Cupcakeje Geplaatst: 6 september 2017 Geplaatst: 6 september 2017 is de zomer toch niet helemaal voorbij Ik heb ergens gelezen dat je ook de blaadjes van de boerenkool kan oogsten ( hart in takt laten) en dat de plant dan verder groeit en nieuwe bladeren aan maakt ? Klopt dat ? Want de planten zijn al behoorlijk groot. Zou nu graag wat oogsten en in de winter weer. Eerst trok in gewoon altijd de hele plant eruit in de winter Quote
ADOPEG Geplaatst: 12 september 2017 Geplaatst: 12 september 2017 Veel geoogst dit jaar. Giga Valenciano pompoenen.. Appels, maïs, courgette etc..' Quote ~ Vita rosa est ~
Charly Geplaatst: 13 september 2017 Geplaatst: 13 september 2017 Wauw! Ik had maar 1 Valenciano pompoen per plant. Jij 4? Geweldig Adopeg! En Jootje: wat zijn die stekelige dingetjes op jouw foto? Ik heb gisteren zo mijn eigen boontjes gedopt. Die paarse pronkbonen heb ik gezet. Die pikzwarte moeten ook uit die paarse voortgekomen zijn, want ik heb ze zo als zwarte boon zeker niet in de grond geduwd. Vond het wel een leuke vondst. Die kleine gebroken witjes zijn gewoon spekbonen die ik de lang heb laten hangen. Nu allemaal mooi drogen. Dan koken en in porties in de vriezer voor door bonenschotels enzo. Quote wees bevriend met kleine dingen
henkg Geplaatst: 14 september 2017 Geplaatst: 14 september 2017 De stormachtige wind van gisteren heeft een peertje (Gieser wildeman) voor mij "geplukt". Nog maar net richting een beetje rijp dus. Hopelijk rijpt de rest nog verder, aan het boompje. Het 3 uur gestoofde resultaat van dit ene peertje was nog niet erg zoet, wel prima te eten ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Cupcakeje Geplaatst: 22 september 2017 Geplaatst: 22 september 2017 heel veel kruiden geoogst voor vele potjes pesto. Kruidenbouillionpoeder en 5,5 liter verse kruidenbouillion Quote
Charly Geplaatst: 22 september 2017 Geplaatst: 22 september 2017 heel veel kruiden geoogst voor vele potjes pesto. Kruidenbouillionpoeder en 5,5 liter verse kruidenbouillionLekker bezig Cupcakie,Maak je de klassieke pesto? Of heb je een andere favoriet? En ben ook wel benieuwd hoe je kruidenbouillonpoeder maakt. (Ik maak zelf die zoute groentenmix voor de soep, van Diana. Suppegewurtz ofzoiets heet die. Die is iig ook erg prettig) Edit: vergeet een foto te plaatsen van eigen oogst. Rode eikenbladsla, winterpenen en wat tomaatjes maar weer! Quote wees bevriend met kleine dingen
roeier Geplaatst: 23 september 2017 Geplaatst: 23 september 2017 Vandaag m'n allereerste pastinaakje ooit geoogst... tsja, dat ziet er niet helemaal zo uit als op de plaatjes. Een dikke knots van bijna een kilo met suikerbiet-allures. Maar het zal wel smaken neem ik aan. Quote
oscardevos Geplaatst: 30 september 2017 Geplaatst: 30 september 2017 27 juni rond mijn aardappelveldjes 8 Turkse mutsen, 2 Solor en 3 Jack-o-Lantern pompoenen geplant in compost/oude paardenmest, zodat ze na de aardappeloogst het veldje konden gaan begroeien. De oogst vandaag valt toch wat tegen. Welgeteld 3 Turkse Mutsen van 8 planten , 3 Solors van 2 planten en 1 Jack-o-Lantern per plant. Voortaan wat eerder planten en eerst rondom de aardappelen leiden. Maar toch een mooi plaatje zo Quote
speets Geplaatst: 2 oktober 2017 Geplaatst: 2 oktober 2017 Dit is van gister. Maar de helft van de frambozen hebben het bakje niet gehaald en 5 tomaten ook niet.Dat krijg je ervan als je hongerig de tuin in gaat @Melek en Erny: die 2 kilo frambozen voor de jam had ik opgespaard. Elke dag 1 ons in de vriezer Zo heb ik al 5 kilo geoogst, en dat terwijl het voor de helft nog jonge stekken zijn. En het einde is nog niet in zicht.Vorige week ook een berg pomodores geoogst uit de kas. En er komen er nog meer aan, ook buiten Gòh wat ga ik dat missen, die tomaten uet. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
aalterse-willy Geplaatst: 7 oktober 2017 Geplaatst: 7 oktober 2017 Denkelijk de laatste reeks bloemkolen voor dit jaar, er staan er nog een tiental. De rest zal dan voor volgende lente zijn.Ik plant er steeds een tiental per keer, volgens dat er plaats is. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Mellie Geplaatst: 8 oktober 2017 Geplaatst: 8 oktober 2017 88 gram framblijtjes! En ja, dat heb ik zelf getekend op mijn vingers Een mens moet wat te doen hebben op zondagochtend Quote
aalterse-willy Geplaatst: 9 oktober 2017 Geplaatst: 9 oktober 2017 Broccoli en komkommers, bloemkool staat er ook nog, we zullen er veel moeten eten de eerste dagen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jorieke123 Geplaatst: 19 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2017 Een flinke zwarte rammenas! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Spitskool Geplaatst: 3 november 2017 Geplaatst: 3 november 2017 Wat yacon en enkele van de (bijna) laatste meloenpeer die wat eenzaam aan de struik hingen. Daarna de oogst meegenomen naar Mellie, in ruil voor een cavalo nero, wat waterkers en eindelijk weer een goed geordende zadenvoorraad. Uitstekende deal als je het mij vraagt. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Spitskool Geplaatst: 4 november 2017 Geplaatst: 4 november 2017 Nu dan toch echt het allerlaatste restje aardappelen van dit seizoen eruit gehaald. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
tom1975 Geplaatst: 18 november 2017 Geplaatst: 18 november 2017 Dit jaar kreeg ik van een collega op het werk wat restjes aardpeer. Ik schrok van de opbrengst. Heb er wat in de aardappelpuree gedaan maar vond de smaak niet bijzonder. De rest heb ik weggegeven aan een vriend. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 18 november 2017 Geplaatst: 18 november 2017 Het loopt op zijn einde maar er is nog veel. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
aalterse-willy Geplaatst: 18 november 2017 Geplaatst: 18 november 2017 Onder het plastic van vorig jaar nog wat aardappelen gevonden. Ben nog niet halfweg. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
sluipwesp Geplaatst: 19 november 2017 Geplaatst: 19 november 2017 Oogst van een paar maanden geleden, deze wilde ik jullie niet onthouden. Inmiddels alles opgegeten Quote
speets Geplaatst: 3 december 2017 Geplaatst: 3 december 2017 Ze gaan dit jaar heel goed op zolder Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 22 december 2017 Auteur Geplaatst: 22 december 2017 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 31 december 2017 Geplaatst: 31 december 2017 Vol op Nieuw-Zeelandse spinazie: Te veel pompoenen Quote De moestuin van Patrijs
HuubvG Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 Tijdje niet op de tuin geweest maar vandaag bleek dat er toch nog een klein maaltje romanesco te halen viel. Quote
Mr bean Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 Vandaag de laatste boerenkool geoogst. Er zat al wel wat witte vlieg in... maar ze zien er nog mooi groen uit Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.