kroongj Geplaatst: 10 mei 2014 Geplaatst: 10 mei 2014 2 kilo spinazie. Gaat hard met dit weer! Quote Groet, Geert-Jan
geertlaurent Geplaatst: 13 mei 2014 Geplaatst: 13 mei 2014 De eerste oogst radijsjes, de knollen gaan morgen tussen de sla de bladeren zijn al soep geworden. Bijna 1 kg aan spinazie, gaat onze baby morgen lekker van smullen (vers van het veld groentenpap) Rucola, voor bij de sla en de radijsjes hé Quote
Piroska Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Peultjes, bosui, tijm, oregano, peterselie en lavas voor een lekker voorjaarssoepje. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
loes Geplaatst: 18 mei 2014 Geplaatst: 18 mei 2014 bakje pluksla, radijsje (de 2e uit eigen tuin ) en bieslook heerlijk om dagelijks wat sla uit eigen tuin te kunnen plukken. Quote
Stan Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
AnneB Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Jeetje wat een dikke radijzen komen hier voorbij zeg! En die paddenstoelen, prachtig! Al waag ik me daar voorlopig nog niet aan... Telt dit ook als oogst? Quote Home is where the harvest is.
mijke Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 jeej, ik heb ook eens een oogst! Radijsjes, (de enige niet doorgeschoten) raapsteeltjes, en wat kruiden. Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
janita Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Elke dag een schaaltje aardbeien, heerlijk! Quote
D_SDennis Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Andijvie, broccoli, aardbeien (Lambada's!) en de eerste Frieslanders! Lekker! Quote
Mari Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Spinazie voor vanavond, peultjes voor morgen in de wok en erwtjes voor de vriezer Quote
AnneB Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Ohhh al die lekkere aardbeitjes, broccoli en andere kolen! Daar moet ik nog even geduld voor hebben helaas! Bijna dagelijks oogst ik zo'n mandje:3 soorten pluksla, wilde rucola, spinazie, megaradijzen en melganzevoet (overigens hier niet zichtbaar).Speciaal dit keer zijn de in-de-weg-sta-worteltjes die het veld moesten ruimen en de eerste peulen in het bakje. Dat wordt vast weer smullen! Quote Home is where the harvest is.
geedee Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 De 2 kleinste bloemknoppen van de grootste plant waarvan de grote bloem mag gaan bloeien om dat wonder te aanschouwen alsook zaadjes van te oogsten voor onze zadenbank, geoogst alsook een kleintje van een andere soort. Geen recept gevolgd.....nee deze cultuurbarbaar heeft ze gewoon gekookt en opgesmikkelt . Quote
Mari Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 mmmmmm mooi hoor al dat lekkers vandaag de eerste bloemkool geoogst Quote
Frans Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 De eerste nieuwe aardappels , ras Roseval. Ik kon mijn nieuwsgierigheid vandaag niet bedwingen zodat ik eigenlijk eerder dan ik van plan was een struik heb gerooid (ik heb namelijk nog een paar kilo Nicola's van het afgelopen jaar liggen ) . Het gevolg is nu wel dat ik na het proeven van de nieuwe Roseval die Nicola's niet meer lust. Sinds ruim een week zijn er ook weer aardbeien , ras Elsanta . Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
suus76 Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Frans, wanneer heb jij die aardappeltjes gepoot? Ik weet de exacte datum van mijn Rosevalletjes niet meer maar ik zag vanmiddag de eerste bloemknopjes verschijnen. Wanneer kan ik de aardappeltjes nu het best rooien? Moet ik wachten tot Juli/Augustus, of gelijk na de bloei? Quote
Frans Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Oogstmaand en al of niet gebloeid te hebben maakt niet veel uit om te kunnen gaan oogsten want vroege aardappels hoeven niet uitgegroeid of afgerijpt te zijn . Belangrijker is het aantal dagen dat de plant heeft kunnen groeien . Ik had enkele poters zeer vroeg , op 1 maart , in de grond gezet . Tussen poten en oogsten zaten dus 90 dagen terwijl het weer , ook een belangrijke faktor ,dit jaar ook nog eens meezat. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Bjorn Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 De peultjes voor morgen, een paar aardbeien, een paar geschenken van de kippen en wat citroenmelisse en munt voor twee heerlijke kopjes thee. Quote
Gwen Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 Ik ben hier zo blij mee . Inmiddels 2 van deze handen kunnen oogsten. Ze zijn gemiddeld 3.5 cm doorsnee en heerlijk van smaak! Quote
minie Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 De eerste! Dit seizoen maar ook mijn allereerste eigen gekweekte aardbei! Quote
Bit Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Mijn eerste aardappelen. Deze komen uit pot. Oogst van 1 poter: Vitelotte Noir. ( gekregen van Gemma geloof ik ? ) De plant was 2 weken terug kapotgewaaid. Lelijk inmiddels. Ik heb maar geoogst.Morgen mn eerste aardappeltjes eten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.