Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2018

Featured Replies

Geplaatst:

Zodat niet alléén maar de ervaringen van mensen in het zuiden van het land hier staan, meld ik maar dat hier in het noord-westen dus geen drup valt.

Het zal de warmte in het oosten en zuiden van het land zijn waardoor je daar nog wel eens kans maakt op een onweersbui in deze periode. Wij maken daar geen kans op.

Tuinbonen maken een penwortel van toch wel een halve meter diep de grond in, maar ook zij hingen er slap bij van de droogte. Water gegeven, ze komen nu weer wat overeind, maar ook op diepte zit dus geen vocht meer bij mij.

Geplaatst:

Ik zit in zuid-oost brabant maar de meeste buien gaan precies langs of om ons heen.

Gister heeft 't een beetje gespetterd maar dat was 't...

Geplaatst:

ik woon in Vlaams-Brabant. Ik kan me niet herinneren dat er zoveel water, zo snel is gevallen....en het is nog niet gedaan, volgens de buienradar komt er nog zo'n onweerszone af.

Onze geburen hebben water binnen. En het water in de wc kwam hier omhoog.

We hebben wel geluk dat we vrij hoog wonen. De riolen hier lopen vrij snel leeg.

radarmapbe?width=512

Dit is een effect van global warming.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Global warming? Ik dacht het niet.

Dit is het gevolg van de groter wordende ongelijkheid in Nederland.

Sommigen krijgen alles anderen weer niets.

Geplaatst:

Oké, kunnen we met die global warming dan eindelijk bananenbomen gaan planten?

Ik hou het vooral op het toenemend gepruts in het bedrijfsleven en vooral de weer-diensten, die qua eerlijke verdeling en beloftes steeds minder van bakken. Behalve lucht, gebakken lucht.

Ik overweeg om deze tool aan te schaffen voor de weersvoorspellingen:

tpxhld5kslq1rdelncwainhbizhx9kor.jpg

Geplaatst:
Global warming? Ik dacht het niet.

Dit is het gevolg van de groter wordende ongelijkheid in Nederland.

Sommigen krijgen alles anderen weer niets.

Dus ongelijkheid in Nederland zorgt voor hevige regenval in Belgie? Oink?

Het is al vaak vastgesteld en onderzocht dat global warming voor extremere weersomstandigheden zorgt.

Dat houdt in, meer extreme regenval, droogte, koudegolven en hittegolven.

Ik hoop vooral dat ik door global warming een avocado-boomgaard kan beginnen

Geplaatst:

Volgens mij is het in België ook ongelijk verdeeld en pikken de Walen het leeuwendeel in en komen de Vlamingen er maar bekaaid van af.

belgie16231527194021.png

Geplaatst:

Ik denk dat klimaatverandering er absoluut mee te maken heeft, maar op de hele korte termijn mag ik niet klagen. Hier nu weer flinke regen, maar zonder onweer en wind en hagel, prima regen voor de tuin.

Ik moet alleen wel even naar buiten nu voor al die potjes die in een bak staan zonder gaatjes, anders zijn die morgen wel verzopen...

Geplaatst:

@Patrijs: Wees maar blij dat het in dit geval alleen maar regendruppels zijn en niet jullie centjes.....

Geplaatst:

Een geluk dat er geen hagel naar beneden is gekomen.

Het is inderdaad ongelijk verdeeld n Belgie.

Geplaatst:

Niet alleen in België,

Hier aan de kust waar regen zo welkom is met die zandgrond kregen we aar een schamele 0,6 mm.

Net genoeg om kringen in het stof te maken.

Geplaatst:

Ik sta wel te kijken van dat kaartje van België..ik woon nl op nog geen 20 kilometer afstand van dat allerdonkerblauwste plekje in Zuid België. En hier is het zo droog..microklimaatje

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nou, ik ben maar wat blij met die nu toch best langere droogte. Werk ik alle dagen buiten en heb de laatste maand 1x mn regenjas er bij moeten pakken en dat was gisteren vlakbij Eindhoven. Stortbuitje van een kwartiertje. Van mij mag het tot in november dit weer blijven hoor. De scherpe zon gister en die hitte was vervelender. Ik ga een tandje lager en zet een belachelijke strohoed op mijn hoofd. Goed te doen allemaal.

Op de tuin is het wel droog inmiddels; de scheuren staan in de grond. Paar dingen vandaag water gegeven, wat jonge aanplant. Verder zoekt de tuin het maar lekker uit in die hitte.

Geplaatst:

Wij hebben de afgelopen dagen toch een paar mooie buien gehad. Eerst mooi weer, 's avonds wat gerommel in de lucht en regen, geen zwaar noodweer. Heb nu toch eindelijk boontjes kunnen leggen. Daarvoor was de grond te droog.

Geplaatst:

Hier komt weer een zwaar onweer af dat rond 21.30 begint.

Geplaatst:

Ach het regent niet zo erg. Denk dat de bui langs de revier trekt. Laat ik de pompoen wat water geven en dan in de kas wat plantjes zetten.

2seconden later zondvloed

#groenevingerlogica

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Geplaatst:

bekend, als de tuin water nodig heeft doe ik alsof ik gieter, vlak daarna gaat het altijd regenen hiero

Geplaatst:

"Babbeltuin,

Hier kan je praten over alles wat niets met de moestuin te maken heeft."

Volgens mij heeft het weer alles met de moestuin te maken.

Sterker nog mijn doen en laten op de tuin wordt door het weer gedicteerd!

Vandaag toch maar begonnen met gieten.

Vanmorgen de vroege aardappels die nu knollen moeten gaan maken.

Doe ik niets, dan wordt het niets.....

Nu.nl kwam met dit bericht:

Weer een record:zeer-grote-kans-warmste-meimaand-in-drie-eeuwen.

Morgen word het tropisch en regen heb ik nog niet gezien.

Als een van jullie genoeg heeft van die onweersbuien, stuur maar hier heen!

Geplaatst:

Weer iets nieuws gevonden op buienrader: het was hier 36 graden op kiphoogte

Nu graag flink blussen van bovenaf, als dat kan, please...

Knip-sel38901527601521.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

eitjes komen zachtgekookt ter wereld?

hier ook wel warm en vochtig, ga straks voor douche nr 3

maar het meeste lijkt er nu naast te vallen, heb ik voor niks anti2cmhageldoek gelegd over het jonge spul

Geplaatst:

Joepieeeee!!! Het heeft hier geregend! En zelfs zoveel, in twee buien, dat de stoepen echt nat waren en de regengoten overliepen en sommige straatputten het niet meer aankonden.

Als het goed is krijgen we straks nog een lekkere stevige onweersbui om het werk af te maken en voor echte verkoeling te zorgen. Nu hangt er nog zo'n dampig vochtige warme mist.

Ik hoor alweer wat rommelen in de verte....

Oh... laatste check op buienradar geeft alweer een iets minder buiig beeld, gaan de buien weer langs Groningen... verdorie... Heb ik net allemaal bakken buiten klaargezet om de stortregen op te vangen en de plantjes ff binnen geparkeerd tegen het natuurgeweld (je weet nooit of er hagel uitvalt).

Geplaatst:

Blijven heen en weer lopen met in iedere hand een grote gieter, maar als dominosteentjes vallen alle plantjes nu om.

"Te vroeg geweest, had moeten wachten met zaaien tot de eerste lenteregens," hou ik mezelf voor, "Het seizoen moet nog beginnen," en "Buienradar voorspelt regen, misschien dat het dit keer uitkomt," enz...

Wat doe je om de moed er in te houden met zo'n verzengende droogte?

42386323672_f8efa2b3d4_b.jpg

Geplaatst:

Hou vol roeier, het komt jouw kant op.

Hier vallen nu ook de eerste druppels…….

Volgens de radar straks een echte bui!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.