Ga naar inhoud

De zaden-carrousel 1e ronde (Deelname? Zie 1e bericht)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat ligt in mijn ogen dan toch echt aan jezelf dat je je aangevallen voelt! Op welk gebied dan? Omdat ik schrijf dat ik vind dat je niet aan de voorwaarden voldoet? Zoals ik al zei, is dat niks persoonlijks, maar een constantantering, we hebben met z'n alle regels ingevoerd om eventuele misbruik zoveel mogelijk te voorkomen en aan die regels voldoe jij niet, dat heeft niks met jou persoonlijk te maken! Er is ook niemand die het erg vindt dat jij niet heel actief op 't forum bent, dat is aan ieder zelf, wij vonden dat alleen een schappelijke eis, de carrouselenvelop moet je zien als een cadeautje voor de vaste forummers!

Of is het vanwege de reacties op jouw donatievoorstel? Zoals jij al schrijft: zijn we allemaal forummers....en wat doen forummers.......discussiëren toch? Dan mag iedereen net als jij toch hun mening geven! Daarnaast is het ook helemaal niet zo dat jouw voorstel wordt afgekraakt of zo...in tegendeel: sommige vinden het zelfs een leuk initiatief en verder worden er duidelijke redenen aangegeven waarom ze het niks lijkt (bv. in Afrika kun je door het klimaatsverschil (bijna) niet onze zaden gebruiken).

Nee, door jouw opmerking zouden wij ons juist aangevallen moeten voelen voor het discussiëren op een forum....heel apart!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Oh, ik ervaar ook niks persoonlijks.

Ik denk dat het komt omdat je in het algemeen weinig forum ervaring hebt. Ikzelf rommel ook wel op forums over andere onderwerpen, en dan leer je vanzelf het verschil tussen discussie en persoonlijke aanval. Discussie is gewoon wat er gebeurt als een onderwerp de groep in gegooid wordt. Dat gaat zijn eigen leven leiden, omdat iedereen zich er tegenaan gaat bemoeien.

Persoonlijke aanval is altijd sneu: scheldpartijen, elkaar hinderen, dat soort dingen...

Geplaatst:

Lijkt mij ook wat overdreven drama, maar goed voel je je zo aangevallen dat je niet meer de doos wilt ontvangen

of wil je gewoon nog meedoen want daar gaat tenslotte dit topic over, en kan maar beter allemaal

duidelijk zijn

Players only love you when they're playing.

Geplaatst: (aangepast)

hoi hoi,

ja hoor, als ie weer gereed is komt ie naar je toe !

enne.....nu eindelijk de huiskamer leeg iedereen ligt op een oor,

en nu de hele kamer tafel vol ligt met de zaden kn ik mooi op mijn gemak lekker uitwissellen

wat leuk allemaal, man lief was wel wat teleur gesteld.....er zat geen nederwiet bij ha ha

ik heb een zakje weg gegooit het was de helmbloem, het zakje incl zaden was drijfnat van binnen....

(beetje gevaarlijk voor de rest .....)

verder zoek ik via google veel op, er zit best wel wat tussen wat ik niet kon....zo makkelijk en leerzaam

ik hou jullie weer op de hoogte....

wat vraagjes;

**de heilige boontjes zijn dat klimmers of op stam ? kan het niet op google vinden.....

wil de omschrijving liefst meteen op de envaloppe zetten zodat ik van het voor jaar niet alles opnieuw hoef op te zoeken

** wat zijn de ronde bruine dingen met een gaatje er in ? het zijn er ongeveer 35 en

lijkt op kokosgrond ?? iets om in te zaaien ??

** de sonate boon is die stam of stok ?

** is de gold star ( gele vrucht met witte strepen ) een meloen of pompoentje ??

wat een vragen he....

weltrusten het is nu 01.25 en ben nog niet klaar met strunen.....morgen verder

aangepast door Gast

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Ik kan je man wel blijmaken met een stekje hoor thessa. Ooit zelf een stekje ergens genomen als grap, maar doet het best goed. Mooie plant, stinkt alleen wel.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Geplaatst:

Dat ruikt sterk, stinken is wat anders! Echt stekken nemen werkt volgens mij niet, moet je echt uit zaad op laten komen. Als hij echt het een keer wilt proberen kan ik waarschijnlijk wel aan wat zaadjes komen.

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

werkt meer dan prima met stekken hoor word juist heel veel gedaan omdat je op die manier zeker bent van dames ipv dat er een kerel tussen staat

(is maar 1 van de redenen)

mensen die voor eigen gebruik een plantje hebben staan zullen wel vaak vanuit zaad kweken, maar het gros van de kwekers zal vanuit stekken kweken

tis wel zo dat als je een plant hebt staan die je voor stekken wil gebruiken je deze in een lichtdichte kast moet hebben staan en haar aangepast licht moet geven (kleur en tijden) om te voorkomen dat ze doorbloeit en stekken kan blijven geven

of je moet natuurlijk gewoon een keer stekken trekken en de moeder ook voor de oogst laten gaan

Geplaatst:

** wat zijn de ronde bruine dingen met een gaatje er in ? het zijn er ongeveer 35 en

lijkt op kokosgrond ?? iets om in te zaaien ??

Heeft die Borsalino er kattenbrokjes tussen gedaan???

Geplaatst:

ja hee, is ook een plantje

maar tzit niet in de "envelop" dus idd, terug naar het topic

die cocos achtige dingen zullen wel zaaipluggen zijn denk ik

Geplaatst:

he eindelijk klaar.....

hij gaat morgen weer op de bus

enne een "nederig" stekkie kan die op de bus/envallope ?? of iemand met zaadjes

na vandaag hard nodig die 2 kids...sint....echt als of het tazmanian devils zijn.....

de heilige boontjes...er stond niet op de verpakking of ze laag of stok zijn...gedee ze waren van jou ?

weet jij het nog ??

Geplaatst:

ik heb nog wel wat zaad in de koelkast , het zijn ook nog eens heule schattige plantjes die max een 30 cm hoog worden, vrijwel zonder zijtakjes

komt ook maar heel weinig vanaf, maar ze zijn schattig lol, kan ik er ook wel van in de envelop doen eventueel

zijn autoflowertjes, dus plemp in de grond en niets meer aan doen , een week of tien later zijn ze klaar

Geplaatst:

De heiligenboontjes werden ongeveer 40 cm hoog en maakten er samen een struikgewasje van; ik had er geen stokken bij en was ook niet nodig. Op de verpakking staat: bonenstoeltjes....ik wist niet wat dat betekende maar buur zei dat ze dan geen steun nodig hebben.

Geplaatst:

Thessa, de bruine dingen met gaatjes in zijn peniskokers, over een dingetje schuiven, natmaken en kees is klaar

Dat zijn opzweltabletten, in potje met water leggen, ze zwellen dan op en in het gaatje een zaadje.

Sonate is stam-struik.

Gold Star is meloen.

Geplaatst:
ik heb nog wel wat zaad in de koelkast , het zijn ook nog eens heule schattige plantjes die max een 30 cm hoog worden, vrijwel zonder zijtakjes

komt ook maar heel weinig vanaf, maar ze zijn schattig lol, kan ik er ook wel van in de envelop doen eventueel

zijn autoflowertjes, dus plemp in de grond en niets meer aan doen , een week of tien later zijn ze klaar

ik p.b je even wil wel wat

hadden nu al de grootste lol, de cake is al besproken

Geplaatst:

dank dank allen !! zet het op de zaden envalopjes thuis....

bloemenkoningin....is de p.b niet aangekomen?

zonder je email adres kan ik hem je niet toe zenden...

en wat is ie gaaf zeg !! zo divers en masaal....zo leuk om door te stunen....en van de buiten kant is ie opgepimt door wout zijn kinderen en die van mij hebben ook hun best gedaan !!

ik zal de foto's plaatsen als ze zijn ingeladen

Geplaatst:

om hem met Kiala te versturen moet de ontvanger ook zijn email opgeven, deze krijgt zo bericht dat zijn pakketje klaar ligt.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...