Vrouwholle Geplaatst: 21 mei Geplaatst: 21 mei De eerste tuinbonen geoogst en 3e keer de aardbeien. De eerste sugersnaps geoogst en bak gem slablaadjes geen foto van helaas wel jammer was wel foto waardig geweest al die verschillende bladvormen en kleuren…volgende keer om denken👍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 8 Quote
Frans Geplaatst: 22 mei Geplaatst: 22 mei De eerste aardappeltjes geoogst. Afkomstig van 2 potertjes met vreemde vlekken op schil die ik, omdat ik ze niet vertrouwde, weg wilde gooien. Uiteindelijk toch eens in een kuip gezet. Er kwamen mooie planten uit voort met idem aardappeltjes. 10 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Arja Geplaatst: 22 mei Geplaatst: 22 mei Avondeten. Iets met andijvie, een test-knoflook en een eenzaam broccolibloemetje. 7 Quote
acpronk Geplaatst: 24 mei Geplaatst: 24 mei Van rechts naar links: bos pioenen 10 stuks, klein emmertje aardbeien, wat bloemtakken lavas (maar heb mijn voedseldroger tijdens de verhuizing weggegeven geloof ik, kwam ik net achter), en wat stengels rabarber om siroop van te maken a la @Mellie. 7 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Gitta Geplaatst: 24 mei Geplaatst: 24 mei Ik had bijna alles al gesneden toen ik aan de foto dacht. Hier nog de laatste radijs voor hij ook gesneden werd. Daaronder de al gesneden sla en radijzen. 7 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 24 mei Geplaatst: 24 mei Een prachtige radijs Gitta, ik heb een foutje gemaakt door ze tussen de erwten te zaaien, die moet ik er nu uithalen en zijn nog maar klein. Elders heb ik ook nog radijzen staan in aparte zakken. 2 Quote
MSDG Geplaatst: maandag om 06:30 Geplaatst: maandag om 06:30 Wat moet ik hier nou nog bij schrijven? ❤️🍓 Ik denk oprecht al meer oogst dan heel vorig jaar en dan is het grootste gedeelte van de planten nog niet een begonnen. 10 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Arja Geplaatst: maandag om 11:40 Geplaatst: maandag om 11:40 Avondeten. Andijvie en een knoflookje. 6 Quote
Rookie Geplaatst: maandag om 14:43 Geplaatst: maandag om 14:43 Weer wat doperwten en een paar rabarber stengels, van de planten die ik kreeg op de MTFD. Straks doppen en blancheren, de rabarber klein snijden en dan alles de vriezer in. Over een poosje heb ik een hele zak vol erwtjes en rabarber. 8 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: maandag om 19:03 Geplaatst: maandag om 19:03 (aangepast) Nu al rabarber? Dat is snel. Dan was het een oudere plant, want normaal duurt het 2 jaar voor je eerste rabarber. Lekker hoor. Ik heb gisteren een taart gemaakt met rabarber. Maar dan gekochte. dinsdag om 07:43 aangepast door Petrasmoestuin 3 Quote
Arja Geplaatst: maandag om 19:06 Geplaatst: maandag om 19:06 Als het een van de planten was die van mij afkomstig was, kan dat kloppen. Dat is al een oudere plant, waar ik wat stukken afgehakt heb en opgepot en weggegeven. Wat doe jij in je rabarbertaart, Petra? Misschien iets voor het receptendraadje. 2 Quote
Rookie Geplaatst: dinsdag om 04:16 Geplaatst: dinsdag om 04:16 Alle planten zijn goed aangeslagen, ik ben er heel blij mee! 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: dinsdag om 07:40 Geplaatst: dinsdag om 07:40 @Arja komt er later aan. Is heel gemakkelijk, een crumble taart. 1 Quote
Gitta Geplaatst: woensdag om 03:17 Geplaatst: woensdag om 03:17 De ingrediënten van de gisteren gemaakte omelet. Allemaal al wel gesneden. Lenteui en rode ui, getopte basilicum en knoflook 1 Quote
Gitta Geplaatst: woensdag om 11:29 Geplaatst: woensdag om 11:29 Vanmorgen tussen de buien door de eerste tuinbonen geoogst. 5 Quote
Gitta Geplaatst: donderdag om 18:42 Geplaatst: donderdag om 18:42 Raapstelen krul peterselie en een beetje dille 4 Quote
Rookie Geplaatst: gisteren om 07:53 Geplaatst: gisteren om 07:53 Sugar snaps en nog wat doperwten. 5 Quote
marcelru Geplaatst: gisteren om 11:04 Geplaatst: gisteren om 11:04 De eerste kersen, Early Rivers (Vroege Duitse): 9 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: gisteren om 18:01 Geplaatst: gisteren om 18:01 Wouw wat groot! Ik moet toch ook die knoflook maar eens aanschaffen. Quote
Vrouwholle Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden 🌱Ik begin de ochtend met oogst van flinke portie aardbeien 😋 🌱Mijn geplukte sla soorten ook eens op de foto gezet 🌱klein bosje latyrus. 🌱vogelmuur groeit bijin de aardbeien bakken en mijn kwartels en kippen zijn er gek op. 🌱s middag nog portie winteroverleefde NZ spinazie geoogst nu ze nog mooi jong blad en dunne steken heeft zodat ik de stelen gewoon mee kan snijden👍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 5 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden Wat geweldig die aardbeien. Die staan zeker beschermd op je dakterras? Ik had ze in een toren, maar dat vind ik niets. Ook de bosaardbeitjes van de test MM hebben niets gegeven, nu geven ze bloemetjes en heel veel blad, nu gaan ze mijn courgette in de schaduw zetten, dus heel veel blad weggehaald. 4 Quote
Dahli Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Vandaag de sugarsnaps gerooid, ze begonnen de tomaten die ervoor groeien in de weg te zitten. Dus de laatste geoogst, toch nog 300 gram bijna. Zijn al geblancheerd de vriezer in gegaan bij eerdere oogst. Totaal toch wel een kilootje van kunnen oogsten. Volgend jaar weer. 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.