speets Geplaatst: 2 augustus 2015 Geplaatst: 2 augustus 2015 Mijn eerste pompoen EDIT: In mijn enthousiasme te vroeg geoogst, lees ik nu: het steeltje is nog niet verhout. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
koolrabi Geplaatst: 4 augustus 2015 Geplaatst: 4 augustus 2015 Ik ben tot nu heel tevreden met mijn oogst uit mijn moestuinbakken en tonnen. de eerste boontjes steeds meer courgettes genoeg geoogst om chutney te kunnen maken Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 4 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2015 Lekker Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
sluipwesp Geplaatst: 6 augustus 2015 Geplaatst: 6 augustus 2015 Mandje Opal geplukt voordat de wespen ze opeten Quote
jootje Geplaatst: 6 augustus 2015 Geplaatst: 6 augustus 2015 Prachtige oogsten! Hierbij mijn oogst van gisteren. Mega augurken zitten al in potten , in schijfjes, zoetzuur.Bloemkool eet ik vanavond, goudsbloemetjes zijn al zalf! Quote
minie Geplaatst: 8 augustus 2015 Geplaatst: 8 augustus 2015 mijn eerste worteloogst. wat gele en rest oranje. Voor de eerste keer ben ik dik tevreden. Quote
Aardbeitje63 Geplaatst: 8 augustus 2015 Geplaatst: 8 augustus 2015 Wat een mooie foto's! Ziet er heerlijk uit. Quote
Erny Geplaatst: 9 augustus 2015 Geplaatst: 9 augustus 2015 Munt, salie, pepertjes, aardbeien (rest was alweer op). Boontjes van de buuv. Quote
Liekie Geplaatst: 9 augustus 2015 Geplaatst: 9 augustus 2015 De tomaatjes komen nu lekker op dreef. De courgettes waren dat al een tijdje en met 5 planten kan ik niet alleen mijn eigen voorzien, maar de collega's vinden nu ook elke week een behoorlijk aantal gele en groene vruchten op hun bureau Verder een boel stokbonen die ik nu maar alvast als snijbonen verwerk. De rest mag blijven staan als droogboon. Verder nog wat muizenmeloentjes, wat late aardbeien, het allereerste rijpe snackpaprikaatje en natuurlijk sperzieboontjes!! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 augustus 2015 Geplaatst: 9 augustus 2015 De muizenmeloentjes zie ik niet op de foto? Quote
Liekie Geplaatst: 9 augustus 2015 Geplaatst: 9 augustus 2015 Mja die zaten onder de sperziebonen. Als je heeeeel goed kijkt zie je onderin het bakje aan de linkerkant er eentje zitten Quote
Akita Geplaatst: 9 augustus 2015 Geplaatst: 9 augustus 2015 Geen geweldige foto en ook niet alles staat erop maar hier mijn oogst van gisteren. Vlnr ijsbergsla, boontjes, courgettes in 3 soorten, tomaten 4 soorten incl de vleestomaten van bit, spitskool, bloemkool met in het bakje in het midden restanten Wijnbessen, bramen en frambozen. Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014
sluipwesp Geplaatst: 10 augustus 2015 Geplaatst: 10 augustus 2015 De eerste mais is hier ook al weer rijp. Quote
Gast Geplaatst: 10 augustus 2015 Geplaatst: 10 augustus 2015 Hoe kun je zien wanneer de mais oogstbaar is. Quote
sluipwesp Geplaatst: 10 augustus 2015 Geplaatst: 10 augustus 2015 Jessica, je kan het zien als de pluim van de mais bruin geworden is. En voor de zekerheid maak ik hem een beetje open om te kijken of de korrels geel zijn. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 10 augustus 2015 Geplaatst: 10 augustus 2015 @sluipwesp, moet je niet net een wit ras hebben Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
sluipwesp Geplaatst: 10 augustus 2015 Geplaatst: 10 augustus 2015 @prettig gestoord, ik had nog zo gehoopt als ze dat maar niet gaan vragen Quote
DannyL Geplaatst: 11 augustus 2015 Geplaatst: 11 augustus 2015 Mijn snackkomkommers Japanse wijnbessen met een paar frambozen Quote
Mel Geplaatst: 12 augustus 2015 Geplaatst: 12 augustus 2015 Parika, san marzano tomaten, snoeptomaten en komkommers Nog veel meer san marzano's komen er aan Quote
Anne_** Geplaatst: 12 augustus 2015 Geplaatst: 12 augustus 2015 Eerste peper! Misschien niet de grootste oogst, maar vandaag wel een overwinning (na een aubergine zonder vruchten/vol bladluis en meeldauw op de courgette) Quote
sluipwesp Geplaatst: 12 augustus 2015 Geplaatst: 12 augustus 2015 Wat een mooie aubergines zijn dat Welk soort is dat Mel? Aan onze AH moestuin aubergines is nog steeds niets aangekomen, hebben meer mensen dat? Quote
Erny Geplaatst: 12 augustus 2015 Geplaatst: 12 augustus 2015 Wijnbessen gaan nu echt los, twee bakjes vol, eerste was al op... Paar aangevreten pepertjes en een Lemon Drop pepertje en het eerste komkommertje Miniature White (smaakte heerlijk, beetje zoetig zelfs!) Eindelijk een kropje sla! De eerste sinds jaren die de slakken overleefd heeft. Maar ging aanzet tot bloei geven dus moest op. Op de moestuin salade van gemaakt. En de eerste paarse boontjes Purple Queen. Verder nog een Ronde de Nice en handjevol bramen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.