Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toch maar eens die Japanse knoop van Huub proberen

En een bakje groenvoer, onder andere perpetual spinach en punterella van vorig jaar

2017-04-25J18641493138657.1000-knoop%20en%20groenvoer

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Vandaag de eerste aardappeltjes geoogst. Ergens in februari had ik 4 poterjes , ras annabel , in bakken in de koude kas gezet. Eigenlijk meer voor de lol dan dat het als een serieuze teelt was bedoeld.

Vandaag de eerste bak geoogst . In gewicht is het niet zo veel maar samen met een visje en eigen kropsla uit de kas was het ruim genoeg voor een heerlijk maaltje.

kaspatat289851494073790.JPGkaspatat368781494073800.JPGkaspatat436941494073808.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

had ik een paar weken terug mn 1e radijzen. Dit zijn de laatsten

2017-05-17-1557781495035970.53

Geplaatst:

Flinke oogst vandaag.

Spinazie. Dit was de laatste oogst. De planten begonnen op te schieten. Ik heb ze dus uitgedaan en spinaziestoemp / stamppot van gemaakt.

Emmertje raapstelen. Soep van gemaakt. Bah zo'n bittere groente. In een stoemp zijn rauwe raapstelen OK van smaak maar in zo'n grote hoeveelheid vind ik ze vies. Denk niet dat ik nog raapstelen zal zaaien. Zou radijzenloof niet hetzelfde zijn?

De (voorlopig) laatste radijzen. Heb vorige week een nieuwe lading gezaaid.

Enkele snijbieten uitgedaan die bijna gaan bloeien. Ik heb nog heel wat snijbiet te verwerken want er staan er veel opgeschoten bij.

IMG2017051812350937457601495135804.jpg

Geplaatst:

De eerste aardbei. Een reus. Een korona.

Ik liet de kindjes eerst gekochte aardbeien eten. 'mmmm, zulke lekkere aardbeien'.

Dan deze (in stukjes onder ons verdeeld). Mijn dochters ogen werden groot. 'woooooow, deze is LEKKER'.

Nog nooit zo'n lekkere aardbei gegeten. Maar ook nog nooit echte oogst gehad. Vorig najaar heb ik de planten uit onze zandgrond gehaald na jarenlang proberen en in zelfgemaakte zelfirrigerende bakken gezet. De planten kunnen hun geluk niet op. Er hangt overal een flinke oogst voor de komende weken.

Heerlijk.

IMG2017052413015140031981495640579.jpg

Geplaatst:

Aardappelen geoogst die ik in een bak gekweekt heb. Meer dan 1 kg! Dat vind ik wel de moeite! Ze gaan straks de BBQ op!

Moet ik ze echt eerst voorkoken voor ze de BBQ opgaan? Volgens mijn moeder wel, maar dan gaat er zoveel smaak verloren vind ik.... zij zegt dat je buikpijn krijgt als je die niet voorkookt?

IMG073313261495709566.JPG

Geplaatst:

Nee hoor voorkoken is niet nodig dat kan je direct op de bbq koken. Wat wij doen is in aluminium folie wikkelen en gewoon tussen de kolen stoppen. Kan ook op de bbq rek maar duurt wel iets langer. Als ik het Google doet wel iedereen op de rek zelf. Misschien ook wel beter dan verbranden ze niet snel. Mocht je het tussen de kolen leggen Let wel op. Het heeft eventjes nodig maar houd het in de gaten. We hebben 1 keer het te lang gelaten en ze zagen er zelf al uit als kolen. Het is dan ool verstandig om een dikkere laag folie te gebruiken dan als je het op de gril/rek van de bbq zou doen.

Controleren kan je doen door een vork/mes door de folie en aardappel te prikken. Moet gewoon zacht van binnen zijn.

Lekker is om al vooraf wat kruiden en zout in de pakketjes te doen. Olie is niet nodig

Smakelijk!

Op de bbq rek kan je zo dus ook stukken pompoen of zoete aardappelen klaarmaken.

Geplaatst:

Links erwtjes, midden peultjes en sugarsnaps, rechts ijsbergsla en spinazie. En ik heb een aardappelplant geoogst want hij stond in de weg. Dus een paar krieltjes.

En ini mini uitgedunde worteltjes voor de konijnen.

IMG2017052822323426111496003563.jpg

Geplaatst:

En voor het Aziatische wokavondmaal nog wat koriander, bieslook, chilipeper (gedroogde oogst van vorig jaar, niet op de foto's) en snijbiet.

De daglelie was een voorafje...

IMG920951951496077136.JPG

IMG921070921496077139.JPG

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...