Mellie Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 Mooi die paarse basilicum. Dit was een broedknolletje wat ik op goed geluk in een bak had gepoot. Ben er heel tevreden mee. 2 Quote
acpronk Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 Welk soort? Zal vast wel een grote broedknol zijn geweest. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 Was olifantenknoflook broedknolletje en heel klein. Had er niets van verwacht. De rest ziet er ook beduidend slanker uit. Deze viel om in de bak, dus vandaar eruit gehaald. Rest staat wel stevig nog. Alhoewel… vannacht gaat het spoken Quote
acpronk Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 De bloemstengel lijkt op gewone knoflook, weet je het zeker?@Mellie Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
KimD Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 Assortiment van 4 soorten... 🤤🍓 Facinerend om zoveel verschillende smaken te proeven! 4 Quote
Mirjam86 Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 Framboos, één jarige plant maar er volgen nog meer. 1 Quote
Edwin Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 (aangepast) Nog meer tuinbonen. De eerste Witkiem, net voor de hoosbui van vandaag geoogst. 18 juni 2021 aangepast door Edwin 4 Quote
Moonsparkle Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 Alles even in een bak tijdens het oogsten tussen de stortbuien door. Peulen, sugar snaps en 2 mini aardbeien 2 Quote
Frans Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 Vandaag waren de eerste erwten ver genoeg ontwikkeld om geoogst te kunnen worden. Vanaf nu worden om de 2 dagen de dan oogstrijpe erwten geplukt. Het zal een dag of 10 duren schat ik voor alles geoogst is. Het ras is Vada. Toch iets om even bij stil te staan. De magie van je eigen moestuin. Je begint met niks (nou ja met wat erwtenzaden en een goede grond) en het 'wonder' voltrekt zich. 6 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Arja Geplaatst: 20 juni 2021 Geplaatst: 20 juni 2021 De kroten waren ineens enorm aan het worden, dus hopsakee eruit. Grote pan vol, koken voor twee dagen en de rest in de tijdmachine. 6 Quote
Moonsparkle Geplaatst: 20 juni 2021 Geplaatst: 20 juni 2021 Wat een mooie! Hoe zag jouw loof er ongeveer uit voor het oogsten? Even kijken of die van mij al in de buurt komen😅ik gok van niet omdat de eerste keer zaaien was weggespoeld door de regen /kou, dus had ik ze opnieuw gezaaid Quote
Arja Geplaatst: 20 juni 2021 Geplaatst: 20 juni 2021 De bietjes kwamen al flink boven de grond uit en ik kon gemakkelijk zien dat ze al echt groot waren. Loof was ook best groot, we hebben het even voor je uit de compostmolen gevist Quote
rorror Geplaatst: 20 juni 2021 Geplaatst: 20 juni 2021 Eerste portie geplukt van het jaar. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Moonsparkle Geplaatst: 20 juni 2021 Geplaatst: 20 juni 2021 Op 20-6-2021 om 14:46, Arja zei: Loof was ook best groot, we hebben het even voor je uit de compostmolen gevist Bedankt! Ja ik moet nog even geduld hebben zie ik, maar ze schieten nu wel op met groeien Quote
jootje Geplaatst: 20 juni 2021 Geplaatst: 20 juni 2021 Sla..again. Maar niet erg hoor. Nu little gems…lekker gebakken….😋😊 3 Quote
Mellie Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 Ooo@jootje wat krijg jij ze mooi in een krop! Geen idee waarom, maar bij mij worden ze heel bossig. Bij mij ligt de andijvie al in een zout water badje. Heeeeel veel kruipers komen er uit en door alle stortregens ook heel veel aarde. Wordt vaak wassen nog En knoflook 🧄🥸 3 Quote
jootje Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 Nou Mellie….deze twee zaten in krop…de andere zien er voorlopig ook nog heel bossig uit! Wat bij mij ook meestal het geval is! Lekker…andijvie…zover is die van mij nog niet. Volgens mij zit daar vaak wel het meeste zand en beestjes in. Kan ik me ook nog goed herinneren van thuis…mijn vader spoelde de kroppen tig keer, voordat het naar binnen ging! knoflook mag ik nog niet eruit halen. Ik doe dat altijd te vroeg, maar nu met vriendin afgesproken dat ze me mag slaan als ik vóór juli mijn knof eruit trek! 😂🧄 2 Quote
acpronk Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 @jootje ik wil je ook wel slaan hoor, en sla je mij als ik de knoflook er ook voor 1 juli eruit haal? Uitgezonderd voor directe consumptie.Bij mij lukt de Paris Cos (ofzo) ook niet, wordt niet eens bossig, schiet gewoon door voordat de plant groot wordt.Op verschillende plekken al geprobeerd, en verschillende tijdstippen. Was van 123zaden.Heb die vorig jaar ook van Nikitovka gekocht, maar nog niet gezaaid. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
acpronk Geplaatst: 22 juni 2021 Geplaatst: 22 juni 2021 De rabarber die ik 2 dagen geleden heb geplukt, vandaag eindelijk meegenomen.Beetje aardbeien.En geen flauw idee hoe groot je de komkommers moet oogsten, eerste keer. Links 3 stuks May F1 (kleinste hing lager, dus ouder, dan de andere 2) en rechts 2 met een moeilijke naam, Nasto... ... (Zal later nog updaten) 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
appelvrouw Geplaatst: 22 juni 2021 Geplaatst: 22 juni 2021 Op 20-6-2021 om 14:46, Arja zei: De bietjes kwamen al flink boven de grond uit Joh bij mij zitten ze er net in😀… wat ik dan wel heb, en nog veel te plukken, capucijners! De peultjes worden wat minder veel.. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 aardbei, zitten nu op 14 kg, topjaar! (1 potje voor kleindochter en 1 voor kleinzoon ) 10 Quote
Moonsparkle Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 Heerlijk! Wou dat ik daar genoeg aardbeien voor had😁 Hier mijn oogst van de dag, gekweekt uit 3 mini krieltjes uit de supermarkt 7 Quote
Arja Geplaatst: 24 juni 2021 Geplaatst: 24 juni 2021 De laatste keer rabarber. Een eenzaam aardappeltje. Peultjes, gelukkig laat de beestenboel flink veel voor ons over. 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.