appelvrouw Posted October 3, 2017 Author Share Posted October 3, 2017 Dat ziet er super uit!Wil je van mij misschien wat mungbeans in ruil? Voor de taugé? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 3, 2017 Share Posted October 3, 2017 Graag Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted October 5, 2017 Share Posted October 5, 2017 Hey Jet,Er staat mij iets van bij dat jij geen NZ spinazieplant hoefde....je had er inmiddels genoeg..klopt dat? Die dingen zaaien zichzelf zo gigantisch uit...dat je volgend jaar niet hoeft te zaaien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted October 7, 2017 Share Posted October 7, 2017 Heb je toevallig nog eenden eitjes? Ik zag dat de groene tomaten zaadjes nog niet op het lijstje stonden, vergeten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 7, 2017 Author Share Posted October 7, 2017 (edited) Nee helaas geen ei bij de eenden. En ik heb toch 4 vrouwtjes Het is te koud.Zaadjes niet vergeten, zitten al in een pakje maar wel vergeten op te schrijven. Ik heb nog de volgende zaden te geef, ik leg ze op de zadentafel, dus als eens van jullie deze zoekt? Buitentomaat "Frans"Bumble BeeIndigo AppleTomaat 4 meter WilTopaz or HuanRainbowIndigo RoseChernomorMichel PollanWapsipiniconRosa di BarbastroBlue Beauty Allen van eigen zaadoogst 2015 en getest en goed bevonden. Als jullie zelf zakjes meenemen en een pen dan kan iedereen die wil wat van de zaadjes nemen. Verder vond ik nog een pompoensteker, de allerlaatste denk ik. Je kunt met deze gietijzeren delen en een pompoentje een leuke eend maken die je voor de deur zet bv. Edited October 8, 2017 by Guest Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 8, 2017 Share Posted October 8, 2017 Die eend vind ik leuk! Mag ik em? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 8, 2017 Author Share Posted October 8, 2017 Zeker mag jij die Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Blijkbaar meldt niemand zich voor de netten......wil je die? Mag wel voor wat olijfolie...Geloof dat er twee gebruikte netten tussen zitten en drie nieuwe...nog in verpakking. Trouwens nog een vraagje, hoe houd jij die sjalotten tot maart goed?...ik denk dat ik er 6 nu in de grond zet en 6 in maart...als ik ze zolang goed kan houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 9, 2017 Author Share Posted October 9, 2017 Ik heb nog een mooi klein haantje in de aanbieding voor er eentje kwijt kan..zomaar, voor niks. Hij zingt iedere morgen the good the bad and the ugly . Anders gaat hij de pan ( het pannetje) in... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koolrabi Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Als je nog een jostabes over hebt, heb ik veel interesse. In ruil heb ik wel zaadjes van de broccoli purple sprouting early (zaden tot 2019 123zaden.nl) en van de rode zonnebloem (Avondzon, Douma 850, houdbaar tot 2017, maar wie weet wordt het nog wat). Ik heb ook zaden van de rode cayennepeper (Van Hemert & Co tot 2020) en van een oranje mini paprika (oranje Hamik tot 2019, Van Hemert &Co) mocht je daar nog interesse in hebben. Of misschien vind je iets anders in mijn ruillijstje, dat misschien nog aangevuld wordt. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 9, 2017 Author Share Posted October 9, 2017 Is er iemand die mij wat witlof wortels kan leveren? Of is het weer nog geen tijd voor? Ook (verse) bietjes en winterwortels zijn welkom. Ik kan pepers aanbieden als ruil. Grote pepers.. Maat inmaak.. Nog niet geproefd maar ik dacht niet bloedheet.. planten gekocht in spanje. Zal morgen eens proeven. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 10, 2017 Author Share Posted October 10, 2017 Ja koolrabi ik heb nog een jostabes. Heb jij een lijstje ergens?De pepers smaken goed zeg, lekker pittigje maar niet te heet! En ze zijn lekker groot.Als er iemand geïnteresseerd is om bv wat oogst te ruilen voor een deel van deze grote inmaakpepers? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 10, 2017 Author Share Posted October 10, 2017 Wie kreeg er nou toch een witte bes van mij Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 10, 2017 Author Share Posted October 10, 2017 Koolrabi doe me maar wat oranje paprika en rode zonnebloem Wil iedereen even kijken op alles op de lijst staat? Morgen is klaarzetdag en dat is de laatste dag..in de avond wil ik graag klaar zijn met alles. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 Hey Hey, Even overlegd met thuiskok en die wil er wel sambal van maken....dus doe maar een zak vol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koolrabi Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 @AppelvrouwFijn dat je nog een jostabes voor me hebt. Ik neem zaden van oranje paprika en rode zonnebloem voor je mee. Hier vind je mijn ruillijstjehttps://www.moestuinforum.nl/ruillijstje-koolrabi-15-okotber-2017-t23129.html Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 He Appelvrouw, Zie nu pas dat je ook Citroen komkommer zoekt. Ik heb de lemon crystal. Ziet eruit als een Citroën maar smaakt gewoon komkommer. Is gekocht zaad. Zal ik wat meenemen? Oh en jij nam wat tonda zaad mee nog he? Ik had voor jou nog honey nut en solar. Ik twijfel een beetje over die pompoen je besteld hebt bij de nieuwe tuin. Die lijkt zo'n enorme dikke schil te hebben met al die deuken en hobbels. Of bereid je die met de schil, en is ie het sowieso dubbel en dwars waard..? Weet jij, of wordt t voor jou ook een Groot Experiment Ah. En afsluitend nog 1 vraag. Die dropplant, is dat de after eight? Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 10, 2017 Author Share Posted October 10, 2017 Haha Ciska ok ..pepers komen jouw kant op.Koolrabi: het is wel goed zo met de zaadjes.Charly. je moet maar zien. Anders neem je gewoon twee zaadjes en zet je er eens een..het is een pompoen die ze in Italië kweken om er ravioli mee te vullen..heeft een wat drogere structuur..ik vind het wel lekker.Nee het is een gewone agastache officinalis..ja graag een zaadje van die komkommer Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 Appelvrouw ik heb eens een potje mispel gelei van je gehad heb je dit jaar weer mispels?Hier nergens aan te komen, maar is misschien ook nog te vroeg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 11, 2017 Author Share Posted October 11, 2017 Hoi angela nee helaas niet in mijn boom..misschien 10 ik kijk wel even. Ik had een schamele kweepeer oogst ook..van wat ik heb kan ik er wel een paar missen wil je er een paar?Vincent wil jij nog enkele kweeperen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 Nee kweepeer hoeft niet de gelei van vorig jaar is nog niet op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudy Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 Beste Jet, IK heb wel interesse in:- stekken paarse salie geworteld- Wapsipinicon- Rosa di Barbastro ( welke smaak, ik kan er weinig over vinden)- Indigo Apple Kijk anders op mijn ruillijst, die ik straks nog verder aanvul.Je had nog interesse in pompoen: ik heb wel wat zaden van de curbita maxima acorn (nog 3 over). Ik heb ze net geoogst, als ik ze klaar maak kan ik er nog meer drogen en later opsturen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 11, 2017 Author Share Posted October 11, 2017 Claudy, ok.De zaden heb ik sowieso bij me, neem je zelf zakjes en een pen mee? De pompoen hoef ik niet maar ik kijk wel even op je lijst. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 Aha. Een beetje als een blue kuri? Die was ook erg droog vond ik. De soep was na een dag helemaal gelei-achtig geworden. Kon em snijden! Maar wel super lekker trouwens. Je schreef dat je ook tomatenzaadjes op de gratis tafel ging leggen he. Zit daar jouw aller-favooste tomaat tussen, en zo ja welke is dat? Dan scoop ik er daar wat van mee (in eigen grip-zakje ) Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 11, 2017 Author Share Posted October 11, 2017 Inderderdaad, zo, en ook zo lekker!De zaadjes zijn bijna allemaal favoriet, daarom heb ik ook zoveel zaden geoogst:D Mijn allerfavorietste zal ik je zondag persoonlijk vertellen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts