Jump to content

Foto's van: je oogst

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Carolus geoogst. Deze planten vonden de slakken en coloradokevers het lekkerste.

IMG_20210712_191606.thumb.jpg.512284cd2642766d2898e668ccb25bd9.jpg

Edited by RobN
opmaak
  • Like 1

Onkruidmanager 1.0

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Tweede oogst van de week! Uien zijn wel aangevreten door vermoedelijk uivlieg? Heb de rotte buitenste bladeren er maar afgehaald en op de compost gegooid. De courgette begint te komen, de snackkomkommers blijven gaan, peterselie heb ik nog een hoop staan en die is zo heerlijk fris en smaakvol! Blijvertje voor volgend jaar. En eerste kleine spitskooltje ook maar soldaat gemaakt, lekker formaatje zo, wel wat slakkenvraat door de buitenste bladeren maar dat zij zo.

@jootje, plantuitjes of ga je ze opeten?

11B3B53D-6425-49FB-9712-45A656CA2FEC.jpeg

Edited by MSDG
  • Like 2

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Zojuist de eerste 7 Annabelle aardappelen moeten oogsten vanwege phytophthora aantasting in het loof. De opbrengst valt mij eerlijk gezegd niet tegen.

Aardappelen.jpg

• Like 5

De slakken en rupsen hebben genoten van mijn spitskolen. Ze stonden prachtig spits te wezen, maar achter die grote bladeren vond allerlei ongein plaats. Illegale feestjes. Grrr. Ik ga de schone stukken eraf snijden en gebruiken, de rest gaat lekker op de composthoop. 

20210717_124225.jpg

Arghh…Arja….die kl*te beesten ook altijd. Zag vandaag dat er in mijn afgedekte  kolenstukkie ook behoorlijk wat slakkenvraat is. 
maar inderdaad…

dat wat goed is gewoon lekker opeten!

Precies. De spruiten even gecheckt en ja hoor, een paar vette rupsen gevonden. Ze verraden zich nogal door die gaten die ze achterlaten he.

De laatste peultjes geoogst en de boel geruimd. En een handvol kleine uitjes om in te maken. 

20210717_165306.jpg