appelvrouw Posted August 26, 2017 Author Share Posted August 26, 2017 Dank je Kibas. .citroen komkommer graag. Goudsbloemen krijg ik al van Jorieke en Stan dat zal wel genoeg zijn denk Ik. . Voor de winterthee. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted August 31, 2017 Share Posted August 31, 2017 Mijn gele peul zaden zijn binnen gekomen. Wil je daarvan wat hebben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 31, 2017 Author Share Posted August 31, 2017 Nou maar wat graag !! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted September 1, 2017 Share Posted September 1, 2017 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted September 15, 2017 Share Posted September 15, 2017 Ha Jet,Ik denk, snor nog even door je lijstje heen. Veel leuker dan geld voor de pepermix Dacht misschien te ruilen tegen kruidenthee? Mag? Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 16, 2017 Author Share Posted September 16, 2017 Zeker mag dat. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 Leuk! En je vroeg nog naar mooie pompoenzaadjes. Ik heb net de volgende besteld bij vd Wal: En verder de Honey nut bij de Nieuwe Tuin. Ik ruil er graag een paar tegen andere lekkere gekochte pompoenzaadjes bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld je Tonda Amerika weer? Ik heb ze gisteren geoogst (denk ik. Want ik weet eigenlijk niet hoe ze eruit zien. Kijk zo: Maar andere juweeltjes ook welkom! Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 18, 2017 Author Share Posted September 18, 2017 De tonda`s zien er goed uit. Nu lekker lang wachten totdat ze geheel geel kleuren ( kon ook aan de plant zolang het niet vriest)Ik wil wel graag enkele honey nut en enkele solor zaadjes. Zelfheb ik nog gee pompoenzaden gekocht, ik heb hetzelfde aanbod als vorig jaar. Ik zal eens kijken of ik nog genoeg tonda heb. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 20, 2017 Author Share Posted September 20, 2017 We hebben onze oerprei een beetje uit laten groeien en dat zijn pollen geworden. Ik heb er 5 opgepot in flinke potten van 15 centimeter waar toch wel 10 preitjes in zitten.Verder kan ik twee walnootzaailingen oppotten en heb ik st.Janskruid uitgezaaid.Nog wat zaden aanbod van oogst 2017: Nigella, platte peterselie, lupines. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 Als ze op komen zou ik graag een sint janskruid krijgen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 ooh Jet leuk.....die heleborusjes.... als een stekje kan missen heel graag. Hoi, Ik zie dat ik nog geen reactie op bovenstaande heb.mocht je nog een paarse salie te vergeven hebben dan heb ik daar ook interesse in interesse voor het verwerken in mijn zeepjes . Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 20, 2017 Author Share Posted September 20, 2017 Natuurlijk Helleborus en salie voor jou! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 27, 2017 Author Share Posted September 27, 2017 En Kibas, ik bedoelde dat de st janskruid is uitgezaaid..vanzelf. Ik zal een plantje uitscheppen voor je.Niemand Oerprei? Ik heb hier net leuke kiempotten gekocht daar maak ik op dit moment taugé in, maar ik zoek nog andere kiemzaden..( zijn die eigenlijk anders dan gewone zaden ) zoals tuinkers, alfalfa, rode kool en broccoli, als iemand er wat te veel van heeft? Ik herinner me van vroeger dat je altijd een berg had in zo`n zakje en dat niet alleen opkreeg voordat het zaad oud werd..graag dus wel zaad van bv dit jaar om teleurstelling te voorkomen ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Ja leuke potten, heb ik ook Ik heb een boel zaden van Nine star broccoli, zal toch ook gewoon lekker zijn? Zelf geoogst deze zomer dus verser kan niet. Ik heb ze zelf voor dat doel laten bloeien. Ook heb ik wat tuinkers door laten schieten maar ik moet even zien hoeveel daar af komt want het was niet bijzonder veel. Plus: het is bij zulke kleinere hoeveelheden moeilijk om de zaden van de vliesjes te scheiden weet ik nog van vorige keren. Rode kool lijkt me ook leuk ja, die ga ik eens laten bloeien volgend jaar. Laat ik gewoon de stronken voor staan? Dan komen er vast uit de oksels een boel scheuten met bloemen. Ik heb al een paar jaar luzerne staan voor alfalfa, maar dat schiet echt niet op zeg. Wat een kleine friemelzaadjes, in moeilijke zaaddoosjes. Dus ik heb maar een zakje gekocht bij Denieuwetuin. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 27, 2017 Author Share Posted September 27, 2017 Dank je ja, ik wil wel graag wat zaadjes van de nine star als je genoeg hebt. Zelf de rode kool door laten schieten is een goed idee..ze staan nu op het bed waar de aardbeien zullen komen dus die zal ik dan wel even moeten verplaatsen ( de stronken) En inderdaad, ik kan alfalfa bestellen bv bij Vreeken Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Hier ga ik ook de stronken verplaatsen want ook hier komen aardbeien op die plek Ik zal van de week even die zak met zaden schonen enz. alles hangt nu nog met takken en al in een laken al een hele tijd te drogen. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 30, 2017 Share Posted September 30, 2017 Ik heb de broccolizaden 'geoogst', het is een mooie hoeveelheid Ik was trouwens in de war: het is niet van de Nine star maar van de Purple Sprouting. Ik heb geprobeerd goed te schonen en ik ga nog wel wat blazen enz. Maar er blijven hier en daar wat vliesjes/stukjes zitten. Ik heb nu een dikke eetlepel in zo'n kiempot gedaan, en er komt al leven in de brouwerij Na het weekend kan ik ze wel proeven denk ik. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 30, 2017 Author Share Posted September 30, 2017 Super Jorieke!Op de eerste pagina nog foto`s bijgeplaatst van oerprei, aspergeplanten enz. Zadenlijst van zaden waar ik wat van kan missen ( wordt deze week verder aangevuld)Eigen oogst:Platte peterselielupinezinnianigellagrote groene tomaat waarschijnlijk malak...tovay... kan niet op de naam komen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 30, 2017 Share Posted September 30, 2017 Je hebt aan mij ook nog zinnia zaadjes gevraagd verschillende tinten roze jij zou voor mij wat van die van jou bewaren in verschillende tinten rood/oranje.En je krijgt nog stoofpeertjes van mij. Weet je welk ras de asperges zijn? Ik heb wel interesse in wat tomaten zaadjes van de Malakhitovaya Shkatulka’ / ‘Malachite Box’ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 30, 2017 Author Share Posted September 30, 2017 Hoi Angela, natuurlijk, pas ik even aan. Stoofpeertjes, ik verheug me al De zinniazaadjes zijn geoogst, alhoewel ik het lastig vond te zien wat nu de zaadjes zijn, heb jij het al geoogst? Ik had ze dit jaar al planten ende zaadjes nooit gezien. Zijn het halve centimeter hoge pijlvormige platte zaadjes? Ik zet ze er in ieder geval bij. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 30, 2017 Share Posted September 30, 2017 Ik heb al wel Zinnia geoogst en ja zaadjes zijn een beetje lastig te vinden omdat er nogal veel van de bloem omheen blijft zitten ik vind het daarom ook best lang duren voordat ze droog zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted September 30, 2017 Share Posted September 30, 2017 Ohhh zinnia, mag wat zaadjes als je nog wat kan missen? Is het de hoge variant of een lage? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 30, 2017 Author Share Posted September 30, 2017 Hoog Ciska en alles oranje/rood en geel. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 30, 2017 Share Posted September 30, 2017 Geel heb ik eigenlijk helemaal niet.Is er ook een lage variant dan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 3, 2017 Share Posted October 3, 2017 Ze kiemen als een gek, en smaken naar... kool Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts