Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2018

Featured Replies

Geplaatst:

Zaterdag dan eindelijk de beloofde regen. De voorspellingen waren juist, een kleine 5 mm regen. Dat ze nog steeds niet veel zoden aan de dijk maar het was wel lekker. Nu maar weer vrolijk verder met beregenen om het grasland voor de schapen en varkens in ieder geval levend te houden.

Geplaatst:

Wij hebben ook niets gekregen van al die buien die links, rechts, onder en boven langs kwamen. Ik zag vanmorgen dat mijn maagdenpalm nu ook aan t verdrogen is..al het water dat in de grond zit gaat nog naar de bomen denk ik, die zien er -op een enkele na- nog wel florisant uit

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier in Salland 28 mm , maar ja nog een druppel op de gloeiende plaat met de hoge temperatuur van gister en vandaag , en harde wind .In elk geval hebben we toch wat , en min nieuwe regenton is nu halfvol zodat ik wat reserve heb . Mij hoor je niet klagen

Geplaatst:

Hier ook geen regen en dat komt er voorlopig ook niet aan. Wat wel komt is nog zeker een week zon met temperaturen boven de 30 graden. Eigenlijk zoals de afgelopen weken. Ben het wel zat, hou helemaal niet van die warmte.

Geplaatst:

Tja... dat was het dan weer voor vandaag. Het zou écht lekker gaan regenen hier volgens de voorspellingen. Maar helaas....

Eerste dikke buien gingen over Friesland en niet meer over Groningen.

Tweede aangekondigde bui... schampte Groningen alleen in plaats van er lekker overheen te trekken en zijn watervracht bij ons te dumpen. Paar drupjes maar...

Derde onaangekondigde bui liet hier opeens wel wat dikke druppels vallen. De tegels zijn zowaar nat geworden. Maar ook dit x was het alleen het staartje en dus was de fun snel voorbij, binnen een minuut.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja er stond een mooi wolkje met veel druppels en een bliksemschicht getekend bij vandaag voor ons. Nou... nix dus. Niet eens 1 druppel. Maar wel alweer 28 graden en flink zonnig. Af en toe een wolk. En wat wind... dat dan weer wel.

Geplaatst:

Ik heb al vaker geklaagd over die Buienraadmaar.nl, maar het is toch werkelijk te dwaas voor woorden dat ze er constant naast zitten? (En ik ook, naast die buien!)

Tot eergisteren ofzo werd er voor vandaag een forse hoeveelheid regen voorspeld hier, met onweer en alles. Gisteren krabbelden ze al een beetje terug, en zou het nog 1 onweersbui worden, en wat heb ik gehad? Drie minuten miezerregen.

Die droogte is 1 ding, en dat is al geen leuk ding, maar die figuren bij Buienradar hebben al 2 maanden lang welgeteld 1 taakje: die 3 aankomende regenbuien per week signaleren en hun pad zo goed mogelijk voorspellen. Doe dat dan ook!

Ik ben het zo zat, die zomer en die hitte en die droogte. Sneeuw wil ik, een dik pak mooie knerpende sneeuw.

Zo, dat moest ik even kwijt.

Geplaatst:

ja lekker sneeuw, en dan iemand die zo`n bal sneeuw in je nek stopt die zo naar beneden glibbert..hiiiiii alleen bij het idee al koel ik al wat af .

Hier werd een paar dagen geleden dan voor vandaag eindelijk regen voorspeld. Niets dus en weer boven de 30 graden. De tuin ligt al bezaaid met blaadjes en onkruid dat ik uittrek is in enkele dagen knisperdroog. We hebben gelukkig een koele ruimte waar het heerlijk 22 graden is maar in mijn bed is het echt te warm.

Het heeft begin juli een dag geregend en sedert dien is het warm en regelmatig heel erg warm. Niks anders dan bij jullie dus.

Geplaatst:

Sneeuw

ja vriezer ontdooien

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Geplaatst:

Zo flauw

Screenshot20180801-12272263651533126509.png

Geplaatst:

Appelvrouw, dat is echt gewoon gemeen. Net als van die onweersbuien op afstand waarbij mijn jongste hond wel bibberend onder de keukentafel ligt vanwege de donder, maar er nul regen valt.

Emigreren heeft ook geen nut meer, mijn buurvrouw is net terug uit Lapland en het was 30 graden op de Noordpool. Mensjes in Lapland waren ook helemaal van slag, laat staan al die wilde dieren daar, dat gaat ook niet goed.

Maar goed, wij mogen niet klagen, het wordt de komende dagen wellicht 50 graden in Spanje en Portugal, dus het kan nog veel erger. Tegen de tijd dat het hier zo erg wordt graaf ik mijn hele tuin af en maak ik er een vijver van, en daar kom ik dan niet meer uit.

Geplaatst:

maar weer een dompelpompbui geregeld, 6 kuub

vind al dat wateren een beetje zonde van de tijd, de planning loopt nu flink achter

Geplaatst:

In Friesland is sprake van een wat vreemd geschipper met de beregeningsregels. Vanaf vorige week mocht beregenen alleen nog tussen 22.00 en 8.00 uur voor de meeste gewassen. Dit gold voor particulieren en agrarische bedrijven gelijk. Ik geloof dat wel meer gebieden in Nederland dit soort regels hebben ingevoerd, maar niet overal.

Er kwam natuurlijk kritiek, zo van waarom mogen de boeren in Groningen en N-Holland nog wel beregenen en wij niet?

Nu brengt het waterschap naar buiten dat alleen tussen 22.00 en 8.00 uur beregenen niet zo goed is voor het sociale leven en het bioritme van de boeren en ze hebben de tijden verruimd: het mag nu tussen 18.00 en 10.00 uur.

Dat van die kritiek en dat het boeren een rotrooster geeft om alleen 's nachts te mogen beregenen hadden ze van te voren ook wel kunnen bedenken. Maar was het niet bittere noodzaak dat er minder water werd gebruikt? Daar ga je aan twijfelen. Het is nog even droog, dus dat is niet veranderd. Dit geschipper met regels dwingt bij mij weinig respect af. Ze lijken eerder met de heersende wind mee te waaien dan een consistent en transparant beleid te voeren.

Geplaatst:

vlgns mij een gevalletje: just too late thinking (heeft onze overheid wel vaker last van mi)

bij ons beginnen sommige bomen nu geel te worden, onze cornusboom, onze koekjesboom

de peren hebben het moeilijk, de kas is niet te koelen, rabarber gaat in rust, bonen worden taai

wijn uit nl 2018 schijnt een topjaar te hebben

en sommige kranten voorspellen nog een week of 6 droog weer

Geplaatst:

Zo zeg! Boffen wij even hier. Uit het temperatuuroverzicht van Buienradar blijkt dat we hier in Groningen nu op het koudste plekje van Nederland zitten.

Geplaatst:

er gaat niks boven Groningen

hier 3 mm regen gevallen, zegge 1200 l op de tuin; verder komt er niet veel dus ik ga straks toch maar weer water geven, pffff

Geplaatst:

Vannacht met een paar flinke klappen onweer toch wel een mooi buitje over getrokken. 3 tot 4 mm, als ik zo in een emmer kijk. De aarde kijkt en voelt toch meteen anders. Ook al is het nog maar een beginnetje. Fijn ook dat de Grote Schijnwerper vandaag bedekt is hiero. En het waait lekker. Mouwen opstropen en eindelijk es andere dingen gaan doen dan zuchten, steunen en water geven.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Hier ook maar een beetje gevallen. Net genoeg om het weer benauwd te maken.

Ook blij dat de zon even verstopt zit.

Geplaatst:
Fijn ook dat de Grote Schijnwerper vandaag bedekt is hiero. En het waait lekker. Mouwen opstropen en eindelijk es andere dingen gaan doen dan zuchten, steunen en water geven.

, hier issie ook ook verstopt,

mmm, opgestroopte mouwen in een T-shirt ziet er niet goed uit, doe maar weer terug RobO

zucht en steun nu alleen nog in de gangkast (die moest een kwast verf)

Geplaatst:

Haleluja, het heeft hier een half uur geregend.

Niet zo idioot hard, en ook niet miezerig.

Precies goed.

Het gaat de goeie kant uit.

Temperatuur op de patio: 22.3

Heerlijk

Geplaatst:

Niet te vroeg mopperen, tussen 16:00 en 17:00u krijg je 4 a 8 mm.

Hier is het voor vanmiddag bijna klaar. Nu 13 mm, dat is net mooi, op één dagje.

De code oranje voor vanavond laat (zeer zware windstoten) baart me wel wat zorgen. Ik hoop dat morgen mijn foliekas er nog staat. De meeste meloentjes en de Habanero pepertjes moeten nog even ...

Het was na vele weken wel weer even wennen: alle stoelkussens binnen; andere zooi buiten die niet nat mag worden, natte kat, waar zijn de kat-afdroog-gastendoekjes ...

Als het straks droog is, ga ik even kijken hoe het met Klazien is.

Geplaatst:

Hoeraaah het heeft geregend bij Jorieke!!!

Hier ook wel lekkere buien overgekomen. Alles is wel weer schoongespoeld.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.