Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een aantal stekjes thuis en wil er meer mee gaan doen. Wat buren vragen of ze er wat mogen kopen. Nu zat ik te denken om via onze wijkgroepsapp ook wat te verkopen. Wat is een mooie prijs voor stekken?

c78a8ac6a574fbd24cc5fc147528a84a.jpg1275231f957a686fcc9abda3a2a7ac78.jpg

Geplaatst:

"Wie zaait zal oogsten"

Ik zou zeggen: geef ze weg, gratis. Met een beetje geluk krijg je er op termijn wat voor terug.

- Een buur die een adresje weet voor paardenmest of zo

- Een andere die wel wil rijden met zijn aanhanger

- Weer een andere buur die veel lege potjes voor je heeft

- Beter contact met buren (zonder dat ze de deur platlopen als je dat niet wilt)

- Af en toe lekker herrie kunnen maken zonder gezeur

- Andere plantjes retour

En meer ...

Alleen als het gaat om echt duur zaad vraag je een bedragje om uit de kosten te komen.

Mijn ervaring: het kost je geen drol, en wordt zeer gewaardeerd. Een goede buur is beter dan een verre vriend.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

De prijzen die Donald noemt herken ik ook bij de centra bij mij in de buurt. Met een beetje geluk en veel gedoe zou je misschien 8 tot 10 euro kunnen verdienen met wat ik op de foto zie. Tenzij je het geld echt heel hard nodig hebt, zou ik ze liever gratis weggeven en profiteren van de lange termijn voordelen waar de andere reageerders op wijzen.

Geplaatst:

Dit zijn toch geen stekken? Zijn gewoon zaailingen.

Zoals de rest al zegt. Kost je zowat niks. En een komkommer gaat snel. Heeft je dus niet veel werk gekost. Maar blije buren zullen ook vrijgevig zijn.

Geplaatst:

Wat Ann zegt, dit zijn zaailingen, geen stekken, en het zijn ook nog eens geen geweldige zaailingen. Daar kan je met goed fatsoen echt geen geld voor vragen.

Geplaatst:

Ik zou in ieder geval de stokjes en touwtjes weghalen zodat de plantjes op eigen benen kunnen leren staan. Vooral goed in het licht zetten.

Verder zien ze er prima uit, nog wel erg pril. En persoonlijk vind ik het nog wel wat vroeg om al komkommers e.d. te zaaien. Duurt nog lang voordat die naar buiten kunnen en ze groeien snel.

Tja... geld vragen of niet, wat levert het je op als je een euro per plantje vraagt? Denk inderdaad dat weggeven dan veel leuker is, wie weet wat dát teweegbrengt.

Geplaatst:

Alleen iemand met weinig of geen verstand van plantjes zal ze kopen want hoewel ze er goed uit zien zijn ze te vroeg en gedoemd om te mislukken. In het beste geval worden het iele sukkelaartjes , maar wie denk je zal dan de schuld krijgen van het fiasco ? Niet de argeloze onwetende koper. Je houdt er misschien een paar centen aan over. Vrienden niet .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Met zaailingen en stekjes valt geen geld te verdienen op kleinschalig niveau, moet je ook niet willen.

Gelukkig geef je ze weg, dat is veel leuker en beter voor de contacten in de buurt.

Zelf zaai ik altijd veel te veel voor. Een deel geef ik weg aan de buurvrouw, maar die geeft ook weer het een en ander van haar stekjes terug, dus qua ruimte schiet ik er dan nog niks mee op. Maakt niet uit, heerlijk over de tuinen en de groenten kletsen is ook heel wat waard. Een ander deel van de teveel gezaaide stekjes neem ik altijd mee voor de moestuinvereniging een dorp verderop. Die houden elk jaar een ruilbeurs en dat is natuurlijk altijd genieten. En ook daar kom ik weer met stekjes terug waar ik eigenlijk niet zoveel plaats voor heb, maar de gezelligheid is onbetaalbaar.

Geplaatst:

Ik zou een mislukte oogst of verloren plantje niet zo snel wijten aan de kweker maar aan mijn eigen (on)kunde. Mocht je nu of in de toekomst toch nog wat willen verkopen;

Hier in het dorp zijn er veel mensen die stekjes verkopen en de prijzen variëren van €0,50 tot €3 per plantje. Ligt aan de soort en ook grootte van de plant.

En ook al is het niet gratis, de gezellige praatjes heb ik dan alsnog hoor!

Geplaatst:

Je kunt ze ook weggeven aan mensen die tijdens de Oranjemarkt spullen verkopen voor een goed doel, bijvoorbeeld het IVN.

Dan sla je 2 vliegen in 1 klap.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...