Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De eerste tuinbonen geoogst en 3e keer de aardbeien.

De eerste sugersnaps geoogst en bak gem slablaadjes geen foto van helaas wel jammer was wel foto waardig geweest al die verschillende bladvormen en kleuren…volgende keer om denken👍😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

IMG_4270.jpeg

IMG_4268.jpeg

IMG_4277.jpeg

• Like 8
Geplaatst:

De eerste aardappeltjes geoogst.

aardappel25_1.thumb.JPG.0a149a1f0d9649a5c821f44caf9bbd95.JPG

Afkomstig van 2 potertjes met vreemde vlekken op schil die ik, omdat ik ze niet vertrouwde, weg wilde gooien.
Uiteindelijk toch eens  in een kuip gezet. Er kwamen mooie planten uit voort met idem aardappeltjes.

aardappel25_2.thumb.JPG.119d01277d317fb963fb67bc5656ad51.JPG

aardappel25_3.thumb.JPG.126a474729013aad408dae306138302e.JPG

aardappel25_4.thumb.JPG.f84a490df6d36ad22af79dab699d8aeb.JPG

• Like 10

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ik had bijna alles al gesneden toen ik aan de foto dacht. Hier nog de laatste radijs voor hij ook gesneden werd. Daaronder de al gesneden sla en radijzen. 20250524_142725.thumb.jpg.cc24dd6bec41aee1130f4906ebfc18b4.jpg

20250524_143810.thumb.jpg.b3f4da96789da9c502e2170b77d3b608.jpg

• Like 7
Geplaatst:

Een prachtige radijs Gitta, ik heb een foutje gemaakt door ze tussen de erwten te zaaien, die moet ik er nu uithalen en zijn nog maar klein. Elders heb ik ook nog radijzen staan in aparte zakken.

• Like 2
Geplaatst:

Weer wat doperwten en een paar rabarber stengels, van de planten die ik kreeg op de MTFD.

Straks doppen en blancheren, de rabarber klein snijden en dan alles de vriezer in.

Over een poosje heb ik een hele zak vol erwtjes en rabarber.

P1060385.JPG

• Like 8
Geplaatst: (aangepast)

Nu al rabarber? Dat is snel. Dan was het een oudere plant, want normaal duurt het 2 jaar voor je eerste rabarber. Lekker hoor. Ik heb gisteren een taart gemaakt met rabarber. Maar dan gekochte.

20250525_153505.jpg

aangepast door Petrasmoestuin
  • Like 3
Geplaatst:

Als het een van de planten was die van mij afkomstig was, kan dat kloppen. Dat is al een oudere plant, waar ik wat stukken afgehakt heb en opgepot en weggegeven.

Wat doe jij in je rabarbertaart, Petra? Misschien iets voor het receptendraadje.

• Like 2
Geplaatst:

🌱Ik begin de ochtend met oogst van flinke portie aardbeien 😋

🌱Mijn geplukte sla soorten ook eens op de foto gezet

🌱klein bosje latyrus.

🌱vogelmuur groeit bijin de aardbeien bakken en mijn kwartels en kippen zijn er gek op.

🌱s middag nog portie winteroverleefde NZ spinazie geoogst nu ze nog mooi jong blad en dunne steken heeft zodat ik de stelen gewoon mee kan snijden👍😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

IMG_4349.jpeg

IMG_4350.jpeg

IMG_4354.jpeg

IMG_4358.jpeg

IMG_4359.jpeg

• Like 5
Geplaatst:

Wat geweldig die aardbeien. Die staan zeker beschermd op je dakterras? Ik had ze in een toren, maar dat vind ik niets. Ook de bosaardbeitjes van de test MM hebben niets gegeven, nu geven ze bloemetjes en heel veel blad, nu gaan ze mijn courgette in de schaduw zetten, dus heel veel blad weggehaald.

• Like 4
Geplaatst:

Vandaag de sugarsnaps gerooid, ze begonnen de tomaten die ervoor groeien in de weg te zitten. Dus de laatste geoogst, toch nog 300 gram bijna. Zijn al geblancheerd de vriezer in gegaan bij eerdere oogst. Totaal toch wel een kilootje van kunnen oogsten. Volgend jaar weer.

IMG_7596.jpeg

• Like 4

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...