Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto's van: je oogst


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Vandaag waren de eerste erwten ver genoeg ontwikkeld om geoogst te kunnen worden. Vanaf nu worden om de 2 dagen de dan oogstrijpe erwten geplukt. Het zal een dag of 10 duren schat ik voor alles geoogst is. Het ras is Vada.

 

erwt_3.thumb.JPG.87ea632e648f6f22f9e87a161b02188d.JPG

 

erwt_4.thumb.JPG.ad5a3a9f9210485cd9699140e598ff0b.JPG

 

erwt_5.thumb.JPG.226846f2a09773170dcccf98d702e306.JPG

 

erwt_6.thumb.JPG.7078415b5e14bd3bf5eb050a836c91ab.JPG

 

 

Toch iets om even bij stil te staan. De magie van je eigen moestuin. Je begint met niks (nou ja met wat erwtenzaden en een goede grond) en het 'wonder' voltrekt zich. 

erwt_2.thumb.JPG.cf74a231d72bb9933bba0536c82d003e.JPG
 

  • Like 6

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bietjes kwamen al flink boven de grond uit en ik kon gemakkelijk zien dat ze al echt groot waren. 

 

Loof was ook best groot, we hebben het even voor je uit de compostmolen gevist :)

 

 

 

 

20210620_144223.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooo@jootje wat krijg jij ze mooi in een krop! Geen idee waarom, maar bij mij worden ze heel bossig.

Bij mij ligt de andijvie al in een zout water badje. Heeeeel veel kruipers komen er uit en door alle stortregens ook heel veel aarde. Wordt vaak wassen nog
f1c728ae3bb573bced15a664282283ba.jpg

En knoflook 🧄🥸
f6804a70909c9854014d892e1178d5d8.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Mellie….deze twee zaten in krop…de andere zien er voorlopig ook nog heel bossig uit! Wat bij mij ook meestal het geval is! 
Lekker…andijvie…zover is die van mij nog niet.  Volgens mij zit daar vaak wel het meeste zand en beestjes in. Kan ik me ook nog goed herinneren van thuis…mijn vader spoelde de kroppen tig keer, voordat het naar binnen ging! 
 

knoflook mag ik nog niet eruit halen. Ik doe dat altijd te vroeg, maar nu met vriendin afgesproken dat ze me mag slaan als ik vóór juli mijn knof eruit trek! 😂🧄

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@jootje ik wil je ook wel slaan hoor, en sla je mij als ik de knoflook er ook voor 1 juli eruit haal? Uitgezonderd voor directe consumptie.

Bij mij lukt de Paris Cos (ofzo) ook niet, wordt niet eens bossig, schiet gewoon door voordat de plant groot wordt.
Op verschillende plekken al geprobeerd, en verschillende tijdstippen. Was van 123zaden.
Heb die vorig jaar ook van Nikitovka gekocht, maar nog niet gezaaid.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De rabarber die ik 2 dagen geleden heb geplukt, vandaag eindelijk meegenomen.
Beetje aardbeien.
En geen flauw idee hoe groot je de komkommers moet oogsten, eerste keer. Links 3 stuks May F1 (kleinste hing lager, dus ouder, dan de andere 2) en rechts 2 met een moeilijke naam, Nasto... ... (Zal later nog updaten)725c33e4573b37c3c4d1ecd029399ade.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-6-2021 om 14:46, Arja zei:

De bietjes kwamen al flink boven de grond uit

Joh bij mij zitten ze er net in😀

 
wat ik dan wel heb, en nog veel te plukken, capucijners! De peultjes worden wat minder veel..82DA5F5B-E13E-48F5-A49C-EA6749A061C4.thumb.jpeg.011c6abb6d851b3bf31f6f19b79fa92e.jpeg

  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag roest, én ik was nieuwsgierig naar de grootte van de bollen, dus heb ik voor de test van elk geplant ras één knoflook geoogst. Er zaten al mooie bollen aan, dat viel helemaal niet tegen. 

1x Purple Glazer

1x Simonetti

1x Spaanse van de supermarkt

 

20210624_201205~2.jpg

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel potjan…. Ik had 2 rijpe frambozen en blijkbaar geen foto! En inmiddels ook geen frambozen .

De gelukkige dochter zei dat als ze nog 1 sec langer hadden kunnen rijpen, ze helemaal perfect waren geweest. Nu waren ze gewoon perfect.
De tijdinschatting is nog niet helemaal accuraat op deze leeftijd
Ze heeft er smakelijk van gegeten.

- beeld hier een foto van 2 blozend roze framblijtjes in -

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een test-uitje. Hij zat al enthousiast met zijn uitje boven de grond te loeren, dus ik moest nodig even kijken. Dus... deze zilveruitjes kan ik zo te zien binnenkort oogsten. Eens zoeken naar een goed en veilig inmaakrecept. 

20210625_123342~2.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-6-2021 om 14:46, Arja zei:

De bietjes kwamen al flink boven de grond uit en ik kon gemakkelijk zien dat ze al echt groot waren. 

 

Loof was ook best groot, we hebben het even voor je uit de compostmolen gevist :)

 

 

 

 

20210620_144223.jpg

 zijn dat jou compostbakken? leuk! wat voor zijn het er? 

mooi loof ook! ik lust geen bietjes, dus dat komt hier niet in de tuin :D

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Japie ongeduld hier die echt even z’n wortels moest checken. Ongeveer 15% aangevreten door de veenmollen, maar verder ben ik heel tevreden met deze knabbelwortels. En de peterselie is klaar, wat een geurexplosie t.o.v. die bakjes uit de super! Zo leuk dat er in het eerste jaar al zoveel lukt. 😊

0B1C33D7-1C3A-4108-A3D2-A5C6E513AAB5.jpeg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Karietje said:

compostbakken

Ik weet het merk niet. Ze hebben voor- en nadelen. Aanschaf vond ik prijzig, maar manlief wilde ze graag. Voordelen: geen ongedierte, en het spul is gemakkelijk keren. Nadeel: ze kennen, dus er komt regenwater in. We zouden ze dus eigenlijk overdekt moeten plaatsen. 

 

24 minutes ago, MSDG said:

ongeduld

Hier ook ongeduld hoor. Ik was zoooo benieuwd naar mijn olifantenknoflook. Het loof was bijna geheel verdord, dus heb ik er eentje gerooid. Het lijkt meer op een ronde ui, gemiddeld formaat, ik zie geen tenen. Heb ik hem dan toch te vroeg geoogst? Hij heeft drie kleine broedbolletjes geproduceerd, dat is wel weer leuk voor een lange termijn project 🙂

 

20210626_150720.jpg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...