Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2018: Ui Exhibition

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Van de gevallen zaden zijn inmiddels toch 7 van de 10 opgekomen van de op 28 januari gezaaide 8 van de 10. In totaal dus 15 jonkies die het best koud hebben bij mij: rond de 10 graden, in de nacht nog iets minder.

2018021009515922331518253344.jpg

Van de eerste zaai begint er eentje al een "echt" blaadje te krijgen.

Geplaatst:

Hier is alles ook goed boven gekomen! Ze mogen nog even onder de lamp in de woonkamer want ze zijn nog heel teer. Hopelijk worden ze snel wat sterker en mogen ze naar een koelere vensterbank.

Of zijn ze zo teer omdat ze te warm staan? te nat of te droog niet denk ik. Ach ja, we zien wel, in juli zijn het toch sowieso de grootste!

FBB0F31F-8D4E-4609-8DBC-77E21B050B4D76191518285508.jpeg

Geplaatst:

Ik heb ze nu allemaal verplant. Ze staan nog onder de lamp want op de vensterbank gaan de katten die sprietjes opeten denk ik. Daar moet ik nog wat op verzinnen. Zodra het weer beter is gaan ze naar buiten denk ik.

Ze hebben nog zo weinig wortels. Ik probeer ze niet te veel water te geven. Ze stonden eerst wel een beetje te vochtig.

3926A189-219C-4C5C-96E2-45040D32990041321518354317.jpeg

Geplaatst:

Ha, ondanks de koude waaraan ik mijn jonge uien bloot stel in verhouding tot wat ik van anderen lees, is in het bakje met de tweede leg nog een 9e exemplaar aan het opkomen. Ondanks de valpartij nu dus inmiddels een score van 80% opkomst.

Geplaatst:

Laatste bericht van ontkiemen was 17/20, maar drie nakomertjes hebben zich inmiddels aangediend, zodat de kiemkracht is gestegen naar 100%.

Een beetje sprietig zijn ze wel, er moet meer licht en minder warmte bij eigenlijk.

DSCN304364401518840438.JPG

Linksonder vlnr de nrs 18, 19, 20

DSCN304477541518840441.JPG

Alhoewel deze laatste -nr 20 - er niet uitziet, dat wordt geen winnaar denk ik.

Geplaatst:

Hier is het ook verschrikkelijk sprietig. Ze blijven niet staan onder de eigen lengte. Ik kan maar geen goede plaats vinden waar het en koud is en veel licht aanwezig is. Het LED-groeilampje werkt blijkbaar ook niet echt goed (genoeg). Ik moet er wel bij zeggen dat ik maar weinig aandacht heb besteed aan goede zaaigrond. We zullen wel zien wat het brengt.

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:

Ik heb op 25 januari 6 zaadjes gezaaid in plastic bekertjes en ze stonden in de vensterbank in de woonkamer, raam op het westen. Van deze 6 zijn er 4 opgekomen die ik een week later in een kweekbak van de IKEA heb gezet. LED-lamp erboven en die brandt nu 14 uur per dag en de grondtemperatuur is 12 tot 13 gr C. Het tweede blad is er ook al aangekomen, kortom ik ben er tevreden over.

Vanavond heb ik de overblijvende 9 zaadjes in plastic bekertjes gezaaid en die staan nu in dezelfde vensterbank.

Ik denk dat ik ga winnen!!

Geplaatst:

Ik heb de mijn verspeend en op onverwarmde bovenverdieping gezet. Ik had een kieming van 19/20 (eerlijk gezegd denk ik wel dat ik één zaadje heb laten vallen ). Ondertussen was ik er nog 3 kwijt. Deze waren met hun kopje boven gekomen, maar nadien gebeurde er niets meer. Bij het verspenen bleef er enkel hun kopje over. Dus nog 16/20. Mijn kansen slinken

Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!

Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zaden

Wij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...