Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

IMG312969211504707202.JPG is de zomer toch niet helemaal voorbij

IMG312816651504707201.JPG

Ik heb ergens gelezen dat je ook de blaadjes van de boerenkool kan oogsten ( hart in takt laten) en dat de plant dan verder groeit en nieuwe bladeren aan maakt ? Klopt dat ? Want de planten zijn al behoorlijk groot. Zou nu graag wat oogsten en in de winter weer. Eerst trok in gewoon altijd de hele plant eruit in de winter

Geplaatst:

Wauw! Ik had maar 1 Valenciano pompoen per plant. Jij 4? Geweldig Adopeg!

En Jootje: wat zijn die stekelige dingetjes op jouw foto?

Ik heb gisteren zo mijn eigen boontjes gedopt.

Die paarse pronkbonen heb ik gezet. Die pikzwarte moeten ook uit die paarse voortgekomen zijn, want ik heb ze zo als zwarte boon zeker niet in de grond geduwd. Vond het wel een leuke vondst.

Die kleine gebroken witjes zijn gewoon spekbonen die ik de lang heb laten hangen. Nu allemaal mooi drogen. Dan koken en in porties in de vriezer voor door bonenschotels enzo.

cc714db7dc2c951231cfd240bb6c00f0.jpg

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

De stormachtige wind van gisteren heeft een peertje (Gieser wildeman) voor mij "geplukt".

2017091311335933771505392562.jpg2017091314231378541505392554.jpg

Nog maar net richting een beetje rijp dus. Hopelijk rijpt de rest nog verder, aan het boompje. Het 3 uur gestoofde resultaat van dit ene peertje was nog niet erg zoet, wel prima te eten ...

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

• 2 weeks later...
Geplaatst:
heel veel kruiden geoogst voor vele potjes pesto. Kruidenbouillionpoeder en 5,5 liter verse kruidenbouillion

Lekker bezig Cupcakie,

Maak je de klassieke pesto? Of heb je een andere favoriet?

En ben ook wel benieuwd hoe je kruidenbouillonpoeder maakt. (Ik maak zelf die zoute groentenmix voor de soep, van Diana. Suppegewurtz ofzoiets heet die. Die is iig ook erg prettig)

Edit: vergeet een foto te plaatsen van eigen oogst. Rode eikenbladsla, winterpenen en wat tomaatjes maar weer!

7519ed00b10ab1d1be3d0358a9a3785f.jpg

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Vandaag m'n allereerste pastinaakje ooit geoogst... tsja, dat ziet er niet helemaal zo uit als op de plaatjes.

Een dikke knots van bijna een kilo met suikerbiet-allures. Maar het zal wel smaken neem ik aan.

37241380892_cb030d35db_z.jpg

Geplaatst:

27 juni rond mijn aardappelveldjes 8 Turkse mutsen, 2 Solor en 3 Jack-o-Lantern pompoenen geplant in compost/oude paardenmest, zodat ze na de aardappeloogst het veldje konden gaan begroeien. De oogst vandaag valt toch wat tegen. Welgeteld 3 Turkse Mutsen van 8 planten , 3 Solors van 2 planten en 1 Jack-o-Lantern per plant. Voortaan wat eerder planten en eerst rondom de aardappelen leiden. Maar toch een mooi plaatje zo

P102027065341506784409.JPG

Geplaatst:

Dit is van gister. Maar de helft van de frambozen hebben het bakje niet gehaald en 5 tomaten ook niet.

Dat krijg je ervan als je hongerig de tuin in gaat

@Melek en Erny: die 2 kilo frambozen voor de jam had ik opgespaard. Elke dag 1 ons in de vriezer

Zo heb ik al 5 kilo geoogst, en dat terwijl het voor de helft nog jonge stekken zijn. En het einde is nog niet in zicht.

Vorige week ook een berg pomodores geoogst uit de kas. En er komen er nog meer aan, ook buiten

Gòh wat ga ik dat missen, die tomaten uet.

DSCF672936681506962653.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Denkelijk de laatste reeks bloemkolen voor dit jaar, er staan er nog een tiental. De rest zal dan voor volgende lente zijn.

Ik plant er steeds een tiental per keer, volgens dat er plaats is.

2017100712574164461507375622.jpg

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Wat yacon en enkele van de (bijna) laatste meloenpeer die wat eenzaam aan de struik hingen.

Daarna de oogst meegenomen naar Mellie, in ruil voor een cavalo nero, wat waterkers en eindelijk weer een goed geordende zadenvoorraad. Uitstekende deal als je het mij vraagt.

A72C5FE2-6C29-4D34-814B-203624AE3E9F75301509728863.jpeg

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Dit jaar kreeg ik van een collega op het werk wat restjes aardpeer. Ik schrok van de opbrengst. Heb er wat in de aardappelpuree gedaan maar vond de smaak niet bijzonder. De rest heb ik weggegeven aan een vriend. 96b9a35bceada1589ba10525a36d4dc4.jpg

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...