Geplaatst: 1 februari 20188 j Hier praat men over kou bij de uitzending over het weer maar kou voor een korte periode..en geen grote kou ook. Maar inderdaad Speets..hoe vaak klopt het niet? Zo zouden wij de afgelopen week af en toe de zon te zien krijgen, maar die voorspelling kwam niet uit, men vraagt zich hier al af of men nog wel weet hoe de zon eruit ziet. Iedereen moet van de dokter aan de vitamine D3.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 februari 20188 j Zojuist een paar stappen op het balkon gezet om naar de maan te kijken en ik gleed zowat op mijn snufferd.. Vanmiddag nog regen en nu ligt er een dun laagje ijs op.. Mijn laarzen al vast gevroren aan het balkon haha... Wel gek dat de internet weer programma's steevast twee graden hoger aangeven dat wat de werkelijke temperatuur is in mijn tuin...nu geeft men ook 0 graden aan.De weersvoorspelling was trouwens ook wat aangepast vanavond men spreekt over min acht voor dit deel van de Lorraine na t weekend. Ik heb er wel zin in!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 februari 20188 j Zonet toch maar de uien (oogst 2017) binnengehaald, in het schuurtje wordt het bijna net zo koud als buiten.De laurierstekjes, de venus vliegenval, en ander licht gevoelig spul blijft nog even buiten (buienradar zegt voor hier, komende nacht: -2 graden). Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 5 februari 20188 j Zou de laurierstekjes ook naar binnen halen Henk. Op de grond op de dorpel van je buitendeur zetten. Lekker koud, maar geen vorst.Niet dat de laurier helemaal geen vorst kan hebben, maar zulke stekjes ....
Geplaatst: 6 februari 20188 j Het is wel duidelijk dat het vannacht gevroren heeft. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Geplaatst: 6 februari 20188 j De hele dag sneeuw gehad hier in NOF. Nu houdt het bijna op en zie ik ook wat dooi, dwz van de sparren valt de sneeuw wat af. De scholen waren hier dicht vandaag, de wegen waren niet snel genoeg schoon... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 februari 20188 j ik snap er niks van: we hebben hier in het wilde westen dicht bij Ijmuiden vlak aan zee record na recordlaatst windkracht 11, nu weer min 8 graden
Geplaatst: 7 februari 20188 j Het is zelfs nóg kouder: Hopelijk vriezen de slakken(eieren) allemaal kapot "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 7 februari 20188 j Gelukkig van de week toch maar mijn waterpompje leeg laten lopen Laatste prei en spruiten vinden dit niet fijn 7 februari 20188 j aangepast door Gast
Geplaatst: 7 februari 20188 j @Speets: Wat is de bron van deze pagina? Is net wat kouder dan andere en..... Ik heb een weddenschap staan om deze temperatuur https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 8 februari 20188 j De bron pagina: https://www.buienradar.nl/nederland/temperatuurIk denk dat RobO een plaatje van de minimum temperatuur heeft geplaatst, Speets een plaatje van de minimum grondtemperatuur.Bij helder weer en weinig wind kan de grondtemperatuur soms wel 4 - 5 graden lager zijn. Temperatuur wordt gemeten op 1,5 meter hoogte. De grondtemperatuur is de temperatuur op 10 cm hoogte, klomphoogte. Daar staan je plantjes (en daar lopen je kleine huisdieren). Vanochtend, Twente, minimum grondtemperatuur: -12,8 / minimum temperatuur: -9,6 graden. Hier staat sinds twee dagen het een en ander tijdelijk binnen:Laurier en Venus vliegenval Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 20 februari 20188 j Nu zie ik al een tijdje dat het Norwegian Meteorological Institute aan't volhouden is dat het nog kouder gaat worden, ook Buienradar en op nu.nl zijn daar eindelijk mee akkoord en de laatste legt uiteraard de schuld bij Rusland. Nu heb ik afgelopen weekend een jong tamme kastanje (C2 pot) in de grond gezet en een vijftal wortelgoed Zwarte Els.. gaat dat wellicht fataal voor ze zijn, en/of heeft iemand tips ze te beschermen? Ik heb nog wel wat isolatiewol of plastic.. maar dat zal weinig helpen?
Geplaatst: 20 februari 20188 j Zou me niets verbazen. Ik zie al dagen ganzen zuidwaarts trekken.Nee, zegt niet alles, maar is wel verdacht "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 21 februari 20188 j Nu heb ik afgelopen weekend een jong tamme kastanje (C2 pot) in de grond gezet en een vijftal wortelgoed Zwarte Els.. gaat dat wellicht fataal voor ze zijn, en/of heeft iemand tips ze te beschermen? Ik heb nog wel wat isolatiewol of plastic.. maar dat zal weinig helpen? Je stelt je vraag in het weertopic 2018 he ? Dus de vraag gewoon stellen in een topic wat je maken kan bij tuinvragen-f17.html
Geplaatst: 21 februari 20188 j Zou me niets verbazen. Ik zie al dagen ganzen zuidwaarts trekken.Ja Speets, dat viel mij de laatste tijd ook al op... Vandaag ook weer grote zwermen zuidwaarts.
Geplaatst: 22 februari 20188 j Je stelt je vraag in het weertopic 2018 he ? Dus de vraag gewoon stellen in een topic wat je maken kan bij tuinvragen-f17.htmlDone: bescherming-strenge-vorst-t23691.html
Geplaatst: 23 februari 20188 j Ijsdikte meten kan zo: Maar met een accuboormachine, speedboor, en rolmaat gaat het ook: Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 26 februari 20188 j Ja typisch hè, het zou fijn zijn als die weerdiensten zich eens aan hun afspraken hielden. Zelfde beeld hier in de tuin. Maar nu loop ik door omgeving Eindhoven en daar is helemaal niets gevallen.
Geplaatst: 26 februari 20188 j Wij hadden hier gisteren ook opeens een dun wit laagje. Eerst stond ik in de keuken en was er niets. Vervolgens eet ik mn pizza op en kijk naar buiten en is het wit! Waren allemaal kleine korreltjes, geen vlokjes dus.En gisternacht viel er heel fijn glinsterend spul uit de lucht.
Geplaatst: 26 februari 20188 j Hallo ik ben Karel, Ik heb een vraag.Ik wil een kas kopen l 250 b 180 h195. Ik wil hem graag op de tegels zetten kan dat ? En in hoeverre is een fundering nodig ? Of kan dat prima zonder ? . Groet karel.
Geplaatst: 26 februari 20188 j Dag Karel harm. Zit je met je vraag hier in het 'weer-topic' over het weer in 2018. Goede vraag die je stelt, maar wil je hem stellen in het desbetreffende deel van het forum, wat dáár over gaat ? Tuinkassen dus. Zie daar. thnx !
Geplaatst: 26 februari 20188 j Ik wil ook een kas! Vooral met dit weer! Het sneeuwde hier net ook... precies toen ik met het hondje een rondje deed, het leek wel winter!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.