Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor Jorieke een kilo basmati, een fles GF appelsap en een pak suiker.

Edit: voor de proeftafel of gewoon om op te drinken een fles sinaasappelwijn op basis van witte wijn, gemaakt door een van mijn buren met bittere sinaasappels uit Corsica.

Wat zal ik nu kopen voor de lunch? Zal ik bolletjes halen of wat?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb hier ook nog een twee (?) jaar oude fles wijn (?) liggen die ooit is meegegeven aan een buurvrouw door haar Franse buurman. Ik heb geen idee of de inhoud nog goed is, maar ik neem de fles graag mee zodat anderen dat kunnen uitproberen.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Appeltje broodjes zijn wat mij betreft prima misschien hebben ze kleintjes?

Voor een mini broodje met worst.

En je bracht ook crackers/toastje mee en een fles gewone cola toch?

Spitskool je mag hem meebrengen maar in de praktijk blijft wijn over het algemeen staan of hij moet zelfgemaakt zijn.

De meeste moeten nog auto rijden. Dus kijk maar.

Geplaatst:

Ga voor Jorieke nog speciaal brood ophalen bij een blijkbaar erg goeie bakker in Silvolde, die ook allerlei hartig brood verkoopt. Zal daar zaterdag kijken voor iets op de tafel en anders wordt het inderdaad iets van (fris-)drank en wat erbij, want 2 flessen vind ik eigenlijk te weinig als bijdrage.

Voor mij was vandaag een hele speciale dag. Ik ben nu een jaar of 4 nogal fanatiek bezig met het zelf opkweken van pawpaw, ookal omdat geënte planten veel te duur zijn. (Zie verder het topic over pawpaw voor mijn ervaringen: https://www.moestuinforum.nl/pawpaw-t3341-220.html)

Vandaag heb ik ze voor het eerst kunnen proeven en heb er van iemand een dozijn gekregen...sommige zeer rijp, andere nog hard. Ik weet dat ze slecht te bewaren zijn, maar ga proberen om er komende zondag toch nog een of enkele bij me te hebben, zodat andere mensen die ze ook nog nooit proefden een stukje kunnen proberen. Zal ze wel niet zomaar op de tafel leggen...beetje plechtig moment van maken met zakmesje erbij rond een uur of 3 in de middag....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ik denk erover om erwtensoep te gaan maken. Het ziet er immers naar uit dat het deze zondag koud zal zijn.

Niet vegetarisch, zelfs niet met veldvarkensvlees (wel bio). De rookworst zal wel van veldvarkens zijn, want die kunnen er ter plekke bij. Verder, op de spliterwten na, alles UET: ui, prei, knolselderij, snijselderij, winterwortel, aardappeltje.

Ruim drie liter (15 porties a 200 ml) lijkt me wel genoeg, en op=op.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:
Appeltje broodjes zijn wat mij betreft prima misschien hebben ze kleintjes?

Ik ben afhankelijk van een aankoop bij AH. Ik dacht dat de broodjes zouden zijn voor een hamburger/schijf iets..is dat er niet, het lijkt me dat er dan genoeg brood komt met het brood van Weknow en misschien Anna? Ik maak graag wat zelf maar dat komt er echt niet van.

Andere aankoop ideeën/wensen? Lekkere chips? Zak (bio)wortels en bleekselderij schoongemaakt in repen als knabbel?

Ja ik heb ook cola en sojadrink en sinaasappelwijn dus. en die crackertjes voor de proeftafel

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Jorieke had niet genoeg schijven dus zijn het knakworsten geworden.

Anna brengt een verrassing mee dus ik denk geen brood?

Misschien kruidenboter of roomboter of gezouten boter een idee?

Maar aan de andere kant breng je al het een en ander mee dus voel je niet verplicht.

Geplaatst: (aangepast)

Ik lift mee met mijn liftster. Maar neem zelf 6x zout mee voor Jorieke. Voor de proeverij probeer ik (afhankelijk van rijping) mee te nemen:

Vruchten (alles in geringe hoeveelheden, muv grootmoeder, tenzij de vorst nu dingen heeft bespoedigd afgelopen nacht van zondag op maandag)

- dwergtamarillo (o.a. voor Angela)

- kiwibes Issai + Vitikiwi

- Grootmoeders oorbel / Fazantenbes / Chocobes

- Appelbes (ovb)

- Tomaat AAS : een prijswinnend (2017) ras donkere tomaat

aangepast door Gast
Geplaatst:

Van mij geen eigen brood inderdaad, zolang staan en met een zware pizzasteen slepen gaat nog niet echt.. Het wordt dus weer een ouderwetse krukkenMTFD voor mij. Misschien koop ik een brood, maar daarvoor ben ik weer afhankelijk van Peter, en die arme jongen is dat taxi spelen al aardig zat. Geen garanties dus.

Willen diegene die olijf(olie) in hun gerecht stoppen dat alsjeblieft even op het briefje met uitleg erbij schrijven? Ben daar allergisch voor..

Geplaatst:
Van mij geen eigen brood inderdaad, zolang staan en met een zware pizzasteen slepen gaat nog niet echt.. Het wordt dus weer een ouderwetse krukkenMTFD voor mij. Misschien koop ik een brood, maar daarvoor ben ik weer afhankelijk van Peter, en die arme jongen is dat taxi spelen al aardig zat. Geen garanties dus.

Willen diegene die olijf(olie) in hun gerecht stoppen dat alsjeblieft even op het briefje met uitleg erbij schrijven? Ben daar allergisch voor..

Anna ik weet niet of het een optie is? Maar heb je eieren in huis?

Anders misschien ei salade?

Je hoeft niets te gaan kopen hoor ik snap dat het allemaal wat moeilijker gaat.

Geplaatst:

Ik zie dat er nog geen thee is en dat drink ik wel graag, ik neem wel wat mee. Ik kijk nog ff wat precies, heb sowieso zelf gedroogde muntthee en ik neem ook nog wel een of twee pakjes met zakjes mee,

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Komt goed Angela. Ik denk dat het iig iets zoets wordt, dat kan ik ook zittend voor elkaar krijgen en dat duurt niet zo lang als brood.. Misschien maakt Peter nog iets hartigs.

Goldfish, dank voor het aanbod, maar Taxi Zelhem rijdt gewoon volgens afspraak

Geplaatst:

Angela ik haalde mijn voorstel van wat er volgens het lijstje nodig was voor drinken

Alternatief voorstel: 2 grote flessen icethee (1x citroen. 1x perzik)en een fles bronwater

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...