punterella van vorig jaar Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Frans Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Vandaag de eerste aardappeltjes geoogst. Ergens in februari had ik 4 poterjes , ras annabel , in bakken in de koude kas gezet. Eigenlijk meer voor de lol dan dat het als een serieuze teelt was bedoeld. Vandaag de eerste bak geoogst . In gewicht is het niet zo veel maar samen met een visje en eigen kropsla uit de kas was het ruim genoeg voor een heerlijk maaltje. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
CherryCharlie Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Afgelopen week! Lekker gesnackt Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Carina1966 Geplaatst: 7 mei 2017 Geplaatst: 7 mei 2017 Raapsteeltjes en radijsjes. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Jorieke123 Geplaatst: 9 mei 2017 Auteur Geplaatst: 9 mei 2017 Asperges Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aalterse-willy Geplaatst: 16 mei 2017 Geplaatst: 16 mei 2017 Eerste bloemkooltje wat dit jaar gezaaid werdt. Bazin gaat het gelijk klaarmaken. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Waaslander Geplaatst: 16 mei 2017 Geplaatst: 16 mei 2017 Moeten geoogst worden want ze moeten plaats maken .Want er zijn wachtende voor plaats in te nemen Quote
Bit Geplaatst: 17 mei 2017 Geplaatst: 17 mei 2017 had ik een paar weken terug mn 1e radijzen. Dit zijn de laatsten Quote
Ann123 Geplaatst: 18 mei 2017 Geplaatst: 18 mei 2017 Flinke oogst vandaag. Spinazie. Dit was de laatste oogst. De planten begonnen op te schieten. Ik heb ze dus uitgedaan en spinaziestoemp / stamppot van gemaakt. Emmertje raapstelen. Soep van gemaakt. Bah zo'n bittere groente. In een stoemp zijn rauwe raapstelen OK van smaak maar in zo'n grote hoeveelheid vind ik ze vies. Denk niet dat ik nog raapstelen zal zaaien. Zou radijzenloof niet hetzelfde zijn? De (voorlopig) laatste radijzen. Heb vorige week een nieuwe lading gezaaid. Enkele snijbieten uitgedaan die bijna gaan bloeien. Ik heb nog heel wat snijbiet te verwerken want er staan er veel opgeschoten bij. Quote
Nadi Geplaatst: 22 mei 2017 Geplaatst: 22 mei 2017 Spinazie Het eerste jaar dat spinazie goed gelukt is bij ons Quote
Wortel Geplaatst: 22 mei 2017 Geplaatst: 22 mei 2017 2 tellen voordat ze opgegeten zijn (de knal rode dan...) Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 mei 2017 Auteur Geplaatst: 24 mei 2017 1e bloemkool (1,5 kilo) uit de kas! Werd wel tijd ook... de paprika's staan ongeduldig te wachten tot zij er in mogen... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ann123 Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 De eerste aardbei. Een reus. Een korona. Ik liet de kindjes eerst gekochte aardbeien eten. 'mmmm, zulke lekkere aardbeien'. Dan deze (in stukjes onder ons verdeeld). Mijn dochters ogen werden groot. 'woooooow, deze is LEKKER'. Nog nooit zo'n lekkere aardbei gegeten. Maar ook nog nooit echte oogst gehad. Vorig najaar heb ik de planten uit onze zandgrond gehaald na jarenlang proberen en in zelfgemaakte zelfirrigerende bakken gezet. De planten kunnen hun geluk niet op. Er hangt overal een flinke oogst voor de komende weken. Heerlijk. Quote
Ktrijn Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 Aardappelen geoogst die ik in een bak gekweekt heb. Meer dan 1 kg! Dat vind ik wel de moeite! Ze gaan straks de BBQ op!Moet ik ze echt eerst voorkoken voor ze de BBQ opgaan? Volgens mijn moeder wel, maar dan gaat er zoveel smaak verloren vind ik.... zij zegt dat je buikpijn krijgt als je die niet voorkookt? Quote
Nadi Geplaatst: 26 mei 2017 Geplaatst: 26 mei 2017 Nee hoor voorkoken is niet nodig dat kan je direct op de bbq koken. Wat wij doen is in aluminium folie wikkelen en gewoon tussen de kolen stoppen. Kan ook op de bbq rek maar duurt wel iets langer. Als ik het Google doet wel iedereen op de rek zelf. Misschien ook wel beter dan verbranden ze niet snel. Mocht je het tussen de kolen leggen Let wel op. Het heeft eventjes nodig maar houd het in de gaten. We hebben 1 keer het te lang gelaten en ze zagen er zelf al uit als kolen. Het is dan ool verstandig om een dikkere laag folie te gebruiken dan als je het op de gril/rek van de bbq zou doen. Controleren kan je doen door een vork/mes door de folie en aardappel te prikken. Moet gewoon zacht van binnen zijn. Lekker is om al vooraf wat kruiden en zout in de pakketjes te doen. Olie is niet nodigSmakelijk! Op de bbq rek kan je zo dus ook stukken pompoen of zoete aardappelen klaarmaken. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 27 mei 2017 Geplaatst: 27 mei 2017 Beetje aardbeien welke de merels laten staan hebben. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Carina1966 Geplaatst: 28 mei 2017 Geplaatst: 28 mei 2017 De eerste peultjes. Er komen er nog veel meer maar het was zo verleidelijk om deze te plukken. En de meiraapjes nog wat uitgedund en een uitje die een bloemknop kreeg er maar helemaal uitgetrokken. Lekker om helemaal te snipperen. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Nadi Geplaatst: 28 mei 2017 Geplaatst: 28 mei 2017 Links erwtjes, midden peultjes en sugarsnaps, rechts ijsbergsla en spinazie. En ik heb een aardappelplant geoogst want hij stond in de weg. Dus een paar krieltjes. En ini mini uitgedunde worteltjes voor de konijnen. Quote
Spitskool Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 Welgeteld een stuks eetbare daglelie. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Spitskool Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 En voor het Aziatische wokavondmaal nog wat koriander, bieslook, chilipeper (gedroogde oogst van vorig jaar, niet op de foto's) en snijbiet. De daglelie was een voorafje... Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Nadi Geplaatst: 4 juni 2017 Geplaatst: 4 juni 2017 Een halve kilo peultjes, halve kilo sugersnaps en nog wat spinazie en erwtjes Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 juni 2017 Auteur Geplaatst: 5 juni 2017 Ik oogst al lekker wat doperwten, peultjes, en allerhande sla. Maar daar heb ik geen foto's van. Wel van de: Tomaatjes (Ida Gold, zeer vroeg gezaaid, in de vensterbank kwamen er al vruchten aan) En al een mooi gevuld schaaltje aardbeien: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
balkontuinder Geplaatst: 8 juni 2017 Geplaatst: 8 juni 2017 Ik heb ook eens een foto gemaakt. Dit was mijn eten van vanavond. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.