Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Jet`s ruil 15/10/17

appelvrouw

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Leuk! En je vroeg nog naar mooie pompoenzaadjes.

Ik heb net de volgende besteld bij vd Wal:

7d5cccd92f14cc73b757faee044d7ed1.png

En verder de Honey nut bij de Nieuwe Tuin.

Ik ruil er graag een paar tegen andere lekkere gekochte pompoenzaadjes bijvoorbeeld.

Bijvoorbeeld je Tonda Amerika weer?

Ik heb ze gisteren geoogst (denk ik. Want ik weet eigenlijk niet hoe ze eruit zien. Kijk zo:

a65e707661e15be8319b697b37edca9f.jpg

Maar andere juweeltjes ook welkom!

wees bevriend met kleine dingen

De tonda`s zien er goed uit. Nu lekker lang wachten totdat ze geheel geel kleuren ( kon ook aan de plant zolang het niet vriest)

Ik wil wel graag enkele honey nut en enkele solor zaadjes. Zelfheb ik nog gee pompoenzaden gekocht, ik heb hetzelfde aanbod als vorig jaar. Ik zal eens kijken of ik nog genoeg tonda heb.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

We hebben onze oerprei een beetje uit laten groeien en dat zijn pollen geworden. Ik heb er 5 opgepot in flinke potten van 15 centimeter waar toch wel 10 preitjes in zitten.

Verder kan ik twee walnootzaailingen oppotten en heb ik st.Janskruid uitgezaaid.

Nog wat zaden aanbod van oogst 2017: Nigella, platte peterselie, lupines. 150591338499027371396076851505913431.jpg

En Kibas, ik bedoelde dat de st janskruid is uitgezaaid..vanzelf. Ik zal een plantje uitscheppen voor je.

Niemand Oerprei?

Ik heb hier net leuke kiempotten gekocht daar maak ik op dit moment taugé in, maar ik zoek nog andere kiemzaden..( zijn die eigenlijk anders dan gewone zaden ) zoals tuinkers, alfalfa, rode kool en broccoli, als iemand er wat te veel van heeft? Ik herinner me van vroeger dat je altijd een berg had in zo`n zakje en dat niet alleen opkreeg voordat het zaad oud werd..graag dus wel zaad van bv dit jaar om teleurstelling te voorkomen )

IMG2017092711363845081506506051.jpg

Ja leuke potten, heb ik ook Ik heb een boel zaden van Nine star broccoli, zal toch ook gewoon lekker zijn? Zelf geoogst deze zomer dus verser kan niet. Ik heb ze zelf voor dat doel laten bloeien.

Ook heb ik wat tuinkers door laten schieten maar ik moet even zien hoeveel daar af komt want het was niet bijzonder veel. Plus: het is bij zulke kleinere hoeveelheden moeilijk om de zaden van de vliesjes te scheiden weet ik nog van vorige keren.

Rode kool lijkt me ook leuk ja, die ga ik eens laten bloeien volgend jaar. Laat ik gewoon de stronken voor staan? Dan komen er vast uit de oksels een boel scheuten met bloemen.

Ik heb al een paar jaar luzerne staan voor alfalfa, maar dat schiet echt niet op zeg. Wat een kleine friemelzaadjes, in moeilijke zaaddoosjes. Dus ik heb maar een zakje gekocht bij Denieuwetuin.

Dank je ja, ik wil wel graag wat zaadjes van de nine star als je genoeg hebt. Zelf de rode kool door laten schieten is een goed idee..ze staan nu op het bed waar de aardbeien zullen komen dus die zal ik dan wel even moeten verplaatsen ( de stronken) En inderdaad, ik kan alfalfa bestellen bv bij Vreeken

Ik heb de broccolizaden 'geoogst', het is een mooie hoeveelheid Ik was trouwens in de war: het is niet van de Nine star maar van de Purple Sprouting. Ik heb geprobeerd goed te schonen en ik ga nog wel wat blazen enz. Maar er blijven hier en daar wat vliesjes/stukjes zitten. Ik heb nu een dikke eetlepel in zo'n kiempot gedaan, en er komt al leven in de brouwerij Na het weekend kan ik ze wel proeven denk ik.

Super Jorieke!

Op de eerste pagina nog foto`s bijgeplaatst van oerprei, aspergeplanten enz.

Zadenlijst van zaden waar ik wat van kan missen ( wordt deze week verder aangevuld)

Eigen oogst:

Platte peterselie

lupine

zinnia

nigella

grote groene tomaat waarschijnlijk malak...tovay... kan niet op de naam komen

Je hebt aan mij ook nog zinnia zaadjes gevraagd verschillende tinten roze jij zou voor mij wat van die van jou bewaren in verschillende tinten rood/oranje.

En je krijgt nog stoofpeertjes van mij.

Weet je welk ras de asperges zijn?

Ik heb wel interesse in wat tomaten zaadjes van de Malakhitovaya Shkatulka’ / ‘Malachite Box’

Hoi Angela, natuurlijk, pas ik even aan. Stoofpeertjes, ik verheug me al

De zinniazaadjes zijn geoogst, alhoewel ik het lastig vond te zien wat nu de zaadjes zijn, heb jij het al geoogst? Ik had ze dit jaar al planten ende zaadjes nooit gezien. Zijn het halve centimeter hoge pijlvormige platte zaadjes? Ik zet ze er in ieder geval bij.