Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto's van: je oogst


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ha Jo, ik neem aan dat je eten ervan bedoelt? Dit zijn kastanje boleten. NIet gevaarlijk.

Sinds ik vorig jaar een paddenstoelwandeling met Melle Gerlofs heb gedaan, ben ik in elk geval van mijn angst af. Gewoon weten welke ok zijn, en welke niet. Bij twijfel niet inhalen.

Er zijn niet zoveel dodelijk paddenstoelen. Gewoon afblijven van wat je niet kent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Kreemig, Bit! Van hoeveel planten?

Ik heb er nu vijf...van drie planten!

Wel andere dingen geoogst, mooie dingen. Van de Sint vorig jaar een zakje met een mix van droogbonen gekregen. Gedeelte vast gedopt, de rest hangt nog droog te worden.

Vind het gewoon zo mooi!

Ook twee flinke witte kolen....dus zuurkool maken! image50161443639525.jpgimage79901443639491.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2015-10-02-1074971443776243.54

 

De 1e druiven staan zachtjes te pruttelen. Hoewel van alle soortjes er al 1 soort geplukt is vorig weekend. Is dit de 1e oogst. Wel van een mij onbekend soortje. Niet de lekkerste. De planten zijn stekken van een aanwezige druif op het complex. Nu 4 jaar oud denk ik ? Heb er 2 planten van staan. Totaal 11 trossen. Kleine bes. Redelijk zoet wel. In netjes gebonden een 2 maanden terug, zijn ze helemaal gaaf geoogst gisteren. De druif boeit nauwelijks. Wel redelijk zoet dus, maar klein, grote pitten, verschrikkelijke groeier. Ik haal 1 plant weg van het najaar om hem te vervangen voor een beter soortje. Maar goed. 1 plant mag wel blijven.

 

Van dit soortje maak ik nu dus sap, al zal het nog niet veel zijn. Volgend jaar ga ik deze soort krenten proberen en nog wat minder trossen laten groeien. Misschien scheelt dat nog wat in de kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben juist van de 'Muscatoly Poloskei' (of zoiets) geproeft en die zijn zéér lekker, jammer genoeg maar één trosje wegens te jonge struik. Wel redelijk grote druiven.

De rosé druiven, daar zijn de merels mee weg, we weten ook waarom hoor.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien niet bijzonder, maar voor mij wel. Knolselder (Monarch), 1,5 kilo, op 2 oktober!

IMG297864291443798531.JPG

 

De vollegronds komkommer (Marketmore, 2 planten) gaat nog goed. Nog zeker 8 stuks te gaan.

De courgette loopt af, na deze nog drie.

De frambozen. Ik heb slechts 2 m2 staan. Toch elke 2 dagen een bakje.

Appel Elstar. In het voorjaar een kaal boompje aangeschaft (Lidl, iets van 2,50). Vier vruchtjes laten staan en nu de eerste echt rijpe geoogst. Het is ook nog eens een mooi struikboompje.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Henk: ik zou willen dat die van mij er ook zo uitzagen

 

Gister de pompoenen opgehaald. Ik ben bang dat ze er anders mee gaan voetballen.

Maar de steeltjes zijn nog niet helemaal verkurkt. Of is dit wel voldoende?

 

DSCF467979391443863726.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je pompoenen zien er prima uit, de steeltjes genoeg verkurkt. Wel even een weekje of wat buiten laten narijpen maar voor de eerste vorst ( zelfs -0,5) binnenhalen.

Mais, had ik die hier al laten zien?2015-09-28-1787391443865995.382015-09-28-1747251443461645.51

 

Enne mijn afgesneden savooienkool geeft meerdere kleine kropjes op de stam..net leuk voor de koolsmaak bij een wok 2015-09-28-1768151443865997.39

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 kilo kleine pompoentjes van eigen zaad, die zo te zien vreemd zijn gegaan

 

Ik hoop dat ze tóch lekker zijn, want het is een perfect formaat voor een 2-persoons maaltijdsoep. En het waren ook geweldige bewaarpompoentjes.

 

2015-10-0482621443975277.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paprika onbekende soortjes(weet er geen namen van)op de Barancio na. En wat peper kruisingen van de Red Cherry(kruising waarmee behalve de Red Cherry is onbekend. De kleiner pods zijn wel heet de jalapeno-achtige is zoet en zeer mild(eigenlijk gewoon een paprika met een haartje hitte) De Oranje pepertjes zijn turuncu spiral(zaden van een MTFD in 2014 ).

2015-10-10-1426731444501472.54

2015-09-28-1499921444501486.04

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleurig dagje vandaag. Veel paprika's: Barancio, bio punt paprika, Numex Centennial (en bijna dood gegaan van de hitte!), Brazilian Starfish (wat voorzichtiger geworden, maar viel ook niet mee ), de laatste uit de kluiten gewassen zomerwortels, een preitje, een rode kool, nog wat late tomaatjes, een bosje tijm en wat stekjes genomen van de pepino en de willamette framboos. De cucamelons van de grond geraapt voor de zaden.

 

IMG2015101014122465321444508534.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...