RobO Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 hier ook 1 kg korona's geplukt en gegeten, doosje winkelaardbei maar fijngesneden voor een sausje, wat een verschil!beetje bijgemest, luizenplaag op de jonge appelboompjes bespoten, dat ging niet goed dahlia's beschermd met wat ecokorrels, ecokorrels beschermd met een doek, doek beschermd met wat glinsterfolie tegen de vogels die er gaten in hakken
speets Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 Hier ook een flinke bak aardbeien. Het zijn overlopers, van de buurman, die er al jaren staan. Ik doe er niets aan, maar ze geven een geweldige oogst. Mijn eigen aardbeien, in een verhoogde bak, doen het slecht en ook de aardbeien die de buurman zelf netjes in een bed heeft gezet, met gaas erover tegen de vogels, verpieteren Dahlia's afgeschermd met gaas tegen de duiven. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Flup Geplaatst: 2 juni 2018 Geplaatst: 2 juni 2018 De doorgeschoten paksoi verwijderd, komkommer op de plaats gezaaid. Wat geoogst en daarvoor in de plaats de al voorgezaaide borlottibonen geplant. Onkruid gewied en vooral genoten. Het is zo mooi om alles te zien groeien en ook te zien dat de inspanningen zijn vruchten beginnen af te werpen.
Itoero Geplaatst: 2 juni 2018 Geplaatst: 2 juni 2018 Ik heb de pepers/paprika's en tomaten in de serre voor de eerste keer bemest. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
pippi Geplaatst: 2 juni 2018 Geplaatst: 2 juni 2018 Hier ook een flinke bak aardbeien. Het zijn overlopers, van de buurman, die er al jaren staan. Ik doe er niets aan, maar ze geven een geweldige oogst. Zo herkenbaar. Op de volkstuin heb ik nooit aardbeien gezet, maar van de vorige huurders zijn ze weer opgekomen en van de ex-buurvrouw heb ik allemaal uitlopers aan de randen. Ik pluk er potdorie meer en grotere aardbeien van dan van mijn eigen aardbeien in mijn achtertuin.
DannyL Geplaatst: 4 juni 2018 Geplaatst: 4 juni 2018 Aardbeien gepluktEen hele volle emmer onkruid gewied Spinazie geoogst en verwijderd, want er stond na het oogsten meer onkruid dan spinazie.Kun je spinazie nu eigenlijk nog zaaien, of is de kans op doorschieten echt te groot? Oh ja, en vandaag al alles flink water gegeven
Flup Geplaatst: 4 juni 2018 Geplaatst: 4 juni 2018 Onkruid wieden, aardbeien plukken, peulen plukken en natuurlijk genieten. Spinazie schiet nu heel snel door, het is gewoon te warm.
Erny Geplaatst: 4 juni 2018 Auteur Geplaatst: 4 juni 2018 De tomaten staan in de grond! Eindelijk... Tenminste de buitentomaten allemaal en meer dan de helft van de kastomaten.Eerst vrijdag de halve kas klaargemaakt, onkruid eruit, mest erdoor mengen. Maar blijkbaar heb ik toen een nestje muisjes verstoord want... heel erg... kwam vandaag bij het planten een babymuisje tegen onder de grond... ooohhhhh Die lag daar dus sinds vrijdag... heb maar weer een soort holletje gemaakt en m daarin gelegd voor het geval de ouders nog terugkomen, die verkeren vaak in de kas.Waar ik nu wel steeds aan moet denken is dat er misschien nog meer babymuisjes begraven zijn... Mooie grote tafel gescoord (stond aan het pad ter weggeef) en daar gelijk weer een heleboel plantjes op gezet.Op de moestuin was er eindelijk mest van de kinderboerderij gebracht dus daar mee aan het slepen geweest. Goeie timing, kunnen daar straks mooi de courgettes/pompoenen op. Die heb ik gister ook met karretje naar de moestuin verhuist, hopelijk blijven de slakken er een beetje vanaf. Eerste peultjes geoogst en wat sjalottengroen. En de bloemtoppen van de knoflook geoogst. Hele grote aardbeien ontdekt... geen moeite voor gedaan, stonden er eigenlijk een beetje geparkeerd... niet naar omgekeken en vervolgens krijg ik geweldige dikke aardbeien. De slakken vonden ze ook lekker dus wat ontmoedigingsbeleid toegepast. Vandaag geconstateerd dat er al aan twee buiten tomatenplanten was geknabbeld... shit... En er had een kat naast een andere tomatenplant gekakt... (Dat terwijl er niet eens loslopende katten zijn toegestaan op het terrein vanwege de vogeltjes e.d.) Oja... en gras geknipt natuurlijk... zucht, wat groeit dat spul toch snel...
Carina1966 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Ik heb bonenpalen gezet en voorgezaaide bonen geplant. Ik heb een poging gedaan ze met vliesdoek en met net te beschermen anders worden ze opgegeten als ze klein zijn. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Amrutten Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 (aangepast) De voor(bloemen) tuin gesnoeid en onkruidvrij gemaakt. Morgen, na hopelijk wat regen effe los hakken. Niks geen regen, ondanks de voorspellingen van stevige buien etc.Daarom op zondagmorgen maar zelf voor water gezorgd. 10 juni 2018 aangepast door Gast
Kopjecino Geplaatst: 9 juni 2018 Geplaatst: 9 juni 2018 Ik heb vandaag mijn moestuintje compleet gemaakt. Heb bamboe stokken gehaald voor de tomatenplant, naambordjes, slaboon zaadjes, nieuwe potten en voorzaaipotjes want die had ik nog niet, een hangmandje voor mijn tuingereedschap en nog wat andere dingentjes. Het maakt het helemaal af
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 juni 2018 Geplaatst: 9 juni 2018 Het plastic van de asperges gehaald seizoen is weer klaar voor dit jaar.Onkruid naar de milieu straat gebracht, er staat heel veel muur en gras in de tuin na die enkele regenbui.
Claudia69 Geplaatst: 10 juni 2018 Geplaatst: 10 juni 2018 Uiteindelijk toch nog mijn aubergines uitgeplant. Ze werden verspeend in potgrond van slechte kwaliteit, uiteindelijk nog eens verpot in betere grond, maar bleven toch redelijk dutsige plantjes. Anderzijds zag ik ineens toch bloemen verschijnen en was de wortelkluit wel oké. We zien wel wat het geeft, desnoods heb ik van elk plantje slechts 1 aubergine
Claudia69 Geplaatst: 10 juni 2018 Geplaatst: 10 juni 2018 Oja... en gras geknipt natuurlijk... zucht, wat groeit dat spul toch snel... Ik heb nog nooit zo'n schoon gras gekweekt in de moestuin als dit jaar. Vorig jaar aan twee kanten opgeschoten gras bij de buren. Dat is goed uitgezaaid en groeit harder dan al de rest. Intussen is het graswoud grotendeels getemd, maar ik kan blijven schoffelen en ik moet nog een drietal percelen vrijmaken. Aan de ene kant wordt er pas op het einde van de zomer geploegd en een nieuw gazon ingezaaid, aan de andere kant heb ik toch eens voorzichtig gecheckt of de boord gras tegen de afscheiding niet kan worden omgemaaid. Anders kan ik wel bezig blijven
Moestuintjie Geplaatst: 10 juni 2018 Geplaatst: 10 juni 2018 Vandaag heb ik een bruine kliko vol onkruid uit zowel mijn moestuin en normale tuin gewied, ik ben trotse eigenaar van 6 bruine kliko’s gelukkig, en die staan altijd wanneer ze opgehaald worden netjes en gezellig op een rijtje naast elkaar hahahaha en peultjes, andijvie en een handje vol radijsjes geoogst. ook een 20tal zonnebloemen buiten uitgepoot, was hard nodig want ze waren al rond de 20/25 cm hoog geworden. nu staan ze bij de andere zonnebloemen welke al ongeveer 2 meter hoog zijn en al een bloemknop beginnen te vormen. ik heb het gras gemaaid was echt nodig wat groeit dat hard he met dit weer! ook de komkommerplanten bemest met wat gedroogde paardenmest. dieven verwijderd bij mijn tomaten en zometeen nog even 5 bossen peterselie oogsten wassen en fijnsnijden welke vervolgens in de vriezer gaan. heb totaal 15/20 peterselie plantjes heerlijk!
jootje Geplaatst: 10 juni 2018 Geplaatst: 10 juni 2018 15-20 peterselie plantjes? Ga je voor jezelf beginnen?
RobO Geplaatst: 11 juni 2018 Geplaatst: 11 juni 2018 @moestuintje:is het een ideetje om compost te maken?
Moestuintjie Geplaatst: 11 juni 2018 Geplaatst: 11 juni 2018 Hihi ja Jootje lijkt er wel op hé, nee wij eten over het algemeen best veel peterselie. zo heb ik ook een recept waar ik al een halve plant nodig heb. meestal maak ik het schoon en snij het fijn om vervolgens in te vriezen. zo blijft het lang goed. En RobO composteren met onkruid doe ik niet, overigens wel met fruitschillen en aardappelschillen etc, heb gemerkt dat ik met compost waarin onkruid zat/zit ik veel meer onkruid krijg als dat ik compost zonder onkruid gebruik, heb toch altijd het idee dat er zaden in blijven zitten, waardoor ik meer onkruid krijg. Misschien heeft u handige tips? wel gebruik ik gedroogde paardenmest welke ik krijg van vrienden. en gedroogde koemest.
Lièvre Geplaatst: 11 juni 2018 Geplaatst: 11 juni 2018 Vandaag heb ik net als gister en eergister 's morgensvroeg naaktslakken geraapt, het regent veel en de tuin is groot. Gelukkig zijn er niet veel in de moestuin maar ik heb wel schade. Ik heb nu inmiddels 2 emmers geheel gevuld en weggebracht naar 'n bos verderop. groet Lièvre
Charly Geplaatst: 11 juni 2018 Geplaatst: 11 juni 2018 het regent veelPfff! Waar zit jij ergens Lièvre? Want hiero geen druppie hoor!Je bent trouwens heel geduldig met je slakjes. Die boffen maar bij jou. Hier gaan ze linea recta de sloot in. Hier verder weinig nieuws. Geen regen. Maar omzoomd door sloten. Dus we komen er wel. Oh en een stuk achtertuin (siertuin) opgeofferd voor de bietjes. Had nergens anders plek meer. Nb de voortuin is al twee jaar het pompoenenveld. En bedenk me nu dat al die appelbomen in de siertuin in feite ook niet al te dicht bij het oorspronkelijke concept horen. Maar ja. Van coniferen viel gewoon te weinig te oogsten wees bevriend met kleine dingen
Jeanne heijmans Geplaatst: 11 juni 2018 Geplaatst: 11 juni 2018 Lieve zit in de dordogne, ik in de correze, en ja veel geregend hier.Dus betekent ook veel naaktslakken ruimen, verder onkruid gewied, nog een dag regen morgen, en dan eindelijk zon.
Kopjecino Geplaatst: 12 juni 2018 Geplaatst: 12 juni 2018 Alles is ontzettend mooi aan het ontkiemen, zelf het anijszaad wat ik had gezaaid laat zich al zien! Geen idee of het wat wordt, want weet niet wanneer je het normaal gesproken zou moeten zaaien? Heb alles lekker water gegeven, en de diefjes aan de tomatenplant verwijderd. Deze staat er trouwens ontzettend mooi bij op dit moment, zo blij mee!
Jorieke123 Geplaatst: 12 juni 2018 Geplaatst: 12 juni 2018 Van allerlei dingen die in de hete zon niet leuk waren om te doen en dus werden uitgesteld. Bosmaaien, brandnetels trekken tussen mijn zwarte bessen struiken, druiven aanbinden en snoeien, veel rijtjes zaaien, enz. enz. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 water gegeven, composthoop leegereden, uurtje haagwinde getrokken, gesnikt bij de kwee die in 1 week vol met schurft zit en dat terwijl het heel droog is
Amrutten Geplaatst: 19 juni 2018 Geplaatst: 19 juni 2018 Compostbak leeggemaakt, uitgezeefd , en de resten weer teruggedaan. Ben heeeel happy met het resultaat.Eerste boontjes geplukt. Eens niet staan jammeren over slakkenschade. Volgens mij is de hele slijmerige bende een paar dagen ergens anders naar toe. De laatste asperges gestoken, met kevertje en eitjes erop. ( intussen niet meer ) Toch nog maar eens wortels gezaaid. For what ever reason groeien die niet of nauwelijks op ons complex. Schep compost gegeven aan pompoen,- courgette- en komkommerplanten. Toen vond ik het welletjes voor vandaag.
Aanbevolen berichten