Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Jet`s ruil 15/10/17

appelvrouw

Recommended Posts

Nee helaas geen ei bij de eenden. En ik heb toch 4 vrouwtjes Het is te koud.

Zaadjes niet vergeten, zitten al in een pakje maar wel vergeten op te schrijven.

Ik heb nog de volgende zaden te geef, ik leg ze op de zadentafel, dus als eens van jullie deze zoekt?

Buitentomaat "Frans"

Bumble Bee

Indigo Apple

Tomaat 4 meter Wil

Topaz or Huan

Rainbow

Indigo Rose

Chernomor

Michel Pollan

Wapsipinicon

Rosa di Barbastro

Blue Beauty

Allen van eigen zaadoogst 2015 en getest en goed bevonden.

Als jullie zelf zakjes meenemen en een pen dan kan iedereen die wil wat van de zaadjes nemen.IMG2017100715160625651507382324.jpg

Verder vond ik nog een pompoensteker, de allerlaatste denk ik. Je kunt met deze gietijzeren delen en een pompoentje een leuke eend maken die je voor de deur zet bv.IMG2017100714405786791507382322.jpg

download23841507382471.jpeg

Edited by Guest

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Blijkbaar meldt niemand zich voor de netten......wil je die? Mag wel voor wat olijfolie...

Geloof dat er twee gebruikte netten tussen zitten en drie nieuwe...nog in verpakking.

Trouwens nog een vraagje, hoe houd jij die sjalotten tot maart goed?...ik denk dat ik er 6 nu in de grond zet en 6 in maart...als ik ze zolang goed kan houden.

Als je nog een jostabes over hebt, heb ik veel interesse. In ruil heb ik wel zaadjes van de broccoli purple sprouting early (zaden tot 2019 123zaden.nl) en van de rode zonnebloem (Avondzon, Douma 850, houdbaar tot 2017, maar wie weet wordt het nog wat). Ik heb ook zaden van de rode cayennepeper (Van Hemert & Co tot 2020) en van een oranje mini paprika (oranje Hamik tot 2019, Van Hemert &Co) mocht je daar nog interesse in hebben. Of misschien vind je iets anders in mijn ruillijstje, dat misschien nog aangevuld wordt.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Is er iemand die mij wat witlof wortels kan leveren? Of is het weer nog geen tijd voor? Ook (verse) bietjes en winterwortels zijn welkom.

Ik kan pepers aanbieden als ruil. Grote pepers.. Maat inmaak.. Nog niet geproefd maar ik dacht niet bloedheet.. planten gekocht in spanje. Zal morgen eens proeven.

Ja koolrabi ik heb nog een jostabes. Heb jij een lijstje ergens?

De pepers smaken goed zeg, lekker pittigje maar niet te heet! En ze zijn lekker groot.

Als er iemand geïnteresseerd is om bv wat oogst te ruilen voor een deel van deze grote inmaakpepers?IMG2017101010571059751507643472.jpg

He Appelvrouw,

Zie nu pas dat je ook Citroen komkommer zoekt. Ik heb de lemon crystal. Ziet eruit als een Citroën maar smaakt gewoon komkommer. Is gekocht zaad. Zal ik wat meenemen? Oh en jij nam wat tonda zaad mee nog he? Ik had voor jou nog honey nut en solar. Ik twijfel een beetje over die pompoen je besteld hebt bij de nieuwe tuin. Die lijkt zo'n enorme dikke schil te hebben met al die deuken en hobbels. Of bereid je die met de schil, en is ie het sowieso dubbel en dwars waard..? Weet jij, of wordt t voor jou ook een Groot Experiment

Ah. En afsluitend nog 1 vraag. Die dropplant, is dat de after eight?

wees bevriend met kleine dingen

Haha Ciska ok ..pepers komen jouw kant op.

Koolrabi: het is wel goed zo met de zaadjes.

Charly. je moet maar zien. Anders neem je gewoon twee zaadjes en zet je er eens een..het is een pompoen die ze in Italië kweken om er ravioli mee te vullen..heeft een wat drogere structuur..ik vind het wel lekker.

Nee het is een gewone agastache officinalis..

ja graag een zaadje van die komkommer

Hoi angela nee helaas niet in mijn boom..misschien 10 ik kijk wel even. Ik had een schamele kweepeer oogst ook..van wat ik heb kan ik er wel een paar missen wil je er een paar?

Vincent wil jij nog enkele kweeperen?

Beste Jet,

IK heb wel interesse in:

- stekken paarse salie geworteld

- Wapsipinicon

- Rosa di Barbastro ( welke smaak, ik kan er weinig over vinden)

- Indigo Apple

Kijk anders op mijn ruillijst, die ik straks nog verder aanvul.

Je had nog interesse in pompoen: ik heb wel wat zaden van de curbita maxima acorn (nog 3 over). Ik heb ze net geoogst, als ik ze klaar maak kan ik er nog meer drogen en later opsturen.

Aha. Een beetje als een blue kuri? Die was ook erg droog vond ik. De soep was na een dag helemaal gelei-achtig geworden. Kon em snijden! Maar wel super lekker trouwens.

Je schreef dat je ook tomatenzaadjes op de gratis tafel ging leggen he. Zit daar jouw aller-favooste tomaat tussen, en zo ja welke is dat? Dan scoop ik er daar wat van mee (in eigen grip-zakje )

wees bevriend met kleine dingen