Frans Geplaatst: 22 juli 2017 Geplaatst: 22 juli 2017 Siamees Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Stan Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
henkg Geplaatst: 24 juli 2017 Geplaatst: 24 juli 2017 Gisteren even bij buurman D. (die niets met zijn bramen doet) langs geweest. Binnen een kwartiertje ruim anderhalve kilo geplukt. Over een paar dagen ga ik nog zo'n beetje plukken. En dan van het totaal jam maken. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Pestoman Geplaatst: 24 juli 2017 Geplaatst: 24 juli 2017 Van de week al 3 bolcourgettes kunnen oogsten, enkele boontjes, en een partijtje rupsen Quote
Luig81 Geplaatst: 24 juli 2017 Geplaatst: 24 juli 2017 Deze mag er vandaag aan geloven, 20cm is weer mans zat Quote
aalterse-willy Geplaatst: 27 juli 2017 Geplaatst: 27 juli 2017 Naast een emmertje tomaten deze broccoli. Door de regen zijn ze ineens enorm gegroeid. De slakken ook en die vreten nu al de boontjes kapot. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
advanbrunschot Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 De afgelopen dag een mooie oogst van bramen (2 kg), courgettes (heel veel kg), boterboontjes (2 kg) en de eerste portie snijbonen. Ik ben dik tevreden met het resultaat. Quote
roeier Geplaatst: 31 juli 2017 Geplaatst: 31 juli 2017 Van het voorjaar vroeg ik nog in het identificatie topic of dit een appel- of een perenboom was. Bit zei dat het een peer was. Hij had gelijk, de peertjes zij nu rijp en vallen van de boom.Het zijn leuke peertjes, klein, maar lekker, en het schilletje is zacht dus je hapt ze zo weg. Yummie. Met deze perenboom heb ik het geluk gehad dat hij bloeide voor die periode van kou die we gehad hebben, hier staan ook wat fruitbomen die later bloeiden, en die zijn denk ik niet goed bevrucht omdat het te koud was voor de insecten.Maar daar had deze perenboom dus geen last van. Quote
Pestoman Geplaatst: 1 augustus 2017 Geplaatst: 1 augustus 2017 Gisteren boontjes geplukt, viel me erg mee van het stukje waar de zon pas na 11.00 uur komt. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 1 augustus 2017 Geplaatst: 1 augustus 2017 Dagelijkse portie bessen voor de dochter. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
jootje Geplaatst: 1 augustus 2017 Geplaatst: 1 augustus 2017 Mijn eerste tomaatjes, daar word ik nou zo blij van! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2017 Het is mijn kleinste mandje hoor, maar hij was nu ook te klein voor alle tomaatjes! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Vanalles geoogst vandaag. Maar die voortdurende aanvoer van verschillende bessen zo door t seizoen, komt dit jaar t eerst goed tot zijn recht. Eerst de aalbessen enzo, dan de kroezels, de eerste blauwen, Japanse wijnbes (uitvinding van de eeuw, die plant), nu de lampionbesjes erbij. En de frambozen en bramen zie ik ook langzaam komen, terwijl de meeste blauwen echt wel klaar zijn. Leuk! En lekker zo uit t vuistje of door de yoghurt. Mmmm! Quote wees bevriend met kleine dingen
Cupcakeje Geplaatst: 5 augustus 2017 Geplaatst: 5 augustus 2017 Heerlijk zo een gevarieerde oogst! Quote
Mellie Geplaatst: 6 augustus 2017 Geplaatst: 6 augustus 2017 Vandaag een handjevol tomaten, meeste cherry, maar ook 2 moneymakers en een verborgen komkommer. Die had zich goed verstopt, maar helaas... niet goed genoeg. En heerlijke oesterzwammen. Weet niet of dit de koningsoesterzwam Is of de gewone. Ik heb 1 van de 2 nl weggegooid na een gevalletje schimmel om u tegen te zeggen... Quote
speets Geplaatst: 6 augustus 2017 Geplaatst: 6 augustus 2017 Ja, die komkommers kunnen zich geweldig goed verstoppen, net als de augurken Even niet opgelet... hangt er weer zo'n joekel. Vandaag een merkwaardige Roseval gerooid: boven de grond allemaal krieltjes met kleine blaadjes!En onder de grond zat nog eens 1,5 kilo.Ik heb dit wel vaker gezien, maar nog niet zó extreem Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 7 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2017 Ik heb al grotere mandjes in gebruik voor de oogst! (naar aanleiding van mijn vorige foto hier, met een te klein mandje ) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 7 augustus 2017 Geplaatst: 7 augustus 2017 Ook hier tomaten..en komkommers, courgettes, augurken enzovoorts Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Frommel Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 Vandaag de eerste pompoenen geoogst. Ook nog flink wat courgettes, pattison en twee augurken. Plus de dagelijkse krop sla en snij biet voor de konijnen. Quote
Luig81 Geplaatst: 13 augustus 2017 Geplaatst: 13 augustus 2017 Nog een verdwaalt worteltje gevonden Tis niet moeders mooiste Quote
henkg Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 De eerste suikermais (Tasty sweet F1):(Ietsje kleiner dan vorig jaar. Tegels zijn 20 x 30)Al acht geblancheerd en ingevroren, nog zo'n 20 te gaan. Beetje jammer dat die dingen allemaal in dezelfde week afrijpen.In meerdere series zaaien heeft geen zin: dan te weinig bloeiende planten voor een goede bestuiving, of -bij veel per keer zaaien- veel te veel kolven. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Pestoman Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 Gisteren 2 mooie bolcourgettes en 1,6 kg boontjes Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.