Jorieke123 Geplaatst: 12 juni 2012 Auteur Geplaatst: 12 juni 2012 Ik zet de volgende keer alleen nog maar peultjes. Die eet ik jong, als peultjes ( ) en laat ze hangen voor erwten. Al krijgen ze geen tijd om dik te worden, want ik snoep de veel te jonge erwtjes er al uit tijdens het tuinieren Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eefje78 Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 Leuk, die doperwten/peulen verwarring. Ik heb dit jaar voor de eerste keer peulen en sugar snaps. Ik had peulen aan de ene kant van het rek gezet, en sugar snaps aan de andere kant. Er was toen hier al iemand die zei dat dat lastig kon gaan worden met oogsten, want die plantjes blijven natuurlijk niet keurig aan hun zijde van het hek. En zo is het dus ook. Ze staan allemaal door elkaar, aan 1 kant van het hek, richting de zon natuurlijk. Hier is het dus ook heel goed kijken bij het oogsten. Gelukkig is het verschil dan wel te zien. De peulen zijn groter, en platter. Ze zijn ook iets lager, dus dat maakt het ook wat gemakkelijker. Maar ook hier is het goed opletten dus! Quote
Antoine Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 Dit heb ik even geoogst vanmorgen.. IJsbergsla voor vanavond: Met een heerlijke komkommer, de tweede al! En zoals op de volgende foto: Aardbeien. Maar die suiker hoeft niet echt hoor... tot de volgende keer gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
Erny Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 Ik lig hier ook nog even in een deuk vanwege de peul/doperwt verwarring...Mijn peultjes bloeien prachtig paars... de erwten wit... heel handig...! Oost-Indische Kers bloempje is nu ook opgepeuzeld... En deze sjalotten zaten niet lang meer in de grond na het maken van de foto... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 juni 2012 Auteur Geplaatst: 12 juni 2012 Worteltjes, al ergens in jan. of feb. in de kas in een pot gezaaid. Daarna meerdere keren vergeten water te geven, buiten neergezet, verwaarloosd, en toch leuk van kunnen oogsten. Samen met erwtjes gegeten En weer een lekkere bak met aardbeien. Ook al aardig wat van de muskaat-aardbeitjes en de ananas-aardbei (sorry Hans!) En een doorgeschoten uitje (jaja, ze blijven het maar doen), voor door de sla: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 Vandaag weer een mooie oogst: Quote Good things come in small packages
jeanne-heijmans Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 Mooie wortels Jorieke, en wat een peulen, maar reactie staat op je blog. Quote
Night Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 Wauw wat een superoogst hebben jullie al zeg Kom ik aan met elke week een kropje andijvie, 3 aarbeien en een paar plukwortels Ohw en 30 doperwtjes Quote Schrijffouten onder voorbehoud
jeanne-heijmans Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 Ach night als je er maar plezier aan beleeft. Quote
Night Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 Zo is het jeanne,en dat heb ik nog steeds, alles zien groeien is geweldig Quote Schrijffouten onder voorbehoud
appelvrouw Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Groentesoep! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jooze Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Ook maar eens een oogst foto neerzetten; 2 dagen geleden geloof ik;-) Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Sovreze Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 De aardbeien hebben het werk niet gehaald, die waren in de auto al op Quote
Gwen Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 Vandaag was het zo ver! Na weken soms een beetje kunnen oogsten als garnering bij het eten, kon ik vandaag een heuse salade maken van veel verse producten uit mijn tuintje! De literkom was bijna helemaal gevuld met pluksla, lollo rosso, basilicum, spinazieblad en tijm! Daarbij heb ik een dressing gemaakt van een beetje vers citroensap en een puntje groninger mosterd. Het was smullen! Quote
meekje Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 Oogst van vandaag. Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Bit Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 De 'Frau Mieze Schindler ' aardbeien. heerlijk heerlijk. Ja, wel weinig ja. ( 1e jaar tuin ) Quote
MoesNique Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Ik mocht helaas niet zulke mooie foto's maken van de oogst 'nog in tact' Meestal struin ik dan met 2 modderklauwen over het erf en dan is daar geen plek voor mijn foto camera. Dus ik heb de oogst maar even zo op foto gezet. Gisterochtend mocht ik 5 kilo rabarber oogstenEn de Rode bietjes wederom met 1 kilo uitdunnen (2 oogst), de kleinere bietjes laat ik nog even staan. Het resultaat: Morgen is weer een oogst (4e) Spinazie aan de beurt Quote De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique
Bit Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 mn 1e krop sla van m'n nieuwe tuin. Ik trots. Quote
Jooze Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 Bij deze weer een fototje, met veel van het zelfde. Mandje heb ik overigens gekregen ooit. Wordt nu altijd mee heen en terug gesleept van de tuin. Alles wordt erin gegooid zodat we niks vergeten. Vanaf thuis vol met sleutels, zaadjes, potjes en andere dingetjes die handig zijn en terug met oogst en soms wat afwas;-) En tja fotoje op zijn kant... Wel nog vele andere mooie foto's zien langskomen!!! Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Erny Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Nou eindelijk... na tijdenlang de bieslook, rucola, sjalottengroen en wat sjalotjes, paar aardbeitjes, paar handjes met peulen en her en der wat klein sla-groen is het échte oogsten nu toch duidelijk begonnen. Grote stapel sjalotten en al wat rode uien, sla, peultjes, div. Mosterdgroen etc. En de stapel groeide nog aan terwijl de sla allengs begon te verslappen... Volgend keer toch écht op het eind plukken... maar ja... had de vrijgekomen ruimte nodig... Nood breekt wet. Quote
Helly Geplaatst: 20 juni 2012 Geplaatst: 20 juni 2012 Mooie oogst Erny Mijn oogst van vandaag: peulen (de laatste), spinazie, een paar erwtjes en... snijbiet Quote Good things come in small packages
MoesNique Geplaatst: 20 juni 2012 Geplaatst: 20 juni 2012 2 kilo Spinazie (gewicht na bereiding)2 kilo Andijvie Quote De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique
pepescooking Geplaatst: 21 juni 2012 Geplaatst: 21 juni 2012 Deze zijn mij goed bevallen. Echt heerlijk, we hebben ze geroerbakt, maar rauw in een salade lijkt mij ook overheerlijk. Toch een lekkere oogst voor een zondagochtend Quote Bezoek ook eens mijn website Pepe's Cooking Place
Erny Geplaatst: 23 juni 2012 Geplaatst: 23 juni 2012 Denk dat het dan bij ontdooien erg slieberig wordt... Je kan het natuurlijk altijd even uitproberen met een klein zakje... Oogst van donderdag inclusief wéér een buizerdveer... dit keer lijkt ie van zijn vleugel te komen... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.