Anna3 Geplaatst: 19 juni 2019 Geplaatst: 19 juni 2019 (aangepast) Haha, zelf maken is vast sneller Wij aten net de eerste nieuwe aardappels (Anaïs) met tuinbonen, rucola en radijs. Edit: en asperges. 20 juni 2019 aangepast door Gast
jootje Geplaatst: 19 juni 2019 Geplaatst: 19 juni 2019 Oooh....dat ziet er erg lekker uit, Anna! Hier venkel gegeten, nog nooit gekocht....nog nooit gelukt om goede te telen en nu dus wel. Zelden gegeten dus. Recept op het net opgezocht! Was lekker. Hier en daar wel een wat stugger/ harder blaadje....maar voor herhaling vatbaar!
Mellie Geplaatst: 19 juni 2019 Auteur Geplaatst: 19 juni 2019 Restje aardappels werd een alternatieve massaman curry met boontjes en sereh uet. Ook de rijst met sereh gemaakt. Het groeit als een tierelier. Na het eten een schaaltje warme sütlü gegeten. Koud nog lekkerder, maar dat kan morgen pas.
Mellie Geplaatst: 19 juni 2019 Auteur Geplaatst: 19 juni 2019 Mmmm, is dit venkel in witte wijn? Dat moet ik ook weer eens maken! Ziet er heerlijk uit Jootje.
Amrutten Geplaatst: 19 juni 2019 Geplaatst: 19 juni 2019 (aangepast) Sla met knoflook, lente ui , dragonazijn en paprika, alles uet behalve het laatste.Wokgroente van bloemkool, nieuwe aardappel, lente ui, asperge, peul , met saté van de super.Alles uet, behalve het varken, en dat was niet eens echt lekker.Het bord was al half leeg voordat ik aan een foto dacht. 20 juni 2019 aangepast door Gast
appelvrouw Geplaatst: 20 juni 2019 Geplaatst: 20 juni 2019 De eerste tuinbonen. Anna jouw recept met de aardappels en de rucola, is dat warm? Heerlijk die nw aardappeltjes!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Anna3 Geplaatst: 20 juni 2019 Geplaatst: 20 juni 2019 Dat is inderdaad warm of lauw, niet gloeiend heet. Gestoomde aardappels, asperges en tuinbonen. Rauwe radijs en rucola en beetje crème fraîche aan het eind toegevoegd.
Mellie Geplaatst: 20 juni 2019 Auteur Geplaatst: 20 juni 2019 Paella met de eerste artisjok uit de tuin! De grote rechts is nu op! Eigen prei, saffraan, peterselie, bouillon en tomatenpasta.
Charly Geplaatst: 23 juni 2019 Geplaatst: 23 juni 2019 Wauw Mellie, cool die artisjok! Hier een zomersmaaltje, ik had geen köfte kruiden meer, maar met een beetje hulp van Google en keukenkastjes en tuin, kwam ik toch een heel eind. Ietsje uitgeschoten met de chilipeper alleen (braaand!) Maar daar is dat biertje voor / tegen. Alles UET wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 25 juni 2019 Auteur Geplaatst: 25 juni 2019 Heb jij al courgette uit je tuin?! Wow! Je loopt gewoon met álles voor
appelvrouw Geplaatst: 26 juni 2019 Geplaatst: 26 juni 2019 Salade van nw aardappelen en verse doperwten en verse pesto. Uit mijn challenge kookboek. En iemand had mij een ander boek van Ottolenghi uitgeleend, Jeruzalem. Daar viskoekjes uitgemaakt, van verse koolvis uit de Noordzee ( kan je hier in Frankrijk overal krijgen, veel beter dan al die verre vis zoals tilapia e.d.) in tomatensaus op smaak gebracht met witte wijn, specerijen zoals komijn, koriander, zoete paprikapoeder en piment. Uit eigen tuin ging in de koekjes ui, knoflook, peterselie en dille. Een aanrader! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 28 juni 2019 Geplaatst: 28 juni 2019 Gemarineerde kabeljauw quiche, de kabeljauw gemarineerd in sinaasappel met olijfolie, knoflook en mediterane kruiden, de laatste natuurlijk uit eigen tuin zo ook de verse doperwten en minicourgetje We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 28 juni 2019 Geplaatst: 28 juni 2019 Dat ziet er goed uit, ik krijg er honger van….. Verwen jullie maar, is geloof wel nodig met alle spit en werk. De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 28 juni 2019 Geplaatst: 28 juni 2019 (aangepast) Dank Patrijs, koken lukt me nog als ik het maar een beetje verdeel. En we eten wel extra lekker dus, normaal in deze tijd fiks ik ff wat snels omdat ik al moe ben als ik uit de tuin kom.Morgen hebben we werk-ochtend in de dorpstuin met BBQ aan t eind vd ochtend. Daarvoor ben ik nu een linzensalade aan t voorbereiden, puylinzen met verse dille, bieslook en venkel en geroosterde citroen. 28 juni 2019 aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 28 juni 2019 Geplaatst: 28 juni 2019 Ja, ja, ja.... Hou maar weer op Lentilles du Puy, die heb ik wel eens voor mijn verjaardag gevraagd en gekregen. De moestuin van Patrijs
-juliet- Geplaatst: 29 juni 2019 Geplaatst: 29 juni 2019 Ik heb mijn allereerste oogst gehad sinds ik van de basisschool ben; zomerposteleinSalade met witte bonen, huttenkase, basilicum, rode paprika, bleekselderij en postelein.
Mellie Geplaatst: 30 juni 2019 Auteur Geplaatst: 30 juni 2019 Eigen pepertjes waarvan er 1 nu al effect had op mijn maag. Een Turkse kil die aangevreten was door een rups. Aan de scherpste zijde, dus die zullen wel ongevoelig ervoor zijn. Was echt heet. 1 peper was zo zoet als een paprika. Straks even kijken welke soort dat was. Dit werd begeleid met vers tr brood, nog warm van de oven! Een stukje vers geperste kaas met dille en een komkommertje. Tomaat was van eigen winkel. En als klap op de vuurpijl wel DRIE eigen eitjes! Heb ze opgespaard voor vandaag. Superleuk!
Mellie Geplaatst: 2 juli 2019 Auteur Geplaatst: 2 juli 2019 Eerste tomaat uit eigen kas! Gedeeltelijk aangevreten door rupsen... dat was dan wel weer jammer. Maar wat lekker zo die eerste echte tomatensmaak. In een salade met oa rozenblaadjes. Was erg lekker. Ow ja en eindelijk weer eens spaghetti met pastasaus uit de vriezer. Nog wat verse knof en parmezaan van Charly erbij. Klein feestmaal.
Jorieke123 Geplaatst: 2 juli 2019 Geplaatst: 2 juli 2019 Bosui-pannenkoekjes, met o.a. sesam van Mellie Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
motormuis Geplaatst: 2 juli 2019 Geplaatst: 2 juli 2019 Gisteren aangekomen in Hongarije en al heerlijk wat geplukt en gegeten.
Jorieke123 Geplaatst: 3 juli 2019 Geplaatst: 3 juli 2019 Pekingeend. Eendenfilet van vorig jaar, met komkommer en ui van dit jaar, op pannenkoekjes. Zooo lekker Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 3 juli 2019 Geplaatst: 3 juli 2019 Getsie, nou heb ik geen zin meer in de Surinaamse vleespastei die op het menu staat. Nu wil ik ook Pekingeend! Smakelijk hoor. wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 3 juli 2019 Geplaatst: 3 juli 2019 Surinaamse vleespastei, mmmSla maar weer eens, en doperwtjes. De tomaten mogen nu wel doorkomen van mij.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 4 juli 2019 Auteur Geplaatst: 4 juli 2019 Kip tikka masala morgen! Als we ons kunnen bedwingen... moet 24 u marineren, maar de vorige x smaakte hij na 3 u al hemels. Incl yoghurt alles eigen makelij/kweek. Leuk man!
Aanbevolen berichten